V
Vävtapetångest: Gryden, stort tack för den uppdateringen. Jag mailade dem nyss. Det finns hopp alltså!
14 svar · 32,1k läst
·
GoForIt
GoForIt: Risken finns ju att även golvbjälklaget blivit skadat. Sett till den totala kostnaden för en badrumsrenovering är byte/förstärkning av bjälklaget ingen större post. Kanske måste det ändå göras med hänsyn till dagens krav på styvhet. Jag läste protokollet hastigt. Jag fastnade mer på fuktindikationerna på vinden. De lät mer oroande..
3 svar · 1,1k läst
Ögonfröjd
Ögonfröjd: En vägghängd wc har en fixtur som har ett mått på 50cm. Så jag skulle ha satt den på väggen brevid istället. Om man då bygger in hela den väggen så kan ni få snygga nicher där. Om ni har ett handfat som tar upp hela den ytan, var ska ni då hänga handdukarna?
2 svar · 1,3k läst
·
A
Anita Karlberg: Hejsan Har en Casper Duo Jet och vet ej hur man sätter dit fronten. Är typ 3 kantigt bubbelbadkar. Någon som vet? Köptes för jättelängesen och nu äntligen har vi börjat använda det. Örestads sanitets fabrik finns ju inte längre men har luskat lite och kanske får tag på ägaren till firman. tack Anita
11 svar · 8,2k läst
A
Anita Karlberg: [citat] maila service@pm-hem.se
4 svar · 6,0k läst
fladderapa
fladderapa: Japp jag mailade och fick följande svar: "..det skall stå back på väven när du rullar ut den. D.v.s insidan av rullen skall vara in mot väggen och således utsidan på rullen skall vara utåt." Jag bifogar 3st bilder tagna från olika vinklar/avstånd. Man ser struktur men den är inte supergrov!
2 svar · 8,3k läst
·
P
peroande: Som sagt måste du kontrollera med föreningen innan du tar bort det, men börja med att testa om elementet behövs eller ej. Stäng av det och bo i lägenheten några månader för att få en uppfattning om behovet.
5 svar · 9,6k läst
·
Briljant19
Briljant19: [citat] I know, larvigt kanske men kommit över detta lite lyxigare munstycke helt nytt för en spottstyver och vill helt enkelt använda det utan att gå miste om det du föreslår. Köper slang och mindre munstycke också, till bidéfunktionen, handdusch och vid behov väggduchning. När jag tröttnar på regnet och har bråttom.
10 svar · 4,1k läst
·
E
Eld: [citat] Nej det är de givetvis inte men man kan nog räkna med att den tekniska livslängden ska vara minst lika lång som den ekonomiska. Så om den ekonomiska livslängden på ett kaklat badrum är 30 år så måste ju den tekniska livslängden vara minst lika lång.
34 svar · 28,8k läst
O
Ovation: [citat] Sant och falsk på samma gång. I nyproduktion idag är vattenskador mindre vanliga när det byggs efter reglerna. I långa perspektivet. (I byggskedet kan saker ske absolut) Men om man struntar i reglerna och slarvar som tidigare eller efter gamla rekommendationer som många gör så kommer vattenskador som följd.. Statistiken idag säger att vattenskador minskar i nya bestånd.
24 svar · 10,2k läst
·
Y
Yrrol: Nordic 300-serien år 2003 - 2017 [bild] https://www.gustavsberg.com/se/produkter/gustavsberg-reservdelar/toalett-reservdelar/toalettstol-reservdelar/spare-parts/detail/csev298013/GB1919901702/ https://www.rinkabyror.se/artikel/gbg-wc-sits-nordic-artic/ https://www.bauhaus.se/originalsits-nordic Fast nu såg jag att du önskade softclose så det blev ju fel tips av mig då.
4 svar · 2,4k läst
·
andreascarlsson
andreascarlsson: Påminner om felbeskrivning från en del kunder (jag jobbar som IT-konsult): "Datorn fungerar inte" (eller, i fler fall: "Datan fungerar inte." ) ...när felet kan vara att det inte går att hämta sina mail...
2 svar · 1,4k läst
useless
useless: Det Demmpa försöker säga är att du ska hålla koll på att det är tillräckligt mycket vatten i systemet före, under och efter luftningen. Nu hade du drygt 2 bar innan, så det är säkert inget problem.
