Varför sätter man inte en golvbrunn under diskmaskinen i köket när man bygger hus?
Det har jag alltid undrat.

• Gilla
pacman42 och 2 till
  • Laddar…
G gbgustaf skrev:
Varför sätter man inte en golvbrunn under diskmaskinen i köket när man bygger hus?
Det har jag alltid undrat.
Tack för en bra ide, när jag gör om köket, och sätter in frugans krävda kylskåp med ismaskin ska jag sätta en brunn under både kylskåpet och diskmaskinen ....:D

(om ingen kommer på något som verkligen talar emot det .. :geek:)

Har tänkt samma tanke, enkelt gjort att lägga ett rollat tätskikt om man plattsätter golvet. Måste ju inte leva upp till säkert vatten liksom eftersom det inte är tanken att det ska utsättas för vatten dagligen. För att förhindra dålig lukt kan man hälla i paraffinolja som bildar ett lock i vattenlåset.

• Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
Gammelnörden
I skriften "Säkra köket mot vattenskador", en 12 sidor lång pdf på nätet finns denna sida om "Golvskydd i köket" och där föreslås det golvbrunn och tätskikt under klinkergolv.
Illustration av golvskydd i kök, inkluderar prefab-golvskydd, plastmatta och klinkergolv med tätskikt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
AndersOhrt och 2 till
  • Laddar…
Det finns även vattenlås utan vatten som har en fjäderbelastad lucka istället. Det är en idé för att slippa vattenlås som torkar.

• Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
Eftersom att detta problem inte är allt för ovanligt så vill jag ställa frågan: Är det anslutningarna inne i frysen som strular eller är det den anslutning kunden/VVS:aren drar fram till frysen?

Is är ju en väldigt trevlig uppfinning att ha i köket, framförallt istället för att spola kranen med full sprutt för att få kallt vatten bara för att man är törstig, men man blir ju lite avskräckt när man får läsa om problem med just ismaskiner. :thinking:

Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Tack för en bra ide, när jag gör om köket, och sätter in frugans krävda kylskåp med ismaskin ska jag sätta en brunn under både kylskåpet och diskmaskinen ....:D
(om ingen kommer på något som verkligen talar emot det .. :geek:)
a) Sätt ismaskinen i badrummet, som redan är vattensäkrat.
b) Gör isen i de gamla vanliga istärningslådorna i frysen.

Hur mycket is förbrukar ni egentligen?

• Gilla
Riemann och 1 till
  • Laddar…
A: Ismaskinen sitter fast i frysen, jag vill inte ha frysen i badrummet.
B: Då är isen alltid slut.

Sedan vi skaffade frys med ismaskin dricker jag ingenting utan is, nästan (ok, allt är inte trevligt med is i). Oerhört gott att alltid dricka kallt.

KnockOnWood KnockOnWood skrev:
a) Sätt ismaskinen i badrummet, som redan är vattensäkrat.
b) Gör isen i de gamla vanliga istärningslådorna i frysen.

Hur mycket is förbrukar ni egentligen?
Har du nånsin träffat en kvinna som bestämt sig för något? ;)

Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Har du nånsin träffat en kvinna som bestämt sig för något? ;)
Efter att vårt hus var halvfärdigt år 2010 och vi flyttade in sa min fru: Ja, det här kommer väl aldrig att bli färdigt.
Och det har jag följt. Inga större problem, för efter 14 dar blir man hemmablind :cool:

• Gilla
findus42
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Sedan vi skaffade frys med ismaskin dricker jag ingenting utan is, nästan (ok, allt är inte trevligt med is i). Oerhört gott att alltid dricka kallt.
Hur gör du med glöggen i adventstid? Dricker den isad?

Kall glögg med is kan vara rätt gott. Fast jag föredrar nog den på sommaren

KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Hur gör du med glöggen i adventstid? Dricker den isad?
Jag har förstås slutat dricka allt man inte kan ha is i. SÅ bra är ismaskinen, så skaffa en nu.

• Gilla
Christian Stensson och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.