Hallå! Har försökt hitta några råd kring detta men hittade inget klockrent svar. Satte nyligen in en ny toalettstol IFÖ Sign 6860, och allt gick bra. Limmade den med våtrumssilikon runt om, förutom på baksidan in till avloppsröret där det tydligen ska vara öppet för luftning.

Nu har det spillts ut en hink vatten i badrummet och en hel del vatten rann in bakom och under toalettstolen. Det är lite fall åt sidan där under, så det rinner inte ut.

Jag blir lite fundersam om det torkar ur av sig självt med tiden, eller om såpass mycket vatten (säg att det står ett par mm där under) kan börja mögla och skapa dålig lukt etc. Det känns inget vidare, men jag är inte supersugen på att göra om fogningen heller.. Samtidigt ÄR det ju öppet där, så vatten borde ju inte va nån katastrof att få in..

Hur bör man tänka anser ni?
 

Bästa svaret

Har du tillgång till kompressor med blåsmunstycke så är det troligen lätt att blåsa ut vattnet.
 
  • Gilla
ecmik
  • Laddar…
dagstidningar är bra på att suga åt sig vatten

sen tror jag inte det är något problem
 
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
T
Torka upp vattnet med en handduk då eller låt det avdunsta av själv.

Jisses vad folk hetsar upp sig över ickeproblem.....
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
V
ecmik ecmik skrev:
Hallå! Har försökt hitta några råd kring detta men hittade inget klockrent svar. Satte nyligen in en ny toalettstol IFÖ Sign 6860, och allt gick bra. Limmade den med våtrumssilikon runt om, förutom på baksidan in till avloppsröret där det tydligen ska vara öppet för luftning.

Nu har det spillts ut en hink vatten i badrummet och en hel del vatten rann in bakom och under toalettstolen. Det är lite fall åt sidan där under, så det rinner inte ut.

Jag blir lite fundersam om det torkar ur av sig självt med tiden, eller om såpass mycket vatten (säg att det står ett par mm där under) kan börja mögla och skapa dålig lukt etc. Det känns inget vidare, men jag är inte supersugen på att göra om fogningen heller.. Samtidigt ÄR det ju öppet där, så vatten borde ju inte va nån katastrof att få in..

Hur bör man tänka anser ni?
Du har ju angett svaret själv om du ska skita it. "Öppet i bakkant för luftning"
 
T tank77 skrev:
Torka upp vattnet med en handduk då eller låt det avdunsta av själv.

Jisses vad folk hetsar upp sig över ickeproblem.....
Skaffa dig ett liv än att sitta och grina på forum, din idiot.
 
V Villaägarenr1 skrev:
Du har ju angett svaret själv om du ska skita it. "Öppet i bakkant för luftning"
Det är omöjligt att få in två fingrar ens, för det är så trångt. Toaletten sitter ju inte direkt mitt i badrummet.
 
Tack för de seriösa svaren i alla fall, jag lånade en kompressor och kunde peta in blåsslangen till bilpump-munstycket. Blåste ut rejält med vatten som inte hade dunstat på mycket länge. Bra lösning!
 
  • Gilla
klas80
  • Laddar…
T
ecmik ecmik skrev:
Skaffa dig ett liv än att sitta och grina på forum, din idiot.
c672fe3a915f8fd9aded291efb4f9854.jpg
 
  • Gilla
raveper
  • Laddar…
T tank77 skrev:
[bild]
Haha, touché. Man förstår varför det generellt finns problem med näthat när en surgubbe till och med kan gå in och va negativ och nedlåtande i en badrumstråd om toalettstolar..
 
ecmik ecmik skrev:
Haha, touché. Man förstår varför det generellt finns problem med näthat när en surgubbe till och med kan gå in och va negativ och nedlåtande i en badrumstråd om toalettstolar..
Då har du inte varit med länge…Detta var uppvärmning, haha.
 
  • Gilla
tank77
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.