R Rickard.lj skrev:
Har du trä eller betong , eps ? Hur långt från brunnen till dörren ?
Golvet är träbjälklag 40cc med 15mm plywood 10 lager byggt 1970 verkar mycket stabil. Ca: 2,5m till dörren, se på ritningen. De hade i stort sett kapat en bjälke för avlopp till köket så har stöttat upp hela bredden med stolpar + limträ i förrådet under.

Ja då kommer det att bli några kg spackel som skall på ,, 17kg i m2 cm , bara å börja räkna

R Rickard.lj skrev:
Ja då kommer det att bli några kg spackel som skall på ,, 17kg i m2 cm , bara å börja räkna
Räknar jag rätt snitt på 6cm så blir det 17*6*6=612kg, 31 säckar? Men en jäkla hög kant mot köket.

Ser att det går bra med två omgångar så tänker gjuta in slangar + armering först då sedan ta hand om fallet, ingen nackdel med det?

• Gilla
Rickard.lj
  • Laddar…
Kjellcod Kjellcod skrev:
Ser att det går bra med två omgångar så tänker gjuta in slangar + armering först då sedan ta hand om fallet, ingen nackdel med det?
Absolut inget fel i de , kom ihåg rå primer på träskiva å sen 1/3 på spacklet ,, försäg att blanda lite tjockare första rundan å försök att yoga upp fallet , så de inte blir så mycket på toppingen lättare att kontrollera fallet och skopning

Då har jag ritat in höjder enl. tårtmodellen, verkar det vettigt?
BAD.-fall.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Rickard.lj
  • Laddar…

Bästa svaret

Kjellcod Kjellcod skrev:
Då har jag ritat in höjder enl. tårtmodellen, verkar det vettigt?
[bild]

• Handritad skiss av ett byggprojekt med måttangivelser på linjerat papper.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Kjellcod
  • Laddar…
Så kan du exempel göra

• Gilla
Kjellcod
  • Laddar…
R Rickard.lj skrev:
Så kan du exempel göra
OK tusen tack! men vad menas med 70cm vid strecket?

Va ett ca mått från duschvägg , måttet från fallet upp till väggen/ dörrsidan, om de ligger samma höjd vidd den väggen så brukar jag ta de måttet ut mot ex toa hålet så bildar du en och samma höjd i de området runt fallet , om du hänger med

R Rickard.lj skrev:
Va ett ca mått från duschvägg , måttet från fallet upp till väggen/ dörrsidan, om de ligger samma höjd vidd den väggen så brukar jag ta de måttet ut mot ex toa hålet så bildar du en och samma höjd i de området runt fallet , om du hänger med
Tror jag gör det nu 27 hela vägen där.

• Gilla
Rickard.lj
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.