Bönhas Bönhas skrev:
Varför får det inte finnas med någon ny Ferrari på bilden av Volvon?
Nu gör du bara dig dum.

• Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
C
Bönhas Bönhas skrev:
I detta fallet har Fastighetsmäklarinspektionen avgjort att informationen var tydlig.

"På de bilder som redigerats har det genom orden ”potentiell trädgård” tydligt angetts att det handlar om en vision av hur tomten kan utvecklas och inte som ett löfte om vad som ingår i köpet, skriver Fastighetsmäklarinspektionen."
Nä, nu citerar du tokigt 😄
Det där är FMI:s redogörelse av mäklarens argument, "Samtidigt menar hon att"...

Det är alltså inte FMI som anser att det tydligt angetts

• Gilla
Jansson69 och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
Bönhas Bönhas skrev:
Så är det naturligtvis. Det händer så klart att någon kan bli lurad även om marknadsföringen inte är vilseledande. I detta fallet har Fastighetsmäklarinspektionen avgjort att informationen var tydlig.

"På de bilder som redigerats har det genom orden ”potentiell trädgård” tydligt angetts att det handlar om en vision av hur tomten kan utvecklas och inte som ett löfte om vad som ingår i köpet, skriver Fastighetsmäklarinspektionen."
I artikeln står det:

• En mäklare får erinran från Fastighetsmäklarinspektionen för att ha vilselett spekulanter.
  • Fastighetsmäklarinspektionen har inte kunnat påvisa dessa texter när de inhämtat underlag till sin granskning, utan dessa texter ser ut att vara en efterhandskonstruktion.
  • Men eftersom det varken stod i objektbeskrivningen, på hemsidan eller på bilderna på andra platser så anser man att mäklaren inte följt god fastighetsmäklarsed.
  • så mäklarens påföljd blir bara en erinran.
Jag tycker tycker inte det tyder på att Fastighetsmäklarinspektionen anser att det var tydligt. Om det var tydligt varför skulle de då ge en påföljd och säga att mäklaren obre följt god fastighetsmäklarsed?

• Gilla
Jansson69
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Du missar helt poängen, eller så tycker du att det inte är någon skillnad på att ta bort reflexer och att redigera in en pool som inte ens går att bygga där. Hade Volvo lagt in en pool i bilen på bilden, eller en helikopterplatta så håller jag med dig om att det är samma sak, annars inte.
du missa min poäng med

Fairlane
M maria01 skrev:
du missa min poäng med
Så bra att du inte orkar förtydliga den då...

Fairlane Fairlane skrev:
Så bra att du inte orkar förtydliga den då.
redan gjort det

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.