J
jonaserik: Bara ta bort och se vad som rostat, kan vara fästskruvarna som inte är rostfria. Glöm inte att fylla hålen till bredden innan nya dras dit, tex silikon, Finns ett tätskikt bakom plattorna.
1 svar · 896 läst
·
K
klorena: Hej vill gärna köpa din spolmekanist om du har den kvar
1 svar · 5,7k läst
·
useless
useless: [citat] Det är förmodligen i lim eller spackel under mattan asbesten finns.
15 svar · 3,1k läst
F
Frida Li: [citat] Tack för snabbt svar! 🙌🏻
2 svar · 640 läst
·
BirgitS
BirgitS: Man sätter ballofix så att allt vatten kan stängas av. Du kan nog bäst avgöra var i din knepiga rördragning det är.
3 svar · 464 läst
·
H
Håtå: Det löste sig när jag limmade ihop den vita plastdelen. Det var där det sipprade ut vatten som till slut läckte över och orsakade rinnandet. Vattenfast lim löste det. Rinner inte alls nu.
4 svar · 4,5k läst
·
A
AG A: [citat] Vad är det som gör att du förutsätter att det är dåligt gjort. Vi kan ju bara säga något om det vi ser. Jag ser en golvspånskiva, en gipsskiva, flytspackel, tätskiktsmassa plus folie, fix och klinker. Så långt finns ingenting att anmärka på. Felet är att man skurit sönder rörmanschetten för att kunna få bort övre delen av avloppsröret. Sannolikt för att röret varit
72 svar · 25,0k läst
·
L
lundensaren: Hej Vi drar nu igång renovering av gästbadrum och har landat i Ikea Tvällen tvättställ 64x43x5cm. Blev dock orolig av att visningsexemplaren av tillhörande kommod-serie Enhet hade lådor som kändes rangliga och lågkvalitet. - Vet någon här om det finns någon annan kommod, hos Ikea eller annan tillverkare, som passar direkt? - Alternativt, är det någon som anpassat annan kommod, från
0 svar · 2,3k läst
Anna_H
Anna_H: Ofta har man väl inte tätskikt i taket, så det är en högst relevant farhåga.
2 svar · 1,3k läst
S
simonnnn: [citat] Tack Birgit! Vi provade gör så i min kompis badrum men tyckte det blev riktigt fult tyvärr. Jag har sett badrum där man målar hela väggarna och det tycker jag funkar, men att ha vissa målade blir för stor skillnad i ytan jämfört med de vanliga vita, tycker jag :) (sen är inte klisterlapparna supersnygga heller...)
7 svar · 4,6k läst
·
Dowser4711
Dowser4711: Jag skulle starkt överväga att skaffa en ny dörr med gångjärnet på annan höjd och fylla igen hålen där de är och fästa dörren mot fast underlag.
20 svar · 10,8k läst
·
Chopaan
Chopaan: [citat] Tack för svar! Ledsen att påminna dig om eländet 😅
47 svar · 12,6k läst
·
Demmpa
Demmpa: Vårgårda Armatur = Vatette = Gustavsberg
1 svar · 1,0k läst
·
B
BSOD: Jag kapar allt på klinkersåg med diamantklinga. Köpt under 1000kr. Vi har en maskin som vi delar inom släkten. Det känns bakvänt att lämna tillbaka plattor man valt ut och vill ha för att man har svårt att kapa några få plattor. Eller hyra 1 maskin dag. Generellt är ju klinker på golvet. Tror du får svårt att hitta kakel som håller för golvbruk och är godkänt för golv? Vill
7 svar · 1,2k läst
J
Jakob78: Vi håller på att göra om vår källare vilket bl a innebär att vi tagit bort ett bubbelbadkar och byggt ett duschutrymme. Vi har fått riva tidigare väggar och reglat upp nya väggar. För att få ordning på fall mm kommer vi behöva lägga ett lager flytspackel på befintligt golv. Vi kommer på spacklet lägga 2-3 mm microcement som ytskikt. Dock är vi (främst jag kanske) lite osäkra
0 svar · 775 läst
·
P
paralun: [citat] Ok här har du en manual, på sidan 4 beskrivs hur man ändrar spolmängden, sen kan ju något vara trasigt. https://img.badshop.se/pfiles/Monteringsanvisning__327a0ad9-c3b7-4aa5-83e8-af72dc9027a7.pdf EDIT Och en bunt med YouTube filmer om hur det ser ut i en Ifö Sign https://www.youtube.com/playlist?list=PLkHShDSGKhEEdt08qONAqKzh4rp_k3Nk9
3 svar · 1,3k läst
Anna_H
Anna_H: [citat] Sommarstugegrannens vedeldade bastu hade inget ordentligt golv, bara glesa brädor med 2-3 cm luftspringor emellan och sedan marken ca 50 cm under. Upplevde ingen besvärande kyla även om man bastade mitt i vintern. Däremot var det läskigt att gå på.
