Anlitade en firma för att renovera badrummet...ut med det gamla och in med det nya.. Alt gick relativt bra tills plattsättaren blev klar...då upptäckte jag att golvet höjdes med 5cm?? Jag hade klinker innan och 0 i nivå skillnad mellan hall och badrum...det som tillkom nu var golvvärmen så några cm kan jag tänka mig att det ska piffa men 5cm??? någon som vet om det får vara så eller ska jag be dem göra om golvet? Renoverat badrumsgolv som höjts med 5 cm, nivåskillnad mellan hall och badrum synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nivåskillnad mellan ett nyrenoverat badrumsgolv med klinker och en hall med synlig höjdökning på 5 cm.
Skapa konto

Känns mycket, men vet inte om det är något du kan reklamera..

Elburen eller vattenburen? Oavsett så bygger det och sen måste man göra fall ovanpå det.

Läste lite på GVK.se om hur tättskiktet ska vara och som jag förstår det så ska sen vikas upp mot tröskeln och inte bara sluta tvärt i dörröppningen ..

• Gilla
AdelVillan
  • Laddar…
JA”Snabbe” JA”Snabbe” skrev:
Elburen eller vattenburen? Oavsett så bygger det och sen måste man göra fall ovanpå det.
det är el i golv

A ajki skrev:
det är el i golv
Jag tror du överlever en nivåskillnad ;)

det slog mig nu när jag tittade närmare på bilden...hur fan ska jag stänga dörren till badrummet när golvet är vägen nu???

A ajki skrev:
Läste lite på GVK.se om hur tättskiktet ska vara och som jag förstår det så ska sen vikas upp mot tröskeln och inte bara sluta tvärt i dörröppningen ..
Japp det stämmer. Har de inte gjort det?

• Gilla
Etnoy
  • Laddar…
A ajki skrev:
det slog mig nu när jag tittade närmare på bilden...hur fan ska jag stänga dörren till badrummet när golvet är vägen nu???
Såga av den nedtill

C CarlC89 skrev:
nej..tätskiktet slutar i dörröppningen samma med med kakelplattorna

Paul-Staffanstorp
A ajki skrev:
Det kan sluta "tvärt" i dörröppningen utan uppvik mot tröskeln om ovankanten på tätskiktet ligger 20mm över tätskiktsnivån vid brunnen. Detta för att man ska kunna handikappanpassad badrum.

A ajki skrev:
Dörrbladet får ju kapas av.

C CarlC89 skrev:
Som sagt ovan så behövs inte detta.

Vad gäller nivån så låter 50mm väldigt mycket för att flytspackla in elslingor.
20mm plus plattans tjocklek borde räcka länge men de kanske misslyckats med flytspacklingen och har flutit fler ggr vilket man borde kunna se vid brunnen.
Sitter där en förhöjningsring i brunnen t.ex ?

Vad gäller insteget så är det ju inte i närheten av min dotters som jag renoverade för 2år sedan. ;)
Här har de dock gjort något stambyte för en hel del år sedan och lagt allt nytt ovanpå orioginalgolvet och sedan gjutit upp golvet.
Vi hade inte tid att bila upp allt som var påbyggt för att sedan gå ner i originalgolvet och lägga nya avlopp så hon får leva med insteget och det fungerar bra.

Tröskel i dörröppning mellan badrum med grå klinkergolv och trägolv.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
Malteserkors och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.