M Michael MAR skrev:
Verkar som att jag får ta och skaffa/låna en värmepistol imorgon då det inte funkar med ståltråden. Ståltråden ”fastnar” trots att jag har avlastning med en kniv bakom skenan.
Jepp det blir varmt och klibbar fast
 
M Michael MAR skrev:
Tack för alla tips.
Trodde att man skulle använda ngn speciell vätska motsv för att luckra upp silikonet.
Men om jag av misstag tar sönder eller får med en del av kaklet, är det kört då? Dvs kakla om?
Nej då, så länge du inte toksabbar tätskiktet bakom så är det bara sätta dit en platta igen. Ser ju ut att vara vanliga 15*15? Om de skulle gå sönder.
Kanske blir en viss nyansskillnad när du går på med ny fog.

Men har du provat att skära med en brytbladskniv?
Brukar alltid fungera
 
Det enda jag har är denna och den funkar inte. Bladet är för kort, då jag endast kan gå in från den ena sidan pga att vinkeln blir för stor annars
 
  • En hopfällbar kniv med ett kort blad på ett kaklat underlag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Den är mer som en mattkniv!
 
A Andy78 skrev:
Jag hade provat en brännare om med liten låga om skenan är av metall och värma på insidan.
Typ [länk] surfaces&gclid=Cj0KCQjw5oiMBhDtARIsAJi0qk3rEOPAhZoh68wO6zOHivGO4DoJwqaZeO889UUeNKB1gvCm2J85RWgaAtxLEALw_wcB
Bra tips, tack
 
Tack för alla tips o trix!
Har nu fått bort skenan, efter att ha använt en brännare isf värmepistol.
Innebar tyvärr att jag bränt mig i handen (varm skena) och tyvärr så skadades två kakelplattor på ytskiktet. (Dock ej pga värmaren).
Men likväl borta nu. Trevlig helg på er alla.
 
  • Gilla
ClasseClas och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.