Hej på er,

Korkad fråga, men även sådana brukar ju få svar här..

Har köpt en duschkabin med glasväggar samt en blandare "Noro Frost" https://www.bauhaus.se/duschkabin-noro-ocean-90c-fyrkantig-90x90-cm-1 Tänker glad i hågen att det bara är att skruva ihop, men så läser jag monteringsanvisningen för blandaren "Måste monteras i godkänd blandarskena".. Va? Jag har en glasvägg i duschkabinen med två hål i som jag kan skruva fast blandaren i med plastmuttrar på baksidan, men det är ju tråkigt om allt rasar ihop därför.. Om jag tittar på bilder så ser det ut som om blandaren bara ligger direkt mot glaset och det är ingen godkänd skena där? Så kan någon berätta för mig om jag vågar sätta blandaren direkt på glasväggen eller om jag ska ut och leta efter godkända blandarskenor? Och varför i hela friden Bauhaus inte talar om det för mig i så fall..

Godkänd blandarskena är bara om du monterar på vägg så inte vatten kan komma in i väggen. Skulle då få ett läckage på din duschkabin så rinner det ju bara ut på golvet ner i golvbrunnen.

H huggan skrev:
Godkänd blandarskena är bara om du monterar på vägg så inte vatten kan komma in i väggen. Skulle då få ett läckage på din duschkabin så rinner det ju bara ut på golvet ner i golvbrunnen.
Aaah, det låter ju bra. Och jag kan alltså vänta mig att glasväggen håller för att montera fast en blandare i? Tack för tålamod med newbies!

• Gilla
Perole1
  • Laddar…
Inget blandarfäste i väggen. Vattenrör direkt utanför kabinen som skruvas i blandaren via koppling.

• Gilla
Toniva
  • Laddar…
Skumpe
S Skr skrev:
Inget blandarfäste i väggen. Vattenrör direkt utanför kabinen som skruvas i blandaren via koppling.
Är det 20 mm härdat glas du har eller? Jag hade inte vågat fästa blandare i två hål i glaset som du beskriver. Men jag har aldrig monterat duschkabin. Känns som att lite lätt drag i duschslangen med fel vinkel kan sluta med kras.

S Skr skrev:
Hej på er,

Korkad fråga, men även sådana brukar ju få svar här..

Har köpt en duschkabin med glasväggar samt en blandare "Noro Frost"
första misstaget är att du köpt något från Noro tyvärr. Det mesta är
Smäckt som dom säljer

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.