Vår dusch står och droppar och jag misstänker att det är det keramiska avstängningsöverstycket som behöver bytas. Dock verkar det svårt att identifiera vad det är för märke och modell, och jag vet att andra fått hjälp med det här så jag gör ett försök!
Badrummet är gjort i slutet av 90-talet (1997). Vreden är märkta med franska ord (Chaud & Froid). CC 150mm. Hittar inga andra märkningar.
Tack på förhand!
Badrummet är gjort i slutet av 90-talet (1997). Vreden är märkta med franska ord (Chaud & Froid). CC 150mm. Hittar inga andra märkningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Tack på förhand!
Var droppar det?
Från själva kranarna eller från duschmunstycket/takduschen?
Om det är från duschmunstycket/takduschen så är det troligen ventilkäglorna som behöver bytas.
Stäng av vattnet och skruva bort ventilöverdelen och ta kort på ventilkäglan.
Finns flera olika modeller.
Från själva kranarna eller från duschmunstycket/takduschen?
Om det är från duschmunstycket/takduschen så är det troligen ventilkäglorna som behöver bytas.
Stäng av vattnet och skruva bort ventilöverdelen och ta kort på ventilkäglan.
Logga in
Skapa konto
Finns flera olika modeller.
Tack! Fick precis svar från husets tidigare ägare som lyckats hitta originalfakturan från 1997 där det framgår att det är en Damixa Tradition duschblandare. Så nu har jag artikelnummer och kan hitta reservdelar. Det droppar från duschmunstycket även när båda kranarna är av, så det borde ju vara keramikinsatsen som ska bytas då?
Logga in
Skapa konto
Jag gissar att det löst sig men skissen du har visar vad som skall bytas, dvs krankäglorna.G GardenMinion skrev:Tack! Fick precis svar från husets tidigare ägare som lyckats hitta originalfakturan från 1997 där det framgår att det är en Damixa Tradition duschblandare. Så nu har jag artikelnummer och kan hitta reservdelar. Det droppar från duschmunstycket även när båda kranarna är av, så det borde ju vara keramikinsatsen som ska bytas då?
[bild]
Klicka här för att svara