Badrum
the_warpi: [citat] Hittade du någon? Nu är jag på jakt efter det också :) Hittade PHR entrepenad som iaf skriver på deras hemsida att de jobbar med plastmatta... https://www.phrentreprenad.se/badrumsrenovering-goteborg/
Baretta: Låter mer som trumfjädringen gett upp, då smäller det rejält its just a thought....som Beau brukar säga :)
drakbane: Ingen direkt lösning på det problemet, men har 3st polska toaletter(kommer från polen, men är troligtvis tyska) och till de fick vi inte med spolknappar. Men Bauhaus funkade så det är troligtvis Camargue dessa oxo. Våra installerades runt 2010 [bild] [bild] Spolmekanismen är sönder, hur laga? Och Nej, kommer inte att köpa noname i framtiden!
jonaserik: Det lilla gör inget, ser lite luddigt ut där, ligger det något mellan ringen och kanten den ska pressa mot. Bara att tätskiktet går ner förbi ringen.
emmaemma: Blev det tvättstället från Bernstein? Är ni nöjda?
yonna: Kolla hjälpmedelscentralen som kanske har sitsar med armstöd - typ för gamlingar. Centralens hjälpmedel är normalt sett gjorda för att inte göra åverkan på fast installation. Det finns ställning med handtag som man bara skjuter in och som barnet kan klättra upp på.
munge: Nej. Vi hade varmvatten 😎
Bo arnold: Är nog gammalt lim till väggmattan som missfärgats med tiden brukar gå bort med limtvätt finns på golvfirmor
Anonymiserad 405730: [citat] Vare sig brunnen eller klinkersramen till silen lär ha flyttat sig…
hempularen: Det är en fråga med många tänkbara svar. Om vi antar att ett givet fel ligger på något som du har underhållosansvar för. Ex. tätskiktet i badrummet. Då är det ditt ansvar att underhålla detta. Ditt ansvar att det inte läcker. Men om byggfirman har gjort fel. Så har byggfirman inte gjort en korrekt leverans till föreningen när föreningen övertog fastigheten. Du kan via
Övningssnickarn: [citat] nu när vi haft kallgrader.... kolla att inte backventilen på vinden har frysit... om det nu är en dådan du har? annars verkar det som att avloppsventilationen inte funkar. om du har en sånn avluftning som får ut ovanför taket, kolla att inte snön har byggtupp och täpper för.
fribygg: Jag tror att du och snickaren kan bygga ett snabbt och billigt badrum med vanligt skivmtrl om du river,bär och fixar sophanteringen sen tar du in en mattläggare som flytar och sätter plastmatta på golv och vägg.
Karl Karlsson6: Hej. Tack för snabba svar och hjälp Mvh karl
Bassam Yousef: Det är plaströr. Jaja går säker inte att göra så mycket innan yttertemp sjunker. Ökat upp temp i golvvärmen samt fönat en kort stund mot kalkelet. Lite dumt när rören är inbyggda.
BirgitS: Ja, man får ha tvättmaskinen bredvid duschen. Om tvättmaskinen är ansluten fast (inte kontakt i vägguttag) så kan den anslutningen finnas varsomhelst, men ett vägguttag ska väl vara 120 cm från duschhuvudet (mätt horisontalt).
Unikt namn: Den andra bilden dyker upp här. https://www.vikenshantverkeri.se/landsbutiken/handfat-marmor Kan ju vara värt att begära en offert. (Jag har dock ingen aning om företaget är bra eller inte).
Gårdsdrömmar87: [citat] snabb droppa gjorde jag igår också och det släppte tillslut, men påfrestar detta pex slangarna? hur mkt pallar dem? kan dem proppa igen och tina upp fram och tillbaka utan problem? och det är ingen fara att man påskyndar tinings proccesen? ska man ta tag i detta och riva upp och isolera ordentligt? man orkar ju inte med detta varje vinter. badrummet renoverades 2 år sen men kylan
Rickard.: [citat] Nej det är inte att föredra utan det är tvärt om. Vatten i ett avloppsrör är inget som betraktas som ett problem.
miki dobri: [citat] åm snäcks prisolrör i läkablok väggen kan man kopla och putca på
Dilato: Kondens är inte farligt, det är vattenånga från luften som fälls ut som vatten på kalla ytor. Du kan isolera de synliga rören med lite vad som helst så försvinner problemet. Jag har en ytterdörr med frostad glasruta i som nu har så mycket kondens att det blivit en ishinna på insidan rutan när innerdörren är stängd.
datja: [citat] Vi brukar använda rapsolja el dyl. Inte lika beständigt som paraffin men bättre än vatten
andkar: Ja nästa gång har jag lärt mig att göra en grundligare koll på hantverkaren jag ska ta in (med referenser) och i slutänden verkar det som att om man vill ha det helt enligt manualerna så är det bäst att göra det själv. :( Även att välja besiktningsman är klurigt, borde jag tagit in referenser på besiktningsmannen också?