För att byta hela toan = skruva loss troligen 4 skruv samt vattenledning.

För att byta toalock = finns skruv undertill, 2st för locket. Sedan kan du antingen mäta mått eller ta med locket till närmsta byggvaruhus.

Någon som känner igen denna toalett ? Jag kan inte hitta något märke, men spolknappen som sitter i väggen är av märket Grohe. Jag behöver nämligen köpa en ny sits, så om någon har en ide om vad som skulle passa så är jag jätte tacksam för alla tips! Jag undrar också hur man får bort dom gamla fästena om jag måste byta ut dom.

Tack på förhand !

• Vit toalett utan sits monterad mot kaklad vägg med synliga monteringsbultar och toalettpappershållare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En toalett utan sits med synliga fästen mot en kaklad vägg och mörkt klinkergolv.
    Skapa konto
  • Närbild på toalettstomme med en person som håller en demonterad toalettsitsfäste framför kakelvägg.
    Skapa konto
Någon som har koll vilken slags toastol detta är?(märke syns inte) Tänkte om någon känner igen spolknappen, formen på toastolen och vågmönster i porslinet. Mvh Malin

• Vit toastol med vågmönster i porslinet och en cirkulär spolknapp på locket, vid en vägg med små mosaikplattor.
    Skapa konto
  • Vit toalettstol med stängt lock, vågmönster på cisternen och blå mosaikvägg i bakgrunden.
    Skapa konto
BirgitS
Maldom Maldom skrev:
Någon som har koll vilken slags toastol detta är?(märke syns inte) Tänkte om någon känner igen spolknappen, formen på toastolen och vågmönster i porslinet. Mvh Malin
Spolknappen ser likadan ut som den här tycker jag: https://www.vvsobadrum.se/reservdel...ar/hafa/hafawesterbergs-spolknapp-kioto-ocean
Så troligen en Hafa Kioto eller Ocean.
Föreslår att du kontaktar kundtjänsten hos det företaget eller Hafas.

Vi har en likadan toalett (troligen från 2003) och den har jag gissat var en Hafa eftersom resten av badrumsinredningen kommer därifrån vilket gjorde det lite lättare att hitta modellen.

Om de inte längre har sitsar just för den modellen så gör som nämns tidigare i tråden, mät upp avståndet mellan hålen och gör en mall som visar hur porslinet är format för att hitta någon som är tillräckligt lik.

Välkommen till forumet!

T tank77 skrev:
Ta en bild på porslinshästen och lägg in här i tråden.

Hejm har samma problem och gick till Krauta och dem sålde den i bilden till mig som inte passade. Tyvärr lämnade jag min gammal sits där och har ingen nu:) Dem kan inte hjälpa mig. Kan ni? Toalettsitsförpackning, SaniScan Fountain Soft, vit, på ett bord.
Skapa konto
Vit toalettstol i ett badrum, ej kompatibel sits som inte passar till modellen.
Skapa konto
Toalett med öppen sits i ett kaklat badrum, möjligtvis fel modell som inte passar.
Skapa konto
Tom toalettstol med synliga skruvhål och ett mättband från Bauhaus bredvid för att visa mått för en toalettsits.
Skapa konto
Måttband sträckt över en toalettstol för att mäta avståndet mellan hålen, med synliga fötter.
Skapa konto

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.