7 975 läst ·
12 svar
8k läst
12 svar
Bauhaus rekommenderas återbetala 248 000 kronor – efter två misslyckade badrumsrenoveringar
På konsumentens sida
· 3 406 inlägg
Två renoveringar, fel i bjälklaget, bristfälliga elinstallationer och fortfarande inget fackmannamässigt badrum. Nu rekommenderar ARN att Bauhaus betalar tillbaka hela summan på drygt 248 000 kronor.
Du kan läsa artikeln här: Bauhaus rekommenderas återbetala 248 000 kronor – efter två misslyckade badrumsrenoveringar
Du kan läsa artikeln här: Bauhaus rekommenderas återbetala 248 000 kronor – efter två misslyckade badrumsrenoveringar
Det var ju skönt att ARN kom fram till att man inte får en tredje chans att renovera ett badrum men jag tycker inte det är rätt att kunden bara får tillbaka det den betalat utan det borde också betalats för allt besvär...
Bauhaus använder säkert dom mest ruffliga billiga fuskbyggarna dom kan hitta. Likt när man använder offerttjänster.
Varför erbjuda detta när man endå vet att man kör på det billigaste kleti och pleti när risken att bli fel och missnöjd kund så stor.
Ja det är väll för att det sitter ekonomer och annat kontorsfolk med dessa beslut med noll insikt hur det ser ut i verkligheten.
ett vanligt "problem" på många företag.
Varför erbjuda detta när man endå vet att man kör på det billigaste kleti och pleti när risken att bli fel och missnöjd kund så stor.
Ja det är väll för att det sitter ekonomer och annat kontorsfolk med dessa beslut med noll insikt hur det ser ut i verkligheten.
ett vanligt "problem" på många företag.
Moderator
· Stockholm
· 56 042 inlägg
Det är väl troligen lönsamt. De säljer in en badrumsrenovering till normalhögt pris. Anlitar en billig skräpfirma. OK, de får klagomål, men hur många badrum tjänar de storkovan på i förhållande till hur många som orkar driva ärendet.
3 år av sitt liv i en byggarbetsplats med ett badrum mindre och alla andra beskymmer borde vara värt några 100tkr men det kan man ju titta långt efter.Farstatjej90 skrev:
Det blir väl inte Bauhaus som tar förlusten utan de kommer trycka ner kostnaden i UE-ledet. För jävligt man inte kan göra det ordentligt och synd om konsumenten.
Det kan du med all säkerhet glömma. I Sverige ersätts den typen av skada (ideell skada) i bästa fall med ett par tusingar. Se hur de stympade kvinnorna som var i ropet i dagarna fick ersättning likt en bärplockare. Det kallas effektiva rättsmedel. Vanligast är dock ett man endast får ersättning för sådant man kan påvisa som skada - men inte ens det brukar vara lätt att få igenom. Tar säkert 2år och ger 2-3tkr för besväret.M MsTake skrev:
Jag har inte läst domen. Men hade det ens yrkats på någon ersättning för "sveda och värk"?M MsTake skrev:
En domstol eller nämnd kommer aldrig att utdöma skadestånd som det inte först ansökts om.
Grannen köpte en toa med installation från Bauhaus. Det var det värsta jag sett på länge, större klåpare till "hantverkare" får man leta efter, det hela slutade med att grannen totalrenoverade badrummet, delvis pga vad klåparen hade förstört.T TheGame skrev:
Finns inte på kartan att jag skulle köpa någon tjänst från Bauhaus. Däremot kan dom ha bra priser på verktyg mm, då funkar Bauhaus.
Medlem
· Västernorrland
· 2 366 inlägg
Det är ju Bauhaus som har ansvaret gentemot konsumenten.D daVinci skrev:
Sannolikt kommer de väl låta sin entreprenör veta att deras arbete har blivit underkänt och vidta åtgärder med anledning av det. Men det lär inte synas i offentligheten vad två privata företag gör upp om .
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Digital dörröga - vad rekommenderas
Villalarm & Hemautomation -
Syllar & Kallförråd - Vilket alternativ rekommenderas?
Byggmaterial & Byggteknik -
Bauhaus har bytt skruvleverantör. Var hittar jag skruven?
Byggmaterial & Byggteknik -
Vilken snålspolande toalett rekommenderas?
Vatten & Avlopp -
Måla garaget invändigt, vad rekommenderas ?
Färg, Måla & Tapetsera