yonna
yonna: [citat] Nu jämfördes med att allt köps in och inte med hempuleri.
21 svar · 2,2k läst
·
O
Olle Ahlström: [citat] Kalas, tack!
2 svar · 1,4k läst
·
Luddis_1
Luddis_1: Ser helt okey ut, när allt är klart så får man kapa ner röret men ej under tätskiktets uppvik.
2 svar · 1,4k läst
·
A
Arne999: Jag satte ett 125mm ventilationsrör över avloppsrören för att få det snyggt
6 svar · 2,0k läst
·
C
carlekvist: Tror dock att denna är måttbeställd då de två dörrarna inte är exakt lika stora…..
1 svar · 844 läst
mcr108s
mcr108s: [citat] med dessa tips hade det kunnat bli bra direkt :)
9 svar · 2,4k läst
Marcus_L
Marcus_L: [citat] Tack för denna tråd! Jag har irriterat mig i snart ett år på att duschdörren ibland inte går att stänga :mad: Det brukar inte bara något problem just efter att man har duschat, men om man öppnar och stänger dörren vid andra tillfällen så vill den inte stanna stängd. Jag har de senaste veckorna fått lägga en handduk mot duschdörren för att hålla den stängd :crysmile:
9 svar · 7,8k läst
·
Jonatan79
Jonatan79: [citat] Då har du inte varit med länge…Detta var uppvärmning, haha.
10 svar · 2,1k läst
M
milimani: [bild] Har en målad vägg i ett badrum där jag sett såna här ”bubblor”. Vad kan det bero på? Det sviktar om man trycker.
0 svar · 1,5k läst
·
V
växelventil: [bild] Bottenventil
3 svar · 3,3k läst
·
M
myrstack: Enligt många besiktningsmän så är det i princip så att tätskiktet SKA synas då de kan bli lite griniga om det är fix som täcker. Personligen skulle jag vara tryggare med lite fix som täcker tätskiktet mellan slukristen och klamringen så man i all fall har ett mekaniskt skydd men det är tyvärr inte riktigt enligt reglerna ser fint ut på bilderna dock
15 svar · 2,6k läst
·
A
Aztrill: Hej, jag har precis köpt denna samt den rekomenderade badkarspipen: https://www.bauhaus.se/takduschset-gustavsberg-skandic-round-cc40?gclid=CjwKCAjw2f-VBhAsEiwAO4lNeL3YqnNcqBb0oDUwhvH1DA7-J8yF3V6oMy2GIseg9Nlfqc1B4paaSRoC7PsQAvD_BwE Jag har precis installerat alltsammans men det fungerar inte som det ska. Om det är någon med samma modell får ni gärna komma med feedback, jag bifogar lite
0 svar · 1,2k läst
·
A
Aztrill: Tusen tack!
5 svar · 1,7k läst
·
K
kniv: Skap bort nuvarande mjukfog och sätt dit ny. Enda sättet
2 svar · 989 läst
·
K
kniv: [citat] Lim eller tesas starka dubbelhäftande tejp fungerar hur bra som helst.
5 svar · 979 läst
Jokmok
Jokmok: Hej, Skulle behöva sätta upp rejält med hyllor i ett mindre badrum enligt bild och skulle vilja ha lite input på tillvägagångssätt. Tanken i skrivande stund är att måla hyllplanen i samma färg som vägg. [bild] Helst skulle vi vilja ha dold upphängning men är tveksam till hur det skulle göras på ett rimligt sätt. Har kollat lite på konsoler för ändamålet men känner att det nog
0 svar · 1,1k läst
·
Dowser4711
Dowser4711: Nej, så länge det kondenserar och droppar inuti själva våtrummet så är det bara ett irritationsmoment, som ni själva får bestämma om det är så stort att ni föredrar utseendet av att isolera rör och hydrofor så att den fuktiga luften inte når kalla ytor eller ej.
4 svar · 1,8k läst
D
Dr.L: [citat] hej, det finns inget som hindrar dig till att göra detta.
2 svar · 896 läst
T
Telma Rodrigues: Tack för svaret. Vi bor i Huddinge. Känner du någon?
4 svar · 1,6k läst
·
JohannesG
JohannesG: [citat]
6 svar · 2,4k läst
·
Ohchips
Ohchips: https://www.sparmax.se/duschkabin-silikonfri-rund-80x80-lag-hoyd-180-cm Och den här är 180cm.
2 svar · 2,1k läst
BirgitS
BirgitS: [citat] Tänk bara på att det då i framtiden inte går att sätta upp en ny hylla, ett nytt skåp osv. som inte kan sitta i reglarna bara.
6 svar · 2,0k läst
Z
zep: Tätskikt med tunt lager puts på? Borde kunna bli snyggt men godkänt eller ej?
3 svar · 2,4k läst
K
kniv: Verkar ju ändå fått ihop ett badrum tillslut.. Oklart hur det gjorts eller betalats dock https://www.byggahus.se/forum/threads/vit-fog.454422/
68 svar · 27,5k läst
S
snaess73: [citat] Tack för detta, jag provar med det. Som sagt i detta läge strävar jag endast efter att uppfylla alla normer utom de estetiska:)
24 svar · 4,6k läst
·
B
Benken84: Hej håller på med ett nytt badrum på övervåningen. Badrummet bygger vi i en takkupa. Och det är lite snedtak. Nu ska jag dra lite slang för eldragning till en fläkt. Under snedtaket skall vi sätta ett badkar. Kan det vara dumt att sätta fläkten i snedtaket?
0 svar · 1,3k läst
·
JLyck
JLyck: [citat] Väntar fortfarande på hur maskinen förstörs för man kopplar in den fast.
23 svar · 5,9k läst
·
T
Thomas_Blekinge: Innan du börjar skruva, ta reda på märket på själva termostatdelen, och om du kan få reservdelar någonstans ifrån.
3 svar · 2,8k läst
·
S
Sarasom: Tack snälla Birgit! Ha en fin midsommar! Varma hälsningar Sara [citat]
16 svar · 15,5k läst
·
Claes Sörmland
Claes Sörmland: Mattan är troligen PVC med ftalater som mjukgörare. Våtrumsfärgen är en akrylatfärg som blir klibbig av ftalaterna. Tyvärr finns nog ingen lösning.
4 svar · 3,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.