T
tergo: [citat] JA om du stryker ett tunt lager silikon runt hålet innan du monterar bottenventilen
1 svar · 1,0k läst
·
D
ddavis: Blandaren har börjat släppa genom vatten när vredet är stängt, Behöver byta insats, men vet inte vad det är för märke/blandare. Hittar inget märkesmannen eller annan info. Om någon vet blir jag glad. 150cc utlopp uppåt.
0 svar · 953 läst
·
T
Tony_p89: Jag har ju möjlighet att lägga en ångspärr i och med att jag ska upp med isoleringen för att dra el. Kan det vara vettigt? För absolut förekommer springor, inte så att jag ser isoleringen/pappen, men det har ju torkat isär i sponten.
4 svar · 745 läst
BirgitS
BirgitS: [citat] Du kan ju välja ett av dem som har fått godkänt i Länsförsäkringars test, om du inte har några andra preferenser. https://www.lansforsakringar.se/stockholm/privat/forsakring/forebygga-skador/vattenskador/tatskikt/test-av-tatskikt/ [citat] Du läser noga vad som står i branschreglerna från BKR och Säker vatten. Dessutom behöver du följa exakt vad som står i instruktionerna
3 svar · 1,2k läst
N
Npower: [citat] Tack för ditt svar :)
12 svar · 3,1k läst
·
S
Stefan1972: även om det finns en ventil vid toan idag så är det ju långt ifrån säkert att den passar mot den nya. Oftast har ju den nya toan en ny ventil monterat redan och sen ansluts den med en slang till koppling. Detta blir ju då svårt om man inte kan plocka lös det gamla.......
7 svar · 3,4k läst
·
D
Danne V: Ska sätta in en duschhörna med två dörrar/väggar. De ska alltså "mötas på mitten" så att det blir tätt. Problem: kåken är gammal och golv/väggar i duschrummet är inte rätvinkliga. Lodar man väggarna så skiljer det uppåt 6-7 centimeter mellan lodtråd och vägg från golv till tak (hoppas jag beskrev det där begripligt). Därför kan duschdörrarna inte fästas direkt i
0 svar · 2,7k läst
BirgitS
BirgitS: [citat] Vad har hänt sen i höstas, @Kafviar ?
6 svar · 8,8k läst
·
J
jawa74: [citat] 3*3,60
21 svar · 8,3k läst
·
R
rehn: Tack för info. Den andra från proffsmagasinet kan vara OK
3 svar · 2,7k läst
·
Jonatan79
Jonatan79: Ångbroms i vägg och plast/ångspärr i tak är vanligaste byggsättet om du har kallvind ovanför, annars ångbroms.
1 svar · 1,8k läst
·
Lattjo-Snickaren
Lattjo-Snickaren: [citat] Tack så mycket för bra svar och mycket snygg lösning du hade fixat på dina bilder. ser väldigt proffsigt ut. för mig lär det bli någon lite enklare lösning eftersom mitt enda eluttag sitter inne under en bänkskiva. som respons på trådstartarens problematik så kan jag med denna bild visa hur jag löste det hos mig här idag! kändes som det blev bra eftersom jag gjorde ett
18 svar · 9,6k läst
·
M
Massito: [citat] Jo, det gör det! Hade helt missat den, såg silikonet på sidan av dem så antog att det var det enda. Men då ska jag kolla dem, tack!
8 svar · 2,8k läst
·
T
Tompafix: [citat] Du betalar ju en del för att det ska ingå en hel del service. Se till och nyttja det i dessa bistra pengatider :rofl:
7 svar · 2,1k läst
·
janwide
janwide: Använd inte silikon där. Det är djävulens påfund! Akryl blir kanon.
5 svar · 1,6k läst
·
S
sladdbarn: Anmärkte om tätskiktet till firman och dom tyckte att jag hade helt rätt. Så jag satte gips runt fönstret och en smyg på de, nu har dom tätat från vägg till smygen där fodret kommer att sitta.
11 svar · 6,0k läst
·
Stefan N
Stefan N: Och eftersom alla bolag följer GVK/BKR så är det klart redan.
27 svar · 3,4k läst
·
Kloge
Kloge: Har barnen varsin speldator så kommer rummen värmas av datorerna
16 svar · 2,0k läst
F
fribygg: Tja, ska du inte bila bort gamla plattan får du väl lyfta kåken och isolera och gjuta nytt golv ovanpå det gamla?
10 svar · 1,8k läst
·
H
hempularen: Det vi ser är en gjutjärnsbrunn (har tillverkats likadana i svart plast också). Den har en fast insats med en mellanvägg som går ned, Då att en vattenyta kan stoppa lukt från avloppet att komma upp. Pluggen på bilden går alltså till "luktsidan", och används för rensning. Moderna golvbrunnar har en insats som går att lyfta upp för rengörning. vattenlåset saknas inte! Det är
1 svar · 2,0k läst
·
H
hempularen: Jag tror att det kan vara vanskligt att bila bort en stor bit av plattan. Kolla med en byggnadsoingenjör.
1 svar · 1,4k läst
·
J
Johan0884: [citat] Den keramiska insatsen byttes och kranen blev som ny för ca 350 kr
7 svar · 2,3k läst
·
Centano
Centano: Det låter ju lite skumt att de lagt plastmatta på en sådan konstruktion. https://www.gvk.se/fragor-och-svar/underlag-golv-och-vagg/kallare-med-tillskjutande-fukt.-kan-jag-anlagga-badrum-dar https://www.gvk.se/branschregler/tatskikt/tillskjutande-markfukt-och-tatskikt/
4 svar · 1,3k läst
S
sin: [citat] Men inte det jag är ute efter alls. Tänker att det antingen ska vara mer som enfärgad linoleum. Forbos solids hade kunnat vara ok om inte färgerna kändes lite fel i tonerna. Någon som vet en annan tillverkare av våtrumsmatta i solida färger?
7 svar · 1,5k läst
L
largab: [citat] Ja det får de hoppas på. Det borde inte vara speciellt svårt att med en liten vinkelslip slipa upp en 2 mm spalt. Man behöver ju inte ens gå genom hela plattan. Men med tanke på brist/slarv/okunskap om rörelsefogars betydelse så är jag inte helt bekväm heller!
7 svar · 1,6k läst
·
S
sin: Jag håller på att
0 svar · 350 läst
S
0 svar · 350 läst
J
Johannes El: Tack för hjälpen, ska maxa ventilation nu
2 svar · 1,3k läst
·
smicloud
smicloud: [citat] Om anledningen bara hade varit för att man tyckte det var kul att lära sig och inte för att man måste ha koll
42 svar · 14,1k läst
·
7
75peva: [citat] Hej alla ! Tack era svar, har skickat in prover på kakel, fog och fick svar att det inte är asbest.
9 svar · 1,9k läst
·
Z
ZipLock: Ta några bra bilder på golvbrunen (rengjord), så kanske någon känner igen den.
2 svar · 882 läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.