J
JonasSun: Den här finns med takfäste. Kommer säkert inte rosta inom de närmsta åren... https://www.kirsch.se/produkter/flexi-skena-set/
4 svar · 2,0k läst
K
Kapabel: Aquastop/Tec7 är en MS-polymer för luft och vattentät reparation, fyllning och limning. Kan användas på de flesta byggmaterial från tak till källare, även direkt på bitumen. Bygger upp och förstärker existerande tätningsmedel, fyller sprickor och springor, fogar och skarvar, både inomhus och utomhus.Källa: Toolab Verktyg AB https://search.app/oyJPkrVy7Jgq6UC59
2 svar · 1,2k läst
·
Helena Lillarve
Helena Lillarve: [citat] Toppenbra tips - blir nyfiken på vad du använder för strömbrytare/dimmer till dem i ditt nya badrum? Även det något som de har på samma ställe?
6 svar · 2,6k läst
M
Mortsken: [citat] Ja, det är en helt annan sak. Klart de inte kan fakturera innan de är klara! Men det kan de ju inte göra med 30 dagars betalningsvillkor heller.
14 svar · 2,2k läst
Marcus0321
Marcus0321: [citat] [citat] på bilden är det en läckut där röret leder in till trumman där det är en tätad botten med fall emot mitten där röret börjar. Detta är byggt för att läckage skall upptäckas i tid. Så fort man ser en droppe där är det dags att felsöka direkt. Börja med att testa att spola varmt och kallt vatten om vartannat i köksavloppet så kan ni ta bort avloppsvatten ur
38 svar · 14,7k läst
·
M
myrstack: För mig låter detta som en helt rimlig dimensionering så jag skulle inte vara orolig med en golvbrunn då
9 svar · 2,6k läst
·
E
Erikhall: Har tänkt att gå med 12mm PEX i källarväggen, lättbetong, fram till blandarfäste. Hur löser jag detta smidigast? Kan jag bara sätta en bockfixtur, https://bolindo.se/varme/golvvarme/tillbehor-golvvarme/bockfixtur-multi-10-12mm-zink Ser att den bygger mindre än dosa, känns smidigare.
0 svar · 1,1k läst
D
Dublin: [citat] Hur sitter den vita slangen i andra ändan, kan du få loss den helt så kan det vara lättare att spola ur den och ev kunna rensa vidare i nästa rör om det är stopp längre ner.
9 svar · 1,8k läst
·
Martin Johansson2
Martin Johansson2: [citat] Hej! Ser att denna fråga ställdes för längesedan så förväntar mig inget svar... men om möjligt så är jag lite intresserad av om det blev Geberit Duofix samt om du i så fall vet om det med denna fixtur var möjligt att placera spolknappen vid sidan om toalettstolen likt bilden ovan? Tack på förhand för ev. svar - och hoppas du hittade en bra lösning med förvaringen:-)
6 svar · 4,2k läst
G
Gabbe1: Jag har använt mig av 12x2 slang utan separat pump i ett par olika badrumsgolv och det har gått bra.
1 svar · 698 läst
A
A.Bratt: [citat] Aha, ja då är det ju onödigt att släpa hem en 20 kilos säck. Har även för mig att utbudet på burk på hylla var lite större när jag svepte över Bauhaus sida nyss, det är min närmsta återförsäljare. Min tanke till en början var att köra rätt ljus fog som är lite mer förlåtande och kanske inte avslöjar alla mina nybörjarmisstag. Men nu har min sambo börjat gilla de
20 svar · 3,0k läst
·
U
Uffemannen: Vilket mtrl i rör slang, koppar aluminium plastslang? Rör till kök dricksvatten finns det hälsoeffekter på olika mtrl? Använder man rör utan skarv ? Nu blir det ju kondens på rör fördel kanske med isolerad rör. Detta gäller nybyggt badrum. Är det lämpligt att bygga in rör med isolering?
0 svar · 749 läst
K
Kardan79: [citat] Tack! Ska kolla!
6 svar · 2,2k läst
·
BirgitS
BirgitS: Olika material är känsliga för olika saker. Här skriver INR om hur man ska sköta porslin resp. stenkomposit inkl. vad man inte får göra: https://www.inr.se/support/skotselrad-badrum/skotselrad-rengoring-badrumsmobler/
1 svar · 2,2k läst
BirgitS
BirgitS: Det här handtaget har ett c/c som är 30 cm: https://www.smedbo.se/produkt/badkarshandtag-svangd-modell-kort/
3 svar · 1,7k läst
·
Jonatan79
Jonatan79: Är det fuktigt överallt? Funkar fläkten?
