Hej,

Jag har en villa från 30-talet vars badrum i stora delar är från sent 80-tal och är i behov av en totalrenovering. Badrummet är på 4m2 (310*120) och följande saker kommer att göras.

- Ny isolering i väggar och golv.
- Räta upp vägg.
- OSB-skivor och gips.
- El-golvvärme.
- Flytspackling.
- Matta på golv och väggar.
- Gips i taket.
- El-dragning samt spottar.
- VVS-dragning.
- Nytt golvspån och ev. extra uppregling av golvet.
- Montering av möbler (material tillkommer).
- Byte och flytt av fönster.
- Bortforsling av skräp.

Själva rivningen av det befintliga badrummet gör jag själv.

Jag har tagit in offerter från olika företag och hittills har de legat på 130,000 (material+arbete) med rotavdrag. Då tillkommer det för toalettstol och annat möblemang. Skulle ni säga att det är ett "rimligt" och/eller ett förväntat pris?

Utan att veta hela omfattningen av renoveringen är det svårt att säga men jag kan nog tycka 130.000 låter rimligt. Jag gjorde nyligen en budget för ett badrumsbygge på 11 kvm som landade på 96.000 i bara materialkostnad. Det är sällan man kommer under 100.000 kr när man ska leja bort arbetet.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
HomeboY HomeboY skrev:
Utan att veta hela omfattningen av renoveringen är det svårt att säga men jag kan nog tycka 130.000 låter rimligt. Jag gjorde nyligen en budget för ett badrumsbygge på 11 kvm som landade på 96.000 i bara materialkostnad. Det är sällan man kommer under 100.000 kr när man ska leja bort arbetet.
Ska ha matta och inga exklusiva möbler eller material. Så skulle blir förvånad om materialet ens landade på 60000.

BirgitS
Det lär väl ta minst 3 veckor att göra allt det där och 120 timmar x 600 kr/timme är bara det 72 000 kr. Så det låter rimligt.

BirgitS BirgitS skrev:
Det lär väl ta minst 3 veckor att göra allt det där och 120 timmar x 600 kr/timme är bara det 72 000 kr. Så det låter rimligt.
Menar du 3 veckor i mantimmar eller I kalenderveckor? De som har varit här och lämnat offerter har pratat med om 2-3 veckor men det har då handlat om kalenderveckor och inte att det skulle ta 3 veckor i mantimmar.

BirgitS
T Tomas Tomplast Gustavsson skrev:
Menar du 3 veckor i mantimmar eller I kalenderveckor? De som har varit här och lämnat offerter har pratat med om 2-3 veckor men det har då handlat om kalenderveckor och inte att det skulle ta 3 veckor i mantimmar.
Normalt är det ju bara en person i taget och det är nästan alltid någon på plats vid ett välplanerat projekt så det bör vara samma sak ungefär.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.