husägaren TS
husägaren TS: [citat] Finns även långa hylsor med genomgång med sexkantsfattning utanpå
2 svar · 1,7k läst
GoC
GoC: [citat] Ta loss muttern och smörj in ”kulan” som pinnen sitter på med lite matolja och skruva tillbaka muttern, sitter troligen en gammal torr packning r inne också, smörj in den också med olja. Skruva bara så hårt att du kan öppna och stänga.
22 svar · 2,8k läst
·
GoC
GoC: Vadå inget att laga. Är väl bara att ta reda på vad det är för toalett. Kanske en Geberit, en ny flottöventil kostar ca 700kr att jämföra med en nu för ca 4000kr
4 svar · 1,3k läst
·
R
RoAd: [citat] Uselt beteende att radera informationen i trådstarten. Det gör tråden fullständigt oanvändbar för alla andra.
7 svar · 1,1k läst
E
etompau: Inte ovanligt att termostatens relä lämnar in. Om du kan mäta så är det enkelt att kolla upp om termostaten lämnar spänning till slingan. Byte av termostat är nödvändigt om reläet är defekt.
1 svar · 1,7k läst
·
BirgitS
BirgitS: Kanske fungerar bättre som badkar på altanen/gräsmattan?
5 svar · 1,2k läst
Manganbangan
Manganbangan: Betalar du portot så skickar jag detta till dig gratis
4 svar · 1,2k läst
·
L
lordi: Om det bara är inläckage från vatten när man spolar på väggen, så hade jag lossat fästet och tryckt i lite silikon. Det räcker i ovankant så det inte rinner in. Detta förutsätter att skyddröret är korrekt kapat och slutar i kant med ytan på kaklet. Tätskiktet runt skyddsröret ska se till att inget vatten tar sig in i väggen
28 svar · 13,2k läst
·
KJD
KJD: [citat] (y)
9 svar · 3,7k läst
·
J
jonespro: [citat] Tack för svar. Det sitter så hårt att det inte rör sig när man vrider. Däremot rör sig det grå röret så jag är rädd att ha sönder det. Förutom rädsla att förstöra det grå avloppsröret är jag också rädd att det sprutar ut en massa vatten eller att jag inte får tillbaka vattenlåset efteråt. Brukar man montera på detta sätt? Jag har aldrig sett det förr (vilket
2 svar · 1,5k läst
·
G
gimmok: Snaart?
22 svar · 15,2k läst
G
22 svar · 15,2k läst
Fredrik831
Fredrik831: [citat] Tror inte det uppskattas med en kamera i duschen ^^ Jag var själv lite skeptisk om det verkligen kunde vara detta som var orsaken, "vad kan lite vatten göra", men efter att de ordnat en längre släplist så har det varit helt torrt runt fodret. Vilket det inte var innan.
7 svar · 3,4k läst
Tomtom79
Tomtom79: [citat] Verkar ju lite mysko. Man kan ju tänka sig att röret har haft en annan funktion från början och försetts med elkablar någon gång i tiden. Det är ju inte helt ovanligt heller att folk inför en flytt plockar med sig ex. bubbelbadkar och ställer in det billigaste de kunde hitta på blocket. (samma sak med vitvaror osv). Med lite bakfall på röret så blir det ju vattenfyllt förr
3 svar · 1,3k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] Handlar oftast om snåla kunder där ingenting får kosta pengar och då sätter inte rörläggarna väggbrickor utan i bästa fall bara billiga täckbrickor i plast runt rören eller ingenting som i detta fallet. Oavsett inget fel i detta.
5 svar · 2,9k läst
·
E
E_krang: Tack! Ska jag lägga det i själva tvättfatet då, alltså på ovansidan? Inte där det läcker på undersidan? QUOTE="Mats-S, post: 5220848, member: 164234"]Testa att lägga på lite armaturfett på packningen, typ det här: https://www.clasohlson.com/se/Armaturfett/p/30-9781 Det är det som avses med "installationskitt" (tror jag).[/QUOTE]
2 svar · 2,4k läst
·
K
Kardan79: [citat] Tusen tack! Ska kolla upp den saken.
4 svar · 1,4k läst
·
T
Toli77: [citat] Tack för hjälpen
4 svar · 1,2k läst
·
T
4 svar · 1,2k läst
·
rezatak
rezatak: Tack, Kan jag använda den för dagvatten från pannan till badrummet?
2 svar · 942 läst
Mats-S
Mats-S: [citat] Båda :) Sök baklänges från det synliga droppandet. Sprickor i porslinet kan vara svåra att se med blotta ögat. 1. Sänk nivån i "pottan" så att det inte läcker något 2. Torka rent alla ytor från fukt och vatten 3. Ta hjälp av ett hushållspapper för att se vart det blir blött igen, syns mycket tydligt på papperet när det stöter på minsta lilla fukt. 4. Upprepa sökandet
1 svar · 951 läst
·
K
Knight: Var det inte nått med rörklammer och borrhålet men limmar/tejpar man rörklammerna så spelar de ingen roll
29 svar · 10,9k läst
·
tttomten
tttomten: Vit silicon sprutat med tunn pip inifrån och ut så hålet är riktigt fullt funkar. Eller så kan du byta till ett rostfritt handtag som i varje fall jag tycker är snyggare än både det vita eller lagade hål.
17 svar · 4,0k läst
·
ådal
ådal: Ofta sitter det en setskruv under en vågräta delen som håller ihop stången med väggfästet. Ibland funkar den runda delen som sitter närmast väggen som en mutter. Det kanske skulle gå att skruva av den helt enkelt och nå skruvarna undertill.
2 svar · 3,3k läst
·
F
fribygg: [citat] Om du är duktig på att gjuta kanske du klarar dig utan flytspackel, det går ju att gjuta med finbetong och sen spackla upp fallen. Torktiden står på påsen skulle jag säga, har du bråttom?
10 svar · 2,4k läst
·
Razerstar
Razerstar: Jag skulle dock be han justera ena plattan som är lite på sniskan vid brunnen om detta redan inte är gjort :)
6 svar · 2,6k läst
·
OlssonX
OlssonX: Alla större säljare erbjuder frakt. Att fixa en uttalad och väl synlig misspassning i ett så viktigt utrymme som badrum signalerar att en hel del annat också kan vara både slarvigt och helt felaktigt gjort. Utan dörrar är bättre än fel dörrar. Låt fästena vara kvar. [citat]
9 svar · 3,2k läst
W
William1234: [citat] Då det ser ut som du inte fick något svar får jag fråga hur du gjorde? :)
15 svar · 6,4k läst
T
Trrttsch: Tack för hjälpen! Vi står på oss om att de fanns där och fixar dem annars enligt ovan.
4 svar · 1,4k läst
·
BirgitS
BirgitS: [citat] Du får nog leta reda på en återförsäljare.
13 svar · 1,8k läst
·
BirgitS
BirgitS: Kanske läge för att filma och spola rören för att se om det finns någon ojämnhet eller liknande där det lätt byggs på.
17 svar · 3,0k läst
·
S
sesaaga: [citat] Tack för ditt svar! Du har alltså inga problem med spolningen trots att utloppet är så litet? Är det svårt att göra rent toalettstolen? Jag funderar nämligen om jag ska köpa en likadan.
14 svar · 2,5k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.