På konsumentens sida
· 3 679 inlägg
Omfattande skador på huset efter att ismaskin stått och läckt hela natten.
Du kan läsa artikeln här: Fick vattenskador av läckande ismaskin
Du kan läsa artikeln här: Fick vattenskador av läckande ismaskin
Allvetare
· Västra götaland
· 11 013 inlägg
Tack för en bra ide, när jag gör om köket, och sätter in frugans krävda kylskåp med ismaskin ska jag sätta en brunn under både kylskåpet och diskmaskinen ....G gbgustaf skrev:
(om ingen kommer på något som verkligen talar emot det ..
Har tänkt samma tanke, enkelt gjort att lägga ett rollat tätskikt om man plattsätter golvet. Måste ju inte leva upp till säkert vatten liksom eftersom det inte är tanken att det ska utsättas för vatten dagligen. För att förhindra dålig lukt kan man hälla i paraffinolja som bildar ett lock i vattenlåset.
Gammelnörden
Medlem
· Uppsala län
· 1 159 inlägg
Gammelnörden
Medlem
- Uppsala län
- 1 159 inlägg
Lägger in en länk till ett sådant vattenlarm som det skrivs om i artikeln. Rätt få känner till dessa men den är käck
https://m.clasohlson.com/se/Vattenlarm-Dropp-stop-600/Pr364719000
https://m.clasohlson.com/se/Vattenlarm-Dropp-stop-600/Pr364719000
Produkter som diskuteras: "vattenlarm"
Vattenlarm för vitvaror Housegard
Ljud vid vattenläcka
150 kr inkl moms
Läs mer
Medlem
· Västerbotten
· 872 inlägg
Eftersom att detta problem inte är allt för ovanligt så vill jag ställa frågan: Är det anslutningarna inne i frysen som strular eller är det den anslutning kunden/VVS:aren drar fram till frysen?
Is är ju en väldigt trevlig uppfinning att ha i köket, framförallt istället för att spola kranen med full sprutt för att få kallt vatten bara för att man är törstig, men man blir ju lite avskräckt när man får läsa om problem med just ismaskiner.
Is är ju en väldigt trevlig uppfinning att ha i köket, framförallt istället för att spola kranen med full sprutt för att få kallt vatten bara för att man är törstig, men man blir ju lite avskräckt när man får läsa om problem med just ismaskiner.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
a) Sätt ismaskinen i badrummet, som redan är vattensäkrat.Dan_Johansson skrev:
b) Gör isen i de gamla vanliga istärningslådorna i frysen.
Hur mycket is förbrukar ni egentligen?
A: Ismaskinen sitter fast i frysen, jag vill inte ha frysen i badrummet.
B: Då är isen alltid slut.
Sedan vi skaffade frys med ismaskin dricker jag ingenting utan is, nästan (ok, allt är inte trevligt med is i). Oerhört gott att alltid dricka kallt.
B: Då är isen alltid slut.
Sedan vi skaffade frys med ismaskin dricker jag ingenting utan is, nästan (ok, allt är inte trevligt med is i). Oerhört gott att alltid dricka kallt.
Allvetare
· Västra götaland
· 11 013 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 20 040 inlägg