B
Hej!

Tänkte sätta upp handdukskrokar i badrummet utan att göra hål i kaklet.

Dessa självhäftande krokar, finns det någon som sitter bra och är enkel att ta bort?
Kanske någon med t.ex något kemiskt som är enkel att ta bort?

Vill gärna kunna återställa relativt enkelt vid utflytt utan att det syns.

Tack allihopa!

Mats-S
Om det inte är alltför tunga saker du ska hänga upp så funkar det säkert att "limma" fast dom med silikon. Köp krokar med en bred plan bottenplatta så bör det fästa bra :)

Medans silikonet torkar kan du hålla krokarna på plats med typ målartejp.

• Gilla
berteriksson
  • Laddar…
RoTe
Silikon fungerade inte för mina handdukar i alla fall. Mina krokar är jag tvungen att limma och jag använde då knådepoxy som funkar men ändå har det lossnat ett par ggr på åtta år. Hade jag valt idag hade jag köpt såna krokar som har en stor plan baksida med dubbelhäftande tejp. Enkelt att ta bort är ju dock en omöjlighet skulle jag säga.

RoTe RoTe skrev:
Silikon fungerade inte för mina handdukar i alla fall. Mina krokar är jag tvungen att limma och jag använde då knådepoxy som funkar men ändå har det lossnat ett par ggr på åtta år. Hade jag valt idag hade jag köpt såna krokar som har en stor plan baksida med dubbelhäftande tejp. Enkelt att ta bort är ju dock en omöjlighet skulle jag säga.
Har precis flyttat och denna typ (stor plan baksida med dubbelhäftande tejp) på kakel var lätt att ta bort. Jag tog en smal ståltråd och "sågade" bakom kroken. "Label off" från Biltema tog sedan bort klisterresterna.

• Gilla
berteriksson
  • Laddar…
RoTe
Z ZipLock skrev:
Har precis flyttat och denna typ (stor plan baksida med dubbelhäftande tejp) på kakel var lätt att ta bort. Jag tog en smal ståltråd och "sågade" bakom kroken. "Label off" från Biltema tog sedan bort klisterresterna.
Jo det funkar ju men vill man återanvända kroken blir det mer jobb.

B
TESA powerstrips, verkar bra på video? Någon som testat?

B
Redigerat:
IKEA har sugproppskrokar, kanske lite bulkiga men sitter bra och är väldigt lätta att ta bort.

Vi har haft krokar med sån häftkudde men de var inte helt lätta att få bort. Så vi har övergått till IKEAs sugkoppskrokar.

• Gilla
berteriksson
  • Laddar…
B
B BörjeF skrev:
IKEA har sugproppskrokar, kanske lite bulkiga men sitter bra och är väldigt lätta att ta bort.

Vi har haft krokar med sån häftkudde men de var inte helt lätta att få bort. Så vi har övergått till IKEAs sugkoppskrokar.
Tänker du på typ denna? Men sitter de verkligen något bra?
Verkar vara vissa som inte är nöjda alls.

https://www.ikea.com/se/sv/p/krokfjorden-krok-med-sugpropp-zinkplaeterad-70453998/

Vi har IKEA Tisken krokarna.

Av fem krokar är det en som har ramlat ner. De har suttit uppe i drygt 18mån.
Den som ramlade ner satte jag upp igen och har suttit kvar sen dess.

• Gilla
Silfwerflycht och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.