5 svar · 2,4k läst
·
P
Pumabjörnen: Gammal tråd men jag fick själv frågan av en bekant och undersökte saken och fann det här svaret. Boverkets byggregler, BBR, har inga regler om hur rum får placeras i förhållande till varandra. I BBR finns istället en generell regel som säger att bostäder ska dimensioneras, disponeras, inredas och utrustas med hänsyn till sin långsiktiga användning. Min tolkning är att det inte
18 svar · 19,0k läst
Lars Nilson
Lars Nilson: [citat] Det är Purus 300 multi Har hittat monteringsanvisningen Tack för hjälpen nu fixar det sig
5 svar · 1,8k läst
Krille-72
Krille-72: [citat] Glöm inte Säker vatten. Det finns ett dokument som heter ” Bygg badrummet rätt”. Där har du allt samlat i ett dokument. Vet dock inte om dom har uppdaterat med 2021 branschregler
4 svar · 2,4k läst
D
Derbyboy: Åh fan så mycket högre för plywood. Jag kanske skulle valt plywood istället för spån i mitt badrum. Suck!
7 svar · 2,9k läst
oscarwww
oscarwww: Hur gick det? Tog du offerten? Kan de säga hur stor del var byte av stammar?
1 svar · 1,3k läst
Isakare
Isakare: Fel fog, det där är inte silikon. Skrapa bort, gör så rent som möjligt och dra en ny fog med silikon av hög kvalité, tex Sika. Finns en tråd här på forumet hur man får till den perfekta fogen, leta upp den och läs.
1 svar · 2,3k läst
·
S
Siken: Planen är nu att köra på alla ovanstående! Ett provisoriskt tak, lite tätskikt i tak och i direkt anslutning, samt en avfuktare! Tack för tips!
7 svar · 3,1k läst
T
tonyex: Tack! Får väl ta en titt på strålsamlaren igen snart //T
5 svar · 1,5k läst
·
sunnis
sunnis: Det ser ut som vanlig "duschsmuts" i form av schampo, fett, hudavlagringar, kalk som har fått gro till sig och ev lite prick-mögel. Det är inget fel förutom att silikonfogarna ser ut att behövas skrapas ur och göras om. Rekommenderar Duschan rengöringsmedel och en borste/svamp. Det biter ruskigt bra på den här typen av smuts.
3 svar · 2,7k läst
·
B
Byggvm2022: Duschen är bredvid badkar. Ett kliv så är bara att duscha i duschen. Mindre skvätt där. Allt verkar grönt bara o köra då
4 svar · 1,8k läst
fastiduschen
fastiduschen: Tack så mycket skogstomten, vass kniv funkade bra för att pilla bort brickorna!
2 svar · 7,9k läst
·
J
J-O: Har du testat att tvätta fogen med alg/mögeltvätt? Att byta fogen är lätt gjort även för någon med tummen mitt i handen. Var lite försiktig när du tar bort den bara så är det ingen risk att du sabbar något tätskikt.
4 svar · 10,8k läst
useless
useless: Jag målade våran tapet som har präglat blommönster. Det är inga problem att måla på det och mönstret syns inte så tydligt när det är en enhetlig färg. I släpljus ser man blommorna. Men det är iallafall snyggare än rosa-orange-aprikosfärgen som var innan. [bild] Vi har inga problem med att det känns kladdigt. Men det beror nog på åldern på mattan, mängden mjukgörare från
3 svar · 5,5k läst
·
Krille-72
Krille-72: [citat] Absolut en smaksak ifall man vill köpa en skiva som är betydligt dyrare och betydligt mer obehaglig att jobba med eftersom du behöver mask, handskar och helst långärmad tröja så du slipper kli från glasfiber. Eftersom man idag monterar en 15 mm plyfa bakom gipsen så är risken ganska liten att microbiell tillväxt från gips som möglar ska sprida sig till träkonstruktionen.
28 svar · 3,7k läst
pacman42
pacman42: Om vattendroppar vid duschningen landar precis invid dörren och det finns en glipa under densamma så att de kan skvätta ut, då sker detta. Det är därför listerna finns.
10 svar · 6,4k läst
M
Mudde56: [citat] Ja det är vitt kakel .
5 svar · 1,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.