1 svar · 1,0k läst
·
larskarlsson
larskarlsson: [citat] [citat] [citat] Badrummet renoverades kanske 10-15 år sen. När jag flyttade in ca 5 år sen bytte jag alla dörrkarmar + dörrar. Det var fula orginal från 1965-ish när huset byggdes. Om det är en springa mellan silikonfogen och tröskeln? Nej, det utgörs av silikonet ca 3-4 mm som har försvunnit på lite ställen.
9 svar · 1,0k läst
·
Karthago
Karthago: Hej, Jag tänkte bygga ett enkelt badrumsskåp med en dör av spegelglas. Det finns olika gångjärn för för glas/speglar. Har ni några tips om för och nackdelar för dem? Tex: https://www.theofils.se/wp-content/uploads/2023/09/6da11c99-6754-42d0-9075-d0d798ca7dcc.pdf
0 svar · 875 läst
D
Deramo: [citat] Tack jag ska prova detta. Försökte lyfta denna tidigare men hittade dock inget bra verktyg för det
4 svar · 1,4k läst
·
E
ErikAbe: Hej! Jag är en lägenhetsägare, och är inte vidare händig/kunnig kring dessa saker, så hoppas att någon har kan sträcka ut en hjälpande hand ;) Jag har en toalett (se bilden) där modellen är en sådan som jag tror kallas för öppet S-lås. Jag behöver byta denna, och letar efter nya modeller, men är lite fundersam på ifall alla modeller har samma storlek av denna sort. Jag har
0 svar · 629 läst
·
F
FreddeBo: [citat] Misstänker att den är från 80-90. Så den ryker! Vi har en plan, tack allesammans!!♥️
10 svar · 2,9k läst
·
BirgitS
BirgitS: [citat] Jag vet inte hur det var i hempularens förening men när avloppen relinades här i två veckor per uppgång så fanns det bodar med dusch och toalett uppsatta, toalett finns i källaren och man fick hem en skogstoa. Själva hade vi möjlighet att ta semester så vi var bortresta.
30 svar · 11,0k läst
T
tergo: [citat] bör inte vara något problem
2 svar · 939 läst
G
Glad Amatör 76: [citat] Hej! Vi har lyckats vara precis lika klantiga, om än inte i alls lika stor omfattning men irriterande nog har vi nu ett gäng repor. Så hur gjorde ni? Tömde ni först vattnet eller hällde ni bara i ättika/bikarbonatmixen i det liggande vattnet? Vilken mix av ättika/bikarbonat använde ni?
13 svar · 19,9k läst
·
Claes Sörmland
Claes Sörmland: Håller med, minns också trådar om dessa brunnar. Kolla stadgarna vem som ansvarar för underhållet av brunnen. Sannolikt föreningen. Och väljer föreningen att ha en icke branschmässig äldre lösning till brunn så är det deras val.
5 svar · 2,5k läst
·
BirgitS
BirgitS: Nej, så ska det inte vara, vänd dig till företaget.
4 svar · 1,6k läst
M
M_H: [citat] Blev så jag gjorde, vilket också mer eller mindre var instruktionerna i monteringsanvisningarna såg jag sen också.
2 svar · 1,6k läst
Hep
Hep: Om det ska stå emot väta i ett badrum så finns två vägar. En olja som inte oxiderar och då inte ger ett skyddande "skal". T ex paraffin. Det skyddar lite lagom och kräver påfyllning regelbundet och att du inte låter vattenfläckar ligga kvar. Fördelarna är att det ser mest naturligt obehandlat ut. Lägga på en oxiderande olja (som t ex byggahus-favoriten Osmo hårdvaxolja) som ger en
2 svar · 1,5k läst
Jonatan79
Jonatan79: [citat] Bra, du kanske kan få några tips vad som gäller. Du kan även gå med i Bostadsrättsägarna, kostar inte många kronor per år. Kan rekommenderas.
7 svar · 1,1k läst
F
fribygg: Killgissar på skvallerrör från expansionskärl eller golvvärmefördelare.
1 svar · 624 läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.