80 433 läst ·
19 svar
80k läst
19 svar
hur vet jag vilken toasits passar?
För att byta hela toan = skruva loss troligen 4 skruv samt vattenledning.
För att byta toalock = finns skruv undertill, 2st för locket. Sedan kan du antingen mäta mått eller ta med locket till närmsta byggvaruhus.
För att byta toalock = finns skruv undertill, 2st för locket. Sedan kan du antingen mäta mått eller ta med locket till närmsta byggvaruhus.
Någon som känner igen denna toalett ? Jag kan inte hitta något märke, men spolknappen som sitter i väggen är av märket Grohe. Jag behöver nämligen köpa en ny sits, så om någon har en ide om vad som skulle passa så är jag jätte tacksam för alla tips! Jag undrar också hur man får bort dom gamla fästena om jag måste byta ut dom.
Tack på förhand !
Tack på förhand !
Någon som har koll vilken slags toastol detta är?(märke syns inte) Tänkte om någon känner igen spolknappen, formen på toastolen och vågmönster i porslinet. Mvh Malin
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 196 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 196 inlägg
Spolknappen ser likadan ut som den här tycker jag: https://www.vvsobadrum.se/reservdel...ar/hafa/hafawesterbergs-spolknapp-kioto-oceanMaldom skrev:
Så troligen en Hafa Kioto eller Ocean.
Föreslår att du kontaktar kundtjänsten hos det företaget eller Hafas.
Vi har en likadan toalett (troligen från 2003) och den har jag gissat var en Hafa eftersom resten av badrumsinredningen kommer därifrån vilket gjorde det lite lättare att hitta modellen.
Om de inte längre har sitsar just för den modellen så gör som nämns tidigare i tråden, mät upp avståndet mellan hålen och gör en mall som visar hur porslinet är format för att hitta någon som är tillräckligt lik.
Välkommen till forumet!
T tank77 skrev:
Hejm har samma problem och gick till Krauta och dem sålde den i bilden till mig som inte passade. Tyvärr lämnade jag min gammal sits där och har ingen nu
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto