Jag har försökt lyfta den men en tun skruvmejsel men det är väldigt lite plats/skarv runtikring locket. Finns det någon trick eller är det bara att hyvla loss lilla plattan framme?
Jag skulle provat med en morakniv.
Sen kan ju någon vetgirig limmat fast luckan för att det ska läcka mindre... men skruven borde sitta där och gå rakt in i väggen om de inte limmat den i väggen utan skruv.
Sen kan ju någon vetgirig limmat fast luckan för att det ska läcka mindre... men skruven borde sitta där och gå rakt in i väggen om de inte limmat den i väggen utan skruv.
Produkter som diskuteras: "morakniv"
Allroundkniv Companion svart Morakniv
Allroundkniv med ergonomiskt skaft
139 kr inkl moms
Läs mer
Bästa svaret
Plattan i framkant ska bort, morakniv och bänd är nog en bra rekommendation. Prova med den översta skulle jag föreslå. Men annars kan du köpa duschhållare som monteras utan att behöva lossa stongen. Till exempel: https://www.biltema.se/bygg/vvs/duschar/duschhandtag/handduschhallare-glider-2000040220
Fick till det med en liten kökskniv. När man vet att det ska gå att lyfta locket så är det enkelt. Jag var tvungen att använda ganska mycket kraft och var rädd att lämna tydliga spår på locket men det gick bra.
Tack
Tack
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden