Redaktionen
Redaktionen: Många byggbolag struntar i att köpa garantier vilket kan gå ut över köparnas ekonomi om något går snett i byggprojektet. Du kan läsa artikeln här: Kryphål i lagen skapar osäkerhet för köpare av nyproduktion
0 svar · 823 läst
Redaktionen
Redaktionen: Husägare får gå till ARN efter att tillbyggnadsarbetet inte blivit klart trots upprepade påminnelser. Du kan läsa artikeln här: Byggföretag kommer inte och avslutar sitt arbete
0 svar · 723 läst
L
Lane: jättevanligt att tillverkarna lägger sig precis under gränsen till vad som behöver deklareras, säg att ett ämne ska deklareras som allergiframkallande över 0.1 % då lägger sig tillverkaren på 0.098 % dvs
1 svar · 698 läst
AndersMalmgren
AndersMalmgren: [citat] Folk kanske påverkas av det jag säger, men det är inte trollade, jag tycker som jag tycker. Troll är ute efter reaktion, det är deras enda syfte. Tack, tror jag :D
67 svar · 8,2k läst
·
elpaco
elpaco: [citat] Och i de tider vi nu spekulerar kring skulle en sådan nyemission kallas ”staten går in och räddar kapitalet”. Vem vill investera i en bank som sitter på en hand med svarte Petter? Det var ju just så det blev senast - internutlåningen sinade då man inte litade på varandras soliditet.
86 svar · 9,6k läst
harry73
harry73: @Elina Blom Westergren löste regeringsfrågan, nu har även vänster en majoritet :crysmile:
2 svar · 896 läst
H
hempularen: Det känns sm att något saknas i uppgifterna i artikeln. Jag har för mig att straffavgiften är fixerad till ett halvt basbelopp, alltså ca 22 000 för att bygga utan startbesked. Låter som det är mer som inte var klart i det här fallet.
4 svar · 1,8k läst
J
jocke31: [citat] Vi bor i Nacka, och grannen har sänkt priset på sitt hus med 1,75 Mkr sedan de lade ut det första gången i september. Å andra sidan var det rätt optimistiskt prissatt från början IMHO. Speciellt lite dyrare hus i Nacka (8-9 Mkr och uppåt) förefaller ta rätt lång tid att sälja just nu. Men det är kanske inte så konstigt med tanke på att ett lån på t ex 7 Mkr kräver en
3 svar · 1,6k läst
B
Broken arrow: [citat] Ja det är lite sjukt, det värsta är att alla på planeten har c8 i oss och troligen genX som är ersättaren. Det är två ämnen som inte kan att bryta ner och det finns 88.000 gifter till i våran vardag. Fattar inte hur företag tänker, det drabbar ju även dom själva och deras barn. Bara för man är vd/del av bolags styrelsen, så är man inte immun mot gifter.
8 svar · 1,1k läst
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] Ja, du ser helt rätt! Eluttagen är på några ställen felmonterade i vårt hus, gjort av riktiga elektriker, men de har satt dosorna för långt in. Men de uttagen vi använder ofta och sätter i och drar ut kontakter i/ur, har vi såklart fixat. Och texten på diskmaskinen är lite förtydligande med tuschpenna av vad som står där om temperatur mm, nästan oläsligt annars för en
15 svar · 15,4k läst
·
T
Tord_Lj: [citat] Själv har jag fastnat för att prova med att lerklina i såten enbart i en stuga från 1801. Stugan har haft bart timmer invändigt tills någon klantigt isolerade och hade sig på sent 60-tal men det är väck nu. Det bästa av två världar... tänkte jag, så här: https://drive.google.com/file/d/1p6jS0dEU7a-KOY-3M5GDD1sK4KeGN8FP/view?usp=drivesdk
21 svar · 5,7k läst
·
jonastroms
jonastroms: Hur ser det ut för exempelvis bostadsrätter är utvecklingen lika överallt?
1 svar · 991 läst
AndersMalmgren
AndersMalmgren: Detta verkar som ett bra alternativ jämtemort de något snåla 3 12 reglerna
7 svar · 3,0k läst
Redaktionen
Redaktionen: Två grannar är i konflikt med varandra efter att den ena har byggt en altan. Du kan läsa artikeln här: Måste riva altan efter grannfejd
0 svar · 1,3k läst
prototypen
prototypen: Har fått några SPAM ett tag med avsändare Drytech och det är samma tveksamma teknik som Arid. http://drytechsverige.se/var-losning/ Blev väl konkurs för förra företaget Protte
28 svar · 6,0k läst
Redaktionen
Redaktionen: Riksbanken ger samma besked som i september, att en höjning är att vänta snart men inte riktigt ännu. Du kan läsa artikeln här: Reporäntan blir kvar på samma nivå
0 svar · 633 läst
Redaktionen
Redaktionen: Visit Sweden har digital bostadsutställning tillsammans med mäklarfirma. Du kan läsa artikeln här: Svensk design och arkitektur visas upp i museum
0 svar · 672 läst
Per Eskilsson
Per Eskilsson: Ja, det är nästan samma artikel som tidigare men i en annan teknisk plattform. Vi har inte hunnit hantera din tidigare kommentar.
4 svar · 2,2k läst
KalleKe
KalleKe: Ponera på att jag äger ett hus där det finns en allmänn friskrivning vid försäljningen. Senare upptäcks det att samtliga bärande reglar genom fönsterna är avkapade och ersatta med ett genomgående större fönster skulle det ändå vara möjligt att driva ett sådant ärende (med tanke på skrivelsen i artikeln)?
14 svar · 7,2k läst
·
Redaktionen
Redaktionen: