Mitt hus står på oisolerad betongplatta, ingen källare. Har hantverkare där som renoverar badrummet, och när golvet skulle bilas upp för att byta rör och avlopp bilade de ur alltihop och pratar om att lägga EPS betong. Som jag har förstått det är det inte bra att ha det direkt på marken?
Hur löser man det här bäst utan att öka risken för fuktskador? Annan sorts betong? Vilken kan i så fall vara lämplig och vad pratar vi om för torktiden då? Eller nåt annat sätt?
EPS är förträffligt. När jag renoverade badrumsdelen i vårt poolrum bilade och grävde vi ur. La nya avloppsrör, täckte dessa med makadam, 200 mm cellplast, 100 mm EPS, golvvärme, flytspackel, tätskikt, klinker
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.