46 svar · 29,9k läst
·
Roga1337
Roga1337: Enligt Fresh 2.0 manualen så väljer man hastighet av konstantdriften med Speed-knaparna…vet dock inte vilket maxflöde som går att välja i detta läge. ((Dessutom verkar den även kunna hamna i konstantdrift enligt Felsökningsguiden😉 https://fresh.se/Image/GetDocument/sv/288/008630-c_manual_intellivent_nordic.pdf
10 svar · 2,7k läst
H
HEM2121: [citat] Vi har en vattenburen handdukstork men kan växlas om till El. intill badkaret. 10-20 cm från badkaret. Det var iallafall tillåtet efter 2011 års regler. Ring toll KKR eller Säker Vatten och ställ frågan för att få ett säkert svar.
2 svar · 565 läst
BruketFans
BruketFans: Försökt att hitta (på nätet) nya gångjärn till ett gammalt badrumsskåp. Svedbergs Serie Milano. Kan inte hitta några, behöver hjälp 🙏
0 svar · 1,2k läst
·
S
Sofie E: Ska renovera mitt badrum som har ett fönster precis där duschen ska vara. För att kunna behålla ljusinsläppet kommer det att sättas igen med betongglas. Min fundering är om man måste kombinera det med kakel eller om man kan sätta våtrumstapet istället. Tänker på hållbarhet och tätning vid fönstret.🤔
0 svar · 906 läst
K
Krolken: Tittar på samma badkar. Hur gick det?
1 svar · 1,2k läst
·
BirgitS
BirgitS: Och när det gäller fråga 2 så är det bra att skrapa bort allt kvarstående vatten eller torka av med en handduk efter varje dusch.
4 svar · 824 läst
·
Claes Sörmland
Claes Sörmland: I grunden fungerar det så att lägenhetshavaren under ansvarar för att ordna med och betala för reparation av sitt badrums tätskikt och kakel. Föreningen ansvarar för och betalar för uttorkning av stommen. De ansvarar också för att betala utrivning av grannens och mammas badrum. De brukar även ansvara för golvbrunnen så då står de för den delen. Kolla stadgarna så att den inte
2 svar · 998 läst
Krokben
Krokben: Sommarvärme går att lösa med en separat liten elpatron. Enda fördelen med direktel är att det blir ett separat system och kan upplevas lättreglerat men trimmar man in golvvärmen på rätt sätt så skulle jag säga att det är ett ickeproblem. Komfortmässigt märker du ingen skillnad när värmesystemet är igång.
7 svar · 894 läst
yonna
yonna: Jag har hörna mot terrassdörr/grovingång i duschrummet och har inte sett detta som ett problem under alla år. Ingen extralist utan bara snyggt hörn-kaklad. Avslutar dessutom duschens yttervägg så det skulle vara bekymmersamt OM hörnan skadas pga tätskiktet.
3 svar · 1,1k läst
A
AktorEns: Vad innebär egentligen att frilägga?, hur frilägger man en betongvägg?
20 svar · 2,7k läst
·
Purre
Purre: Dessa borde passa enligt en äldre tråd här på byggahus, finns i lager också. https://www.rinkabyror.se/artikel/fmm-exenterkoppling-m26x20r-utv-/ https://www.byggahus.se/forum/threads/udda-cc-matt-duschblandare-vad-goer-jag.384926/
1 svar · 620 läst
J
jonaserik: Du får sprätta bort tryckknappen och lossa en mutter, sen lossa alla muttrar på undersidan, då kan du lyfta av som en huv. Det är en cistern för vattnet inuti så det rinner inte ut något.
1 svar · 2,6k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.