J
jocke31: Här i Nacka så går det rätt trögt för objekt över 10 Mkr numera. Är övertygad om att amorteringskravet har påverkat marknaden en del.
5 svar · 2,0k läst
Jarlingar
Jarlingar: Ganska lik den jag köpte: https://www.ebay.co.uk/itm/12L-LPG-Hot-Water-Heater-24kw-Propane-Gas-Instant-Boiler-Shower-Head-3-2GPM/332825389609?epid=18008999871&hash=item4d7df06a29 Har bara använt den en vecka, men den fungerar riktigt bra :) I sommarläge med 25% av brännaren avstängd så ger den 40° vatten vid 1/3 effekt ungefär (y) Vill minnas att det var ungefär 3l/min flöde på
27 svar · 6,2k läst
T
twoody: Drakarna är ju inte dom som säljer dom dyraste objekten.
36 svar · 4,3k läst
L
Lutte: En annan intressant sak med Lindbäcks är att badrummen är en helt egen enhet som har ett yttre skal av glasfiber, dom anländer helt kompletta till fabriken
11 svar · 2,8k läst
I
Inkan: Bra att uppmärksamma men borde vara ett ickeproblem för alla utan för banken som har en lite sämre säkerhet.
10 svar · 2,8k läst
Redaktionen
Redaktionen: Misstänker du radon i huset är det nu säsong för mätning. Du kan läsa artikeln här: Tid att starta radonmätning
0 svar · 647 läst
Redaktionen
Redaktionen: En tvättmaskin orsakade brand med förödande resultat. Du kan läsa artikeln här: Kvinna död i husbrand
0 svar · 729 läst
Redaktionen
Redaktionen: Grävmaskin för utmätning användes för att köra på tjänsteman från Kronofogden. Du kan läsa artikeln här: Utmätning: Körde på tjänsteman med grävmaskin
0 svar · 1,0k läst
L
larka742: [citat] sshhhhh, ååå nu avslöjar du hemligheten CIA har jobbat med i många många år.... Det var deras perfekt kryphål för att kunna komma in alla hus. Detta kryphål är resultatet av år av forskning!
2 svar · 1,5k läst
ClasseClas
ClasseClas: [citat] Precis, så mitt förslag funkar inte. En näraliggande tvättstuga gör saken enklare.
26 svar · 7,3k läst
·
T
TechMark: Förra sommaren orsakade ett blixtnedslag ett större strömavbrott och brand i transformatorstation i trakterna kring Hede i Härjedalen. Vi hade 11 timmars strömavbrott den gången, inte hela världen då man har vedspis och vedkaminer och fotogenlyktor. Några dagar senare försvann elen igen och vid kontakt med elbolaget så visade det sig att de medvetet brutit strömmen därför att en av
12 svar · 3,0k läst
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Tack för att du sa till!
2 svar · 1,6k läst
thomas33
thomas33: Vi besökte Mandelmanns ett flertal gånger innan TV4 kom dit, och redan då var det trångt och svårnavigerat att parkera där. Nu är det troligen ännu värre och konstigt att en bättre parkeringsyta inte skulle vara möjlig att få till.
4 svar · 2,9k läst
·
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Jag har raderat inlägg som var off topic. Här diskuterar vi hantverkarnas ”rabatter”. /Moderator
39 svar · 8,6k läst
·
F
fsn: [citat] Har skummar igenom det men tröttnade fort. Men dom har enligt sin egen förklaring inte rätt att göra nåt öht med mina bilder. Ser sparas på deras server så lång tid som jag betalar för. Alltså en vecka för jag betalar noll kronor. Efter det så hävdar dom att det raderas utan backup eller kopior.
18 svar · 4,3k läst
Redaktionen
Redaktionen: Det kan komma ytterligare prissänkningar på marknaden för nyproducerade bostadsrätter. Du kan läsa artikeln här: Ytterligare sänkningar att vänta på nyproduktion?
0 svar · 881 läst
hsd
hsd: Knivigt läge, det råder fri prissättning Som grossist får jag inte uppge en ca-prislista Däremot kan jag som grossist ange mitt försäljningspris och lämna rabatt på detta pris
6 svar · 2,3k läst
Redaktionen
Redaktionen: Trög småhusförsäljning påverkar inredningsföretagen - nu varslar även Drömtrappor. Du kan läsa artikeln här: Stort varsel hos norrländsk trapptillverkare
0 svar · 1,2k läst
M
Mido11: Barnen har förfoganderätt i de år som återstår av de ursprungliga 30, om dom säljer eller hyr ut den rätten är upp till dom. Efter 30 år får dom flytta bort huset från marken.
29 svar · 8,2k läst
Heij83
Heij83: [citat] Handläggarna påstår att det kommer in mängder med ansökningar i början av året med alla som vill bygga altaner mm, sen tillkommer sommaren då dom inte kan jobba.
9 svar · 1,7k läst
Z
ZipLock: På det hela taget snyggt, men takterassen såg rätt skum ut.
2 svar · 2,0k läst
Albinp3
Albinp3: Älskar videos av denna typen. Så bra tips för en "okunnig"!
8 svar · 4,8k läst
·
ricebridge
ricebridge: Ja, bostadspolitiken präglas sannerligen av panikåtgärder. Visst är det bra att man betalar tillbaka på sina lån, men hur ska man få ihop den här ekvationen? Ännu värre blir det om man lyckas avveckla ränteavdragen, som en del andra vill. Man slår undan benen för efterfrågan, och sen undrar man varför det råder bostadsbrist och varför företag lägger ner.
2 svar · 1,3k läst
L
L-E: oaktat miljön kan man räkna hem en dieselanläggning kombinerat med solceller och gå offgrid. Börjar påkopplad så man kan ro hem subventionerna. Kanske en lister petter som kan köra på rapsolja???
134 svar · 20,4k läst
·
dof
dof: Snart på en räkning nära dig........
1 svar · 1,1k läst
B
b8q: [citat] Plintgrund, kanske?
4 svar · 1,8k läst
E
etompau: Maskinen måste vara konstruerad med en marginal för felhantering. Många barn och ungdomar kör med sådan maskiner och det går inte att begära att de ska ha fingerfärdighet för att trycka på ett bestämt sätt på knappen.
21 svar · 8,2k läst
Hemmakatten
Hemmakatten: Tycker också om detta hus.
9 svar · 2,6k läst
N
Noun: Ingen gnällde så länge priserna gick upp! Då var alla vinnare!
8 svar · 3,0k läst
Appendix
Appendix: [citat] Ja precis. Kände att den där designen komme skapa stora fuktproblem. Visst påminde den "ytligt" om ett hus i husdrömar men då det där var ett företagsprojekt från start till slut kändes det rätt mycket reklam och maplace att lägga det här som en "sämre kompia". Lycka till med det priset iaf. 16 miljoner kändes som mest för tomtend å huset i övrigt verkade ha rätt låg
3 svar · 2,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.