R
Ras1340: [citat] Rummet är drygt 7,5 kvm och det är ungefär 1 meter från duschvägg.
4 svar · 1,5k läst
·
HarryDynamitA
HarryDynamitA: den sög och du skulle ju inte försöka sälja mer av ditt skräp
2 svar · 787 läst
Jonatan79
Jonatan79: [citat] Är det konstaterat att manchett saknas? Kan inte skadan på röret vara orsaken annars?
42 svar · 8,3k läst
·
L
Lasse808: Har en kort fundering, vad gäller vid element och golvvärme, får man skarva eller måste man svetsa på kopparrör?
0 svar · 744 läst
·
pokasd
pokasd: Ska sätta lite 60x60 plattor i badrummet och har till golvet skaffat ardex x78. På säcken står det att "Fästmassa för golv och vägg" men produktbladet och deras hemsida nämner bara golv. Är det för rinnigt för vägg? Har ni tips på annat märke för 60 plattor på väggen?
0 svar · 906 läst
Demmpa
Demmpa: Du behöver en "nyckel" med en pigg, piggen ska in i hålet på "halsen". Här är manualen till en liknande elpatron,
1 svar · 677 läst
·
T
tank77: [citat] På golvbrunnen lägger man bara en ny klinkerram ovanpå den gamla och tidsmässigt så beror det ju på vad för plattor du ska ha samt om det är ytterhörn och nischer m.m. Beroende på hur snabb plattsättaren är så räkna med 15000-25000 kr ink moms vilket inkluderar timmar samt fix&fog&silikon&primer efter ROT! Sen får man ju kolla att vattenrören når ut efter omkaklingen om
4 svar · 1,9k läst
Farstatjej90
Farstatjej90: Värsta som kan hända är väl att du får köra spansk toalett och kasta bajspapperet i papperskorgen istället för att undvika stopp. Du vet ju vad risken är. Ska du sälja sen så var noga med att skriva att du avvikit från normen.
6 svar · 1,1k läst
A
Andreasoo: Tack för alla svar. Lyckades få tag i purus som svarade följande. Skriver det här ifall någon annan googlar och undrar vad man ska köpa. ”Du behöver två delar till den och de är art nr 3402338 och 3402339 för att få de komplett Kontakta en VVS grossist ex Bad o värme eller en Comfort butik”
8 svar · 4,0k läst
·
BirgitS
BirgitS: När det gäller dina andra problem så brukar Tapwell ha en bra kundtjänst som skickar ut reservdelar gratis. Du har ju garanti när det gäller fabrikationsfel.
3 svar · 2,5k läst
G
Gabb3lito: [citat] Yes det gör dem
6 svar · 1,2k läst
·
R
Rickard.lj: [citat] Sent svar men ser ut som de skall, då det är en Jafo så klämma tätskiktet bakom ringen , de du ser mella slukrist å plast är fix
1 svar · 4,4k läst
·
R
Rickard.lj: [citat] Ta en bild närmare, vad är problemet , får du inte upp vattenlåset ?
1 svar · 1,1k läst
Rickard.
Rickard.: I en perfekt värld kanske man skulle kostat på ett helt skåp men det är helt ok sålänge eventuellt läckage skulle droppa ner i badrummet.
1 svar · 884 läst
·
Globetrot
Globetrot: [citat] Kanske en som är skuren?
12 svar · 9,4k läst
·
Globetrot
Globetrot: Lite OT tips. Välj en glasdörr med vinkel. Det blev jättebra och man kan öppna den obehindrat. Se bild. Monterad på badkaret
5 svar · 5,3k läst
·
Meeger43
Meeger43: [citat] Jag är ganska säker på att ni har en tågbana i närheten. Vi har nämligen likadant efter ett par år. När tungt godståg kör förbi oss känner jag att huset "gungar" lite. Jag tror därför att det är det som är problemet.
