BirgitS
BirgitS: Det är olika borttagningsanvisningar för olika möbelserier från Vedum så det gäller ju att följa rätt anvisning. För närvarande finns anvisningarna här: https://www.vedum.se/mediabank/dokumentbank/bad Serien Art har lådor med en spak som ska tryckas in t.ex.
8 svar · 41,6k läst
KnockOnWood
KnockOnWood: Varför inte bara lägga ett plast/vinylgolv löst över det gamla golvet. Dra upp kanterna 5 cm längs väggarna och fäst med lite silikon eller dubbelhäftande tejp.
1 svar · 1,8k läst
S
simonnnn: [citat] Är det viktigt att jag får bort all gammal fog, eller kan jag nästan lägga den nya ovanpå den gamla? Topp! Hittade nu tror jag, visst borde typ denna vara korrekt? [bild]
4 svar · 2,1k läst
·
L
Liljeros: Jag skulle demonterat brädan och monterat en våtrumströskel istället, pilla loss tätskiktet försiktigt, palla upp karmen till rätt höjd för golvet utanför. En för hög tröskel är en riktigt nödlösning
21 svar · 5,8k läst
·
B
BSOD: [citat] Ja. [bild]
4 svar · 714 läst
·
B
4 svar · 714 läst
·
P
ptk: Så här ser taket ut i duschen vi ska bygga i källaren. Det ärjade är en stålbalk. Hur ska jag laga putsen? Med vad för puts? Funkar fibercementskiva?? [bild]
0 svar · 564 läst
·
M
mojjen: [citat]
3 svar · 2,6k läst
·
Jonatan79
Jonatan79: Varför har du varit där och småskvätt? :O) Skrapa bort försiktigt med en plastskrapa
1 svar · 1,1k läst
·
P
Platecage: [citat] Först då man utvärdera eller?
6 svar · 11,4k läst
N
Nunuetes: [citat] Snyggt! Med matchande klinkers på silen. Nu har jag hittat ett enkelare sätt att sätta klinkers genom att utgå från mittlinjen. Då behöver jag flytta några mm klinkersramen för att få en rak linje. Annars hade en mindre sil som din varit perkfekt, snygg och modern.
6 svar · 1,2k läst
·
raveper
raveper: La lite lamell parkett golv i min lilla hall. Pga omständigheterna limmade jag de flesta skarvarna även om det inte behövdes. Typ alla utom en. Sen var det en unge som lan en spya just på den skarven och när vi inte han torka upp den i tid reste sig det lite precis där. Och så klart är det den som syns mest när man kommer upp för trappan. Limma allt.
58 svar · 61,7k läst
·
L
Ludde67: Tack för era tips. Jag skall dit om några dagar. Och då kan jag titta närmare på hur det ser ut.
3 svar · 1,6k läst
·
K
Kardan79: Badrum renoverat 2017 av halvstor lokal firma. Väggen är för tunn för att få plats med dragningen, så plyfan har därför i skruvats i regeln i nedre hör (skapar utrymme). Fästet för pexen i vägg sitter hjälpligt fast i en ände (det flexar påtagligt). Skulle göra det mer eller mindre omöjligt att dra ur innerröret ur skydddslangen. Ser det ok ut? Mvh Daniel
0 svar · 1,1k läst
·
Totte_S
Totte_S: Ta hål innan väggmattan, låt mattläggaren skära upp mattan över hålet.
3 svar · 2,0k läst
S
Svanteman: Läcker det inte behöver du inte byta, håller nog många år om du inte är där och pillar eller skruvar. Lär inte vara någon asbest, fick typ inte användas efter -74 och totalförbud -82 så du har nog god marginal där.
1 svar · 1,4k läst
·
S
Sven Löfquist: Håller med om reklamen men vet inte om det är bra eller bluff?
2 svar · 10,3k läst
BirgitS
BirgitS: [citat] I Småland räknar Trafikverket med att det är tjälfritt ung. 1 m ner: https://tjaldjup.trafikverket.se/#/
29 svar · 18,0k läst
·
E
Emmsa1: Hej. Någon som kan hjälpa mig reda ut lite hur man bäst gör? Har ett pyttelitet badrum där jag vill bygga ut ett litet gatt för dusch in i intillliggande rum. Jag har tillgång till fibo utan kostnad och vill då nyttja det. Vet att man i te ska ha två våtrumsskydd ovan varandra men har läst att det går om det blir lite luft emellan. Först och frä.st stämmer det? För isf kan jag ju
0 svar · 828 läst
Carro_D
Carro_D: [citat] Tack så mycket :)
14 svar · 11,5k läst
·
Jonatan79
Jonatan79: Lika farligt som att dusch på fyllan ungefär :=) Näe, inte farligt alls, städa städa och städa. Om du orkar kan du försiktigt skära bort silikonet längs med golvet och ersätta med klinkerfog/hårdfog som det bör vara där, det möglar icke.
1 svar · 2,0k läst
·
D
dusthall: Jag planerat att bygga en ånbastu/dush i badrumet på övervåningen på en smålandsvilla 1½ plan. Det är ett öppningbart fönster storlek 5x13 som sitter där nu och håller på att inreda övervåningen, tänkte byta det till ett fast 3 glas fönster i PVC och härdat glas, och det blir kaklat. Är det någon som ser problem med det och tips på hur man skall lösa problemet på ett bra
0 svar · 1,7k läst
F
Fru_T: Tack! Ska kolla!
5 svar · 2,2k läst
O
oswim: Hej alla. Jag undrar lite kring vad jag ska ha för manschettlösning eftersom ”röret” från toaletten inte är täckt?
0 svar · 597 läst
·
K
Kardan79: [citat] Bara säljarens besiktning...
6 svar · 2,3k läst
·
I
Ivanmatiic: Jag skulle nog säga att det inte är godkänt, eftersom att väggen där vägg hängda vk ska vara ska ha en glippa längst ner så att man ser ifall det läcker. Det ska mynna ut på golvet i badrummet.
9 svar · 1,6k läst
·
MrJay
MrJay: [citat] Du svarar på ett 15 år gammalt inlägg, till en användare som senast var inne 13 år sedan. Detta måste vara rekord av något slag!
7 svar · 4,0k läst
S
statiker: [citat] Vattenmängden påverkar hållfastheten!
5 svar · 2,0k läst
C
Carpetos: Jag fattade vad du skrev. Har som sagt ett liknande projekt på gång. Tänker också att microcementen blir som ett tätskikt. Har en 1800mm krypgrund under så märker om något läcker:) Du kör fiberglasmattan? Jag hade skippat att slipa ner kaklet. Måla taket efter. Vi kommer att köra olika färg på vägg och golv.
4 svar · 6,2k läst
BirgitS
BirgitS: Men det kan ju vara bra att kolla upp hur gammalt badrummet är för tätskikt håller inte tätt för evigt. För närvarande verkar det som att försäkringsbolagen räknar med en teknisk livslängd kring 25 år. Det betyder ju inte att alla badrum är slut då men det innebär att det kan bli läckage när som helst även om det kan dröja många år också.
2 svar · 3,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.