2 451 läst ·
18 svar
2k läst
18 svar
Läckage vattenburen golvvärme?
Tack för alla tankar och svar. Jag skall börja med att inte använda duschen på några dagar för att se om det torkar upp.
Det känns som golvvärmen är så ojämn fördelad i badrummet men vi reagerade på att det började kryp upp på väggen lite och därmed rädda för en potentiell vattenläcka.
Detta badrum var gjort av förra ägarna så har ingen info om hur utförande är gjort
Det känns som golvvärmen är så ojämn fördelad i badrummet men vi reagerade på att det började kryp upp på väggen lite och därmed rädda för en potentiell vattenläcka.
Detta badrum var gjort av förra ägarna så har ingen info om hur utförande är gjort
Rimligtvis, ja!mickesundström skrev:
Av erfarenhet vet jag att om man upptäcker ett fel så finns det säkert ett dussin andra...
Sedan kan faktiskt fuktskador krypa till andra utrymmen utanför badrummet fast tätskikt är uppdraget upp till tröskelns nivå.
Faktum är att dörrfoder på sidor av dörrar ligger i många fall mot golvytan precis där vatten transporteras längs med foglinjen i golvvinkel vilket gör att fukten börjar krypa den vägen. Via dörrfoder in till dörrkarmar och vidare till andra utrymmen. Visst det händer inte på en dag. Oftast när man upptäcker liknande skador så har det gått så långt att omfattande renoveringar behöver genomföras inte bara i badrummet utan i utrymmen utanför.
😅jag har nog haft tur med folk omkring mig för jag är i byggbranschen sen -94 och inte stött på nåt sånt alls ,bygger man som man ska och har kunnigt folk med sig ska det inte hända är ju rent slarv o fusk inget annat -att rör kan läcka är en sak men i dom flesta fall är det ju människan bakom jobbet som slarvat i dom exempel du drar upp även om scenariot känns långsökt så visst allt kan hända jag kan få ett flygplan i huset också 😉T tyomka skrev:Rimligtvis, ja!
Av erfarenhet vet jag att om man upptäcker ett fel så finns det säkert ett dussin andra...
Sedan kan faktiskt fuktskador krypa till andra utrymmen utanför badrummet fast tätskikt är uppdraget upp till tröskelns nivå.
Faktum är att dörrfoder på sidor av dörrar ligger i många fall mot golvytan precis där vatten transporteras längs med foglinjen i golvvinkel vilket gör att fukten börjar krypa den vägen. Via dörrfoder in till dörrkarmar och vidare till andra utrymmen. Visst det händer inte på en dag. Oftast när man upptäcker liknande skador så har det gått så långt att omfattande renoveringar behöver genomföras inte bara i badrummet utan i utrymmen utanför.
Möter dagligen typer som säger att de är födda på byggarbetsplatsen. Sen när det kommer till ytan så visar det sig att det inte är deras ålder som spelar så stor roll det är det som är innanför deras pannben 😉mickesundström skrev:😅jag har nog haft tur med folk omkring mig för jag är i byggbranschen sen -94 och inte stött på nåt sånt alls ,bygger man som man ska och har kunnigt folk med sig ska det inte hända är ju rent slarv o fusk inget annat -att rör kan läcka är en sak men i dom flesta fall är det ju människan bakom jobbet som slarvat i dom exempel du drar upp även om scenariot känns långsökt så visst allt kan hända jag kan få ett flygplan i huset också 😉
Vill absolut inte trycka ned någon inom byggbranchen. Det finns otroligt duktigt folk men tyvärr så finns det nog lika mycket mindre duktigt folk också.
Kan säga att idag saknas det tyvärr mycket yrkesstolthet i branschen. Och största anledningen till det är att alla har pressade tider idag.
Varför gå långsökta vägar när du kan skrolla upp till TS första inlägget och se de bilder som lades upp där.
Jobbar dagligen med liknande skador.
Vore hemsk om fler flygplan om dagen hade krascha i olika hus 😱
Klicka här för att svara