BiFuel
BiFuel: Besvarar min egen fråga - ja, den nedre delen gick att ta bort med en insex och lite våld 👍🙃 [bild]
4 svar · 1,7k läst
·
Farstatjej90
Farstatjej90: [citat] Jag har bara erfarenhet från USA så det är inte till nån nytta. Men om man bara googlar renovering exklusiv så får du fram några träffar varav iaf en verkar kunna vara relevant för badrum.
16 svar · 1,8k läst
·
Mattias Andreasson
Mattias Andreasson: [citat] Först och främst så kommer besiktningsmannen inte göra någon större nytta för er del. Om hela stugan är från samma årtionde och med samma standard som "badrummet"så kommer han bara skriva att allt "har nått sin tekniska livslängd" och/eller inte är fackmannamässigt utfört/farligt/måste åtgärdas. Kanske har brorsan lite mer vana men du säger att ingen av er har
43 svar · 3,4k läst
·
S
Småbrukaren: Bra med ett klargörande 😉
17 svar · 7,7k läst
·
Claes Sörmland
Claes Sörmland: [citat] Ännu ett tecken på att badrummet är från tidigt 2000-tal.
14 svar · 1,6k läst
·
S
Anonymiserad 405730: Bostik är bra..
1 svar · 394 läst
·
4integration
4integration: Hade en kontakt med Hide-a-light och snabbt svar så nu är 4 st "Comfort G4 Quick ISO Tilt" beställda https://www.hidealite.com/sv-se/produkter/downlights-med-drivdon/infallt/comfort-g4-quick-iso-tilt-_-678803#variantlist
3 svar · 866 läst
C
ConnyN: Tack för allt engagemang. Det blev till slut en Macro Design Flow, typ den enda duschdörren som funkade med vårt låga sluttande innertak. https://www.macrodesign.se/sortiment/duschar/nischduschar/flow-nischdusch-2d/ Bra monterad, utan tätningslist nedtill i fall av vattenläcka från övriga badrummet (så att det rinner ned i golvbrunnen). Ni som ifrågasätter önskemålet om duschvägg
12 svar · 2,1k läst
·
Buppis
Buppis: Funkade utmärkt med acetonfri nagellacksborttagning från mataffären. Satt som berget och gick inte att slå av men löstes upp på 10 min.
7 svar · 12,2k läst
I
Ingela Kvick: Bilder på gångjärnet som är trasigt. [bild] [bild]
1 svar · 1,9k läst
·
T
Tjacob: [citat] Håller tummarna!
14 svar · 1,1k läst
·
A
AG A: [citat] Ja, tyvärr så 50.000 ganska precis det minsta du får betala för ett nytt badrum, med enklaste standard, exklusive nya inventarier. För något annat, godkänt, alternativ finns inte än att riva allt och bygga nytt. Men som nämnts i tråden har du några andra alternativ. Endera en duschkabin, eller dörrar med täta gummilister. Nästa tips är att sätta ett skaft på gummiskrapan,
11 svar · 2,5k läst
·
C
Civilpolisen: Tack! Ja! Spiken satt som järnet...!! Fick såga av en av spikarna! Jag har snickrat en hel del så huvudet har jag koll på men inte detaljen med diskmedlet! Tack!
6 svar · 839 läst
·
N
Nyatag: Hände mig en gång när rörmokaren förväxlade ingången på varmt och kallt vatten. Blev att man fick antigen iskallt eller skållhet vatten. Så fort dom fixade rören så var det löst
3 svar · 1,5k läst
T
Talisman: [citat] Nej, det har du rätt i. Missförstånd från min sida.
