Hej,

jag ska byta blandare och vill placera den hänger ner så jag slipper en jättelång badkarspip. Går det?

Blandare med nedåtriktad pip markerad med svart cirkel ovanför badkar, omgiven av kakelvägg och duschslang.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Badrum med en väggmonterad blandare och handduschen, nedklottrad text och ritad fråga om installation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Att skarva rören går ju, men det blir nog inte snyggt. Hur ser det ut till höger? Kanske bättre att byta rören en bit istället - eller byta rör + sätta skarven på lämpligare ( =estetiskt ) ställe ?

är nog enklare att byta rören helt som sagt. De flesta normala badkarsblandare har nog inte den där rördelningen iallafall.

Till höger går rören in i väggen med ballofixer. Okej, då lutar det åt att byta rören. Kom på ett till problem… blir ju fula hål i vägen om jag flyttar blandaren:(

L lotper skrev:
Till höger går rören in i väggen med ballofixer. Okej, då lutar det åt att byta rören. Kom på ett till problem… blir ju fula hål i vägen om jag flyttar blandaren:(
Det blir nog bara ett litet hål om jag minns rätt. Går ju säkert att trolla bort med nån tvålkopp kanske?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.