Det där behöver kollas upp mer noggrant, om det har blivit en skada under. Varför har det spruckit? Vad är det för material under? Är det någon svikt i golvet där?
Själva lagningen görs med värmepistol och lämpligt fogmaterial. Jag undrar dock om man inte måste skära ut lite här och lägga i en lagningslapp. Det kan kompliceras av att det är så nära väggvinkeln. Det ser ut som att man redan lagat en gång.
Själva lagningen görs med värmepistol och lämpligt fogmaterial. Jag undrar dock om man inte måste skära ut lite här och lägga i en lagningslapp. Det kan kompliceras av att det är så nära väggvinkeln. Det ser ut som att man redan lagat en gång.
Moderator
· Stockholm
· 57 787 inlägg
Det är väl iofs. Inte en vanlig varmluftpistol som används för det där. Det finns ”svetsaggregat” för plastmattan. Det är en värnepistol med munstycke som sprutar ut varmluft koncentrerat, har samtidigt en tryckrulle som trycker in en plasttråd.
Då får en fackman (eller kvinna) titta på det innan jag gör nått. Tack för svaren!tommib skrev:
Det där behöver kollas upp mer noggrant, om det har blivit en skada under. Varför har det spruckit? Vad är det för material under? Är det någon svikt i golvet där?
Det är nog klokt. Just tätskikt i våtrum ska man inte laborera med. En sak är väl om man kan göra det från början med goda förutsättningar, en helt annan att börja pilla med något snävt där man inte riktigt kommer åt.
Klicka här för att svara