2 078 läst ·
10 svar
2k läst
10 svar
Vatten under tätad toalettstol
Hallå! Har försökt hitta några råd kring detta men hittade inget klockrent svar. Satte nyligen in en ny toalettstol IFÖ Sign 6860, och allt gick bra. Limmade den med våtrumssilikon runt om, förutom på baksidan in till avloppsröret där det tydligen ska vara öppet för luftning.
Nu har det spillts ut en hink vatten i badrummet och en hel del vatten rann in bakom och under toalettstolen. Det är lite fall åt sidan där under, så det rinner inte ut.
Jag blir lite fundersam om det torkar ur av sig självt med tiden, eller om såpass mycket vatten (säg att det står ett par mm där under) kan börja mögla och skapa dålig lukt etc. Det känns inget vidare, men jag är inte supersugen på att göra om fogningen heller.. Samtidigt ÄR det ju öppet där, så vatten borde ju inte va nån katastrof att få in..
Hur bör man tänka anser ni?
Nu har det spillts ut en hink vatten i badrummet och en hel del vatten rann in bakom och under toalettstolen. Det är lite fall åt sidan där under, så det rinner inte ut.
Jag blir lite fundersam om det torkar ur av sig självt med tiden, eller om såpass mycket vatten (säg att det står ett par mm där under) kan börja mögla och skapa dålig lukt etc. Det känns inget vidare, men jag är inte supersugen på att göra om fogningen heller.. Samtidigt ÄR det ju öppet där, så vatten borde ju inte va nån katastrof att få in..
Hur bör man tänka anser ni?
Du har ju angett svaret själv om du ska skita it. "Öppet i bakkant för luftning"ecmik skrev:
Hallå! Har försökt hitta några råd kring detta men hittade inget klockrent svar. Satte nyligen in en ny toalettstol IFÖ Sign 6860, och allt gick bra. Limmade den med våtrumssilikon runt om, förutom på baksidan in till avloppsröret där det tydligen ska vara öppet för luftning.
Nu har det spillts ut en hink vatten i badrummet och en hel del vatten rann in bakom och under toalettstolen. Det är lite fall åt sidan där under, så det rinner inte ut.
Jag blir lite fundersam om det torkar ur av sig självt med tiden, eller om såpass mycket vatten (säg att det står ett par mm där under) kan börja mögla och skapa dålig lukt etc. Det känns inget vidare, men jag är inte supersugen på att göra om fogningen heller.. Samtidigt ÄR det ju öppet där, så vatten borde ju inte va nån katastrof att få in..
Hur bör man tänka anser ni?
Klicka här för att svara

