• Gilla
  • Wow
AMR74 och 1 till
  • Laddar…
Farstatjej90
Det var ju skönt att ARN kom fram till att man inte får en tredje chans att renovera ett badrum men jag tycker inte det är rätt att kunden bara får tillbaka det den betalat utan det borde också betalats för allt besvär...

• Gilla
  • Älska
Maria T och 30 till
  • Laddar…
Bauhaus använder säkert dom mest ruffliga billiga fuskbyggarna dom kan hitta. Likt när man använder offerttjänster.
Varför erbjuda detta när man endå vet att man kör på det billigaste kleti och pleti när risken att bli fel och missnöjd kund så stor.
Ja det är väll för att det sitter ekonomer och annat kontorsfolk med dessa beslut med noll insikt hur det ser ut i verkligheten.
ett vanligt "problem" på många företag.

• Gilla
TCG och 7 till
  • Laddar…
Det är väl troligen lönsamt. De säljer in en badrumsrenovering till normalhögt pris. Anlitar en billig skräpfirma. OK, de får klagomål, men hur många badrum tjänar de storkovan på i förhållande till hur många som orkar driva ärendet.

• Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Det var ju skönt att ARN kom fram till att man inte får en tredje chans att renovera ett badrum men jag tycker inte det är rätt att kunden bara får tillbaka det den betalat utan det borde också betalats för allt besvär...
3 år av sitt liv i en byggarbetsplats med ett badrum mindre och alla andra beskymmer borde vara värt några 100tkr men det kan man ju titta långt efter.

• Gilla
TCG och 12 till
  • Laddar…
Det blir väl inte Bauhaus som tar förlusten utan de kommer trycka ner kostnaden i UE-ledet. För jävligt man inte kan göra det ordentligt och synd om konsumenten.

M MsTake skrev:
3 år av sitt liv i en byggarbetsplats med ett badrum mindre och alla andra beskymmer borde vara värt några 100tkr men det kan man ju titta långt efter.
Det kan du med all säkerhet glömma. I Sverige ersätts den typen av skada (ideell skada) i bästa fall med ett par tusingar. Se hur de stympade kvinnorna som var i ropet i dagarna fick ersättning likt en bärplockare. Det kallas effektiva rättsmedel. Vanligast är dock ett man endast får ersättning för sådant man kan påvisa som skada - men inte ens det brukar vara lätt att få igenom. Tar säkert 2år och ger 2-3tkr för besväret.

• Gilla
Aser och 1 till
  • Laddar…
M MsTake skrev:
Jag har inte läst domen. Men hade det ens yrkats på någon ersättning för "sveda och värk"?

En domstol eller nämnd kommer aldrig att utdöma skadestånd som det inte först ansökts om.

Mats-S
T TheGame skrev:
Bauhaus använder säkert dom mest ruffliga billiga fuskbyggarna dom kan hitta. Likt när man använder offerttjänster.
Varför erbjuda detta när man endå vet att man kör på det billigaste kleti och pleti när risken att bli fel och missnöjd kund så stor.
Grannen köpte en toa med installation från Bauhaus. Det var det värsta jag sett på länge, större klåpare till "hantverkare" får man leta efter, det hela slutade med att grannen totalrenoverade badrummet, delvis pga vad klåparen hade förstört.

Finns inte på kartan att jag skulle köpa någon tjänst från Bauhaus. Däremot kan dom ha bra priser på verktyg mm, då funkar Bauhaus.

• Gilla
jonle336
  • Laddar…
Det är därför man ska betala efter arbetet är klart, alternativt delbetalningar

• Gilla
Paprik
  • Laddar…
Att på en bygghandel framför allt riktat till hemmafixare lita på råd eller beställa en professionell tjänst .. ingen tanke jag skulle ägna min tid till.

Det intressanta här är väl att de som gör det dåliga jobbet går helt fria. Och kan därmed obekymrat fortsätta med det.

Och ingen av de som kommenterat ovan har skrivit en rad om det.

D daVinci skrev:
Det intressanta här är väl att de som gör det dåliga jobbet går helt fria. Och kan därmed obekymrat fortsätta med det.

Och ingen av de som kommenterat ovan har skrivit en rad om det.
Det är ju Bauhaus som har ansvaret gentemot konsumenten.

Sannolikt kommer de väl låta sin entreprenör veta att deras arbete har blivit underkänt och vidta åtgärder med anledning av det. Men det lär inte synas i offentligheten vad två privata företag gör upp om .

• Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.