50 svar · 5,5k läst
·
V
vulkanen: Håller på att laga ett innertak i badrum i hus med trästomme, och är osäker på ifall ångspärr behövs eller inte. Över halva badrummet är det ett annat badrum med våtrumsmatta, över resten är det vanliga rum (alla uppvärmda). Utifrån vad vi kan se består konstruktionen i mellanbjälklaget nerifrån och upp av: - träpanel (innertak i nedre badrum) - stenullsisolering (och vissa
0 svar · 1,3k läst
P
pether: Tack för svaret! Är lite osäker på avstånd mellan grusavjämningen och botten på golvbrunnen men borde va några cm ändå? Är väl mest orolig hur rejäl gummitätningen är mellan den justerbara delen och den ingjutna, men blir ju inte så högt med flytspackel som trycker på ändå.
2 svar · 1,8k läst
·
R
Rikard Meyer: Hej. Dessa fläckar har vi haft bakom en del mosaikbrickor sedan vi satte upp det. Det är bakom de brickor som inte fastnade ordentligt och fick ”limmas” dit med fog i efterhand. Någon som vet vad det kan vara och om det får att reparera? Mvh, Rikard
0 svar · 648 läst
·
Claes Sörmland
Claes Sörmland: [citat] Ja det är lite krångligt det där när bostadsrättsföreningar kliver in och sköter underhåll av delar av lägenheten som normalt åligger en bostadsrättshavare. Men så här: 1. Det ändrar inte på det framtida ansvaret för underhållet av delen som har underhållits. Så fort som bostadsrättsföreningen är färdig med underhållsåtgärden så återgår ansvaret för
9 svar · 2,2k läst
·
hsd
hsd: Det var vanligt med bly, skrapa lite så ser Du
9 svar · 1,8k läst
·
BirgitS
BirgitS: Det finns lim som man använder för att sätta upp t.ex. duschkorgar, men det behövs en större yta och inte bara en kant så det beror på hur din hållare ser ut. Som exempel har vi detta till duschkorgen: https://www.smedbo.se/support-kontakt/montering/limma/
4 svar · 802 läst
J
jonaserik: Är det melamin ( en plast ) som sitter där så gulnar dom med åren. Att måla vet jag inte om det går på plasten, vill gärna släppa. Finns kontaktpapper på billiga varuhusen, i olika mönster att klistra på. är lite knöligt att få det perfekt utan veck. Och är väldigt svårt att vika ner och få det att sitta kvar på kanterna, så det kanske godkänns med att den är vit då.
1 svar · 907 läst
·
Stefan N
Stefan N: Du får ju mäta lite men en sån? https://www.bauhaus.se/gummimanschett-purus-for-golv-och-vagg-110-90mm
1 svar · 881 läst
·
S
Sofflan84: [citat] Jo, jag vet, inte det roligaste alternativet..men gissar att det kommer rädda golvet där dushväggen stått. Kan troligtvis inte bara byta ut den då den är inkallad i undre lagret klinkers och metallramen glaset sitter i är omöjligt att få rent
6 svar · 1,0k läst
Globetrot
Globetrot: Tack för svar! Vi kommer leta vidare. Detta huset var ett dyrt alternativ och då tänker jag att badrummen måste vara försäkringsbara, dvs byggda enligt branschregler.
18 svar · 1,9k läst
·
A
andkar: En eldosa utanför duschdörrarna för handdukstork
5 svar · 1,4k läst
·
MultiMan
MultiMan: Ska inte brunnar under badkar vara åtkomliga? T o m i mitt gamla barndomshem från 1950-talet med ingjutet badkar så satt det ett galler framför som man tog bort och kom åt brunnen under.
11 svar · 1,4k läst
·
B
byggkillen8264: Uppdatering: väggen öppnades, tog bort allt som förstördes av möglet och tvättat med antimögel. Nu ska det få stå så i någon vecka för att torka. Det visades sig efter närmare undersökning att den nästan *tydligen* 50 år gamla mattan har gett upp på vissa ställen och är ganska säker att det orsakade skadan. Har nu fyllt i rejält med silikon tills jag tar tag i att renovera.
12 svar · 1,2k läst
·
MultiMan
MultiMan: Det står ju att företaget har 35 år i branschen, så ring och fråga hur man gör.
3 svar · 1,7k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.