Har ett Swedbergs badrumsskåp ovanför tvättstället, sitter två lysrör i skåpet, det övre är på 13W/827 , det tänder inte som det ska, har provat med nya lysrör som jag brukar och det har alltid funkat tidigare. Har haft skåpet i tolv år och bytt lysrör ungefär vart 3:e år. Jag har febrilt letat efter en glimtändare men kan inte hitta någon, är den inbyggd i hållaren på något sätt, jag förstår inte annars var den sitter.

Om den har en glimtändare så ska den synas. Det är vanligt att den göms bakom lysröret.
Det kan också vara så att armaturen har ett "modernt" elektroniskt drivdon, och sådana brukar gå sönder i motsats till den gamla tekniken med drossel och glimtändare. Du får plocka isär armaturen lite till och se vad som finns där.

Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Om den har en glimtändare så ska den synas. Det är vanligt att den göms bakom lysröret.
Det kan också vara så att armaturen har ett "modernt" elektroniskt drivdon, och sådana brukar gå sönder i motsats till den gamla tekniken med drossel och glimtändare. Du får plocka isär armaturen lite till och se vad som finns där.
Ok, jag får plocka isär lite till och se vad man kan hitta

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.