1 765 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Rotavdrag 1,5 år för sent
Hösten 2019 renoverade vi badrummet. Först nu, 1,5 år senare, mars 2021, så fick vi faktura på montering av toastol, blandare mm. Hur blir det med rot-avdraget? Blir det något problem pga den sena fakturan? Det står på fakturan att jobbet är utfört 2019.
Det stämmer inte, det baseras på när man betalar.garvin skrev:
https://www.skatteverket.se/privat/...nnanarsskiftet.4.3810a01c150939e893f8282.html
Man kan ju dela upp en betalning på två år och dra nytta av "dubbelt avdrag".
Klicka här för att svara