28 svar · 21,9k läst
·
R
Roobiiiiin: Ska sätta upp en kommod hemma med bänkskiva i trä och en rund skål uppe på. Enligt beskrivningen ska bottenventilen spännas i skålen och under bänkskivan, men funderar då kan det ju läcka i mellan och bänkskivan svälla? Är det inte lättare att bara sätta bottenventilen i porslinet och limma fast skålen på bänkskivan.
0 svar · 552 läst
Whitewater
Whitewater: Hej! Vad behöver jag för anslutningar för att kunna ansluta min nya blandare Gustavsberg estetic med g3/8 anslutning till befintliga anslutningar, se bild?
0 svar · 689 läst
·
Claes Sörmland
Claes Sörmland: [citat] Bostadsrättslagen lägger kostnaden för denna besiktningsman på föreningen. Om bostadsrättshavaren inte spelar med så kan det blir knepigt för styrelsen att få tillträde vid rätt tidpunkt. Lagen är helt enkelt inte skriven för att lira med dina föreslagna regler. Det verkar som att du är negativ till underhåll av våtrum. Vem tänker du betalar för alla vattenskador som
268 svar · 26,0k läst
·
nybörjare866
nybörjare866: Hej 2 frågor se vad ni säger. Efter det att Radiator var hem till oss för dryga 1 år sen efter en vatten skada. Så har det luktar det avlopp. Vi har plockat ner alla rör och gjort rent med klorin utan resultat. Men det vi tycker ser konstigt ut är rören under komoden. Se bild. Fråga 2 tappvatten. När de la tappvatten rören varm och kall bredvid varandra i golvet så på pekade vi att
0 svar · 612 läst
·
mexitegel
mexitegel: Har pratat med säljaren och vi kom fram till att eftersom det är tre sorters kakel/klinker inblandat så blir det i praktiken omöjligt att få en bra fogföljd och därför mest lämpligt att skippa det. 30x60 plattorna på vägg hade vi ändå tänkt sätta i förband för att få lite mer liv på väggen och då spelar det mindre roll i praktiken. Säljaren och plattsättaren har dessutom
12 svar · 2,5k läst
·
C
cotillion: Det finns hela koncept som baseras på rum-i-rum, t.ex PreBad.
5 svar · 1,0k läst
H
hempularen: Även om du kapar av röret så ser det ut som en del av rörets muff blir kvar. Den har större diamter än vad stosen är avsedd för. Frågan är då om stosens gummipackning i höjdled hamnar nere i "riktiga" röret eller uppe i muffen. Det är inte säkert att den tätar mot muffen med sin större diameter.
4 svar · 2,7k läst
·
Claes Sörmland
Claes Sörmland: Typiskt sett vill ju en hantverkare kunna fakturera totalt 10 000-15 000 kr för ett litet jobb som tar en dag. Sen dras ju ROT på dem summan. Det är svårt att få upp intresset för mindre jobb än så, t ex halvdagsjobb.
11 svar · 15,0k läst
G
Gunnar Seidel: [citat] Ja, det har du nog rätt i!
8 svar · 4,6k läst
·
C
Civilpolisen: Ett sätt att lösa saken på är att sätta in en duschkabin med golv. Jag förstår att det tar emot... men det kan vara billigare än alternativet! Givetvis att konsultera en badrumsreparatör! Det är väl det bästa om du är osäker!
2 svar · 1,4k läst
·
Sanguine
Sanguine: [citat] Ja - precis vad jag tror också. Tyvärr planlösningen i rummet är så att det går inte att göra på ett annat sätt. Tack skall du ha för svaret och bekräftelsen av mina egna tankar.
2 svar · 936 läst
BirgitS
BirgitS: Det är väl diametern som styr vilken sil som du kan ha. Den ska vara lagom stor så att den precis får plats i golvbrunnen.
1 svar · 1,3k läst
·
David Wallin
David Wallin: [citat] Ärligt talat har jag inte en aning. 😂
188 svar · 46,6k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.