Joakim Ryttersson
Joakim Ryttersson: Ja de sänkta räntorna borde ge stöd åt priserna framöver.
1 svar · 446 läst
P
pmd: Jag undrar om badtastex hade rivningslov … 🙃
6 svar · 2,2k läst
·
M
Move105: Varför skulle klorfenoler metyleras vid fuktigt klimat? 🤔 Det fattas nog viktiga steg?
46 svar · 45,5k läst
·
J
Jörgen Petersson1: Hel otroligt korkat! Men regeringen går ju bankernas intressen så kanske inte så förvånande. Men trodde helt ärligt att reglerna skulle förbättra för konsumenten, lite naivt.
1 svar · 1,1k läst
P
pmd: [citat] Det får man väl anta, men om det antagandet är korrekt är lite mer ovisst. Det fattas en del information i artikeln.
48 svar · 17,0k läst
N
Nucky: [citat] Vilken då?
6 svar · 1,7k läst
S
slutsta: Vår erfarenhet är att så länge man har en bra bankkontakt så spelar det ingen roll vilken bank man har. Man får en konkurrenskraftig ränta. Men om man man tappar den kontakten och inte får någon ny så är det bara att byta till den bank som erbjuder bäst. Favoriten var nog när vi skulle sätta om lånen hos en av storbankerna som vi hade alla affärer hos (dock hade vår bankkontakt
132 svar · 21,2k läst
·
S
stugfar: [citat] I de refererade studierna var "high frequency mowing" - högfrekvensklippning - definierat som "mowed for ~ 5 times between July and December" och "continuous mowing" ungefär samma - liknande kommunal trädgårdsskötsel under sommarmånaderna vilket gav växten tillfälle att blomma innan insamling av material i december. Så högst relevant för de som behöver hantera större
6 svar · 1,7k läst
E
Erikkr: [citat] Tackar! Jag körde på en enkel rund ho från Hornbach. Blandaren också en billig. Den får sitta ute året om men behöver lite omsorg efter vintern. Om blandaren ger upp köper jag nog bara en ny och byter - orkar inte ta in den på vintern
142 svar · 182,3k läst
·
Claes Sörmland
Claes Sörmland: [citat] Då är det ingen vresros. Det finns ett oändligt antal rossorter.
31 svar · 6,3k läst
·
Kapsyl
Kapsyl: Min lägenhet i Malmö (Jobbar i Malmö, har hus och gård i Dalsland) är på 20,5 m^2 😀 och har inga problem att få plats heller. Gäller bara att tänka på lägenheten som en volym mer än en golvyta, t. ex vägghyllor under taket för förvaring. Sängen står på 3 väggmonterade ben (50x75 mm vitlaserade reglar) 4:e hörnet hänger i en kedja från taket. Skrivbordsskivan delar ben med
9 svar · 4,6k läst
Intet
Intet: [citat] Berne har jag träffat. Han behandlade sövda kunder med bar överkropp. Försökte även smuggla ut en kappsäck full med guldpengar. Efter mycket om och men enligt gammal god svensk tradition att gulla med läkare, blev han till slut av med legitimationen. Men det satt långt inne.. Han "jobbar" väl nu i Saudiarabien numera, med motivet att -"mina kunder reser gärna för att träffa
25 svar · 7,1k läst
L
lbgu: [citat] För vad jag skrev har det väl ingen betydelse ifall händelserna är olika sannolika. Det jag skrev gäller likväl även om det är 100 ggr vanligare med felavverkning. Läser du inte inläggen innan du kommenterar?
117 svar · 10,2k läst
·
Redaktionen
Redaktionen: Idag är det premiär för Grand Designs Sverige, säsong 5. Först ut är konstgalleristerna Lise och Gian Giuseppe som har gett arkitekterna helt fria händer att rita ett sommarhus i Dalarna åt dem. Du kan läsa artikeln här: De bygger en box på 25 pelare vid Siljan – Grand Designs
0 svar · 561 läst
M
maria01: du glömde konstgräs på listan dagens konstrgräs känns som riktigt när man går på det
2 svar · 1,7k läst
B
Booje: [citat] Om man flyttar lysdioden till andra sidan om glödlampan så får man en indikering på att något är galet om den inte lyser.
23 svar · 7,2k läst
·
M
mickeforsberg: [citat] Jag blev besviken när det visade sig att det var guiden som kostade 220 kr och inte poolen!
16 svar · 13,0k läst
Vispen74
Vispen74: Ingen som har något fällbart tak eller tygtak på sin hembyggda pergola som vill dela bilder?
29 svar · 36,0k läst
·
R
RalleB: Tror snarare du inte förstår, i artikeln pratas det om projektorer och dukar. Inte om tv apparater? Så dina inlägg om tv är helt irrelevanta för tråden. Som sagt skapa en ny tråd istället om hur du skapade din tv hörna i trädgården med en 80”+ TV. Den läser jag gärna, hur du löst smidigheten etc.
85 svar · 17,2k läst
·
il_duce
il_duce: [citat] Dessa produkter är knappast gjorda för professionell eller ens seriös användning. Utan ett vettigt komplement (eller alternativ) till mattor, möbler, gardiner osv. Att dämpa korrekt är som du säger en vetenskap så ingen idé för vanliga människor att ens försöka. Då duger dessa gott.
7 svar · 3,0k läst
·
L
lop3r: [citat] Så du tänker att stater agerar som vinstdrivande företag och försöker maximera intäkterna? 🤔
41 svar · 4,3k läst
N
neo11: [citat] Denna är den bästa fläkten.
31 svar · 11,0k läst
·
F
fsn: [citat] Har erfarenhet av klippare från HQ, Jula och Parkside.
11 svar · 4,3k läst
·
Appendix
Appendix: Så hur slutade detta?
22 svar · 7,9k läst
·
Fairlane
Fairlane: [citat] Synd att siffrorna inte är jämförbara. En mäter per vecka, den andra är månad. En mäter unika besökare den andra besökare. Booli växer och blir mer känt. Om det sen innebär att man väljer att tro att alla intressenter tittar på Booli och Hemnet mest besöka av nöjessurfare eller om man vill betala för Hemnet eller inte är upp till var och en.
28 svar · 4,2k läst
pacman42
pacman42: [citat] Jag har ett par personer på min arbetsplats med 1200 personer som har tappat tår efter att ha fått in foten i motorgräsklipparen. En av dem sköt den framför sig uppför en slänt när han halkade. Han hade tur att det bara var tår han tappade. Jag själv köpte robotklippare när jag gjorde i ordning en slänt som gräsmatta, inte en chans att jag skulle köra en motoklippare upp
45 svar · 14,6k läst
·
Kvackatore
Kvackatore: Inget nät? Gräsmatta är inte direkt mjukt att landa på. Speciellt inte upp-och-ner efter att missbedömt baklängeskullerbyttan...
146 svar · 61,3k läst
·
StigPeter
StigPeter: [citat] Kompletterar artikeln med ett knep jag lärde mig av den bästa målaren jag haft. Han bredde ut en gammal presenning på marken, ställde två bockar på den, två längre plankor/brädor mellan bockarna och lade sedan fönstren på plankorna. När skrap- och sliparbetet var klart vek han ihop presenningen så det bildades en "pip" och hällde allt skräp i en säck. Vid ett annat
14 svar · 5,3k läst
·
johnsilver
johnsilver: [citat] Och hörselskydd handskar och skydds skor
48 svar · 13,9k läst
Farstatjej90
Farstatjej90: Jättefint 🥳
2 svar · 2,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.