Hej, idag märker jag att det finns sprickor i badrums kitt. Och just bara den hörnan , resten är fina och hela som de ska.
Här kommer några bilder som man kan titta på.
Min fråga är om man kan låta den vara som den är, kanske fylla i sprickorna lite kitt eller ska man ta bort kittet helt och lägga på nytt . Vad finns det för risker om man inte fixa till de ?
Badrummet är 11 år gammalt.
Jag är tacksam för alla svar och råd.
Här kommer några bilder som man kan titta på.
Min fråga är om man kan låta den vara som den är, kanske fylla i sprickorna lite kitt eller ska man ta bort kittet helt och lägga på nytt . Vad finns det för risker om man inte fixa till de ?
Badrummet är 11 år gammalt.
Jag är tacksam för alla svar och råd.
Nej, du har ju ett tätskikt bakom plattorna som skyddar underliggande konstruktion mot vatten. Kakel och klinker är endast ett estetiskt ytskikt och silikonen är till för att dölja eventuella sprickor i innerhörn sim kan uppstå när reglarna torkar och drar ihop sig.C Cuong Le skrev:
Du är inte den första som frågar om detta vilket jag egentligen kan tycka är konstigt att sp många tror att kaklet är vattensäkert.
Mycket tydligt svar, tack så mycket.T tank77 skrev:Nej, du har ju ett tätskikt bakom plattorna som skyddar underliggande konstruktion mot vatten. Kakel och klinker är endast ett estetiskt ytskikt och silikonen är till för att dölja eventuella sprickor i innerhörn sim kan uppstå när reglarna torkar och drar ihop sig.
Du är inte den första som frågar om detta vilket jag egentligen kan tycka är konstigt att sp många tror att kaklet är vattensäkert.
Jag är en av dem som inte har kunskap om det 😅 , som tur att det finns många kunniga och hjälpsamma i detta forum .
Tack
Klicka här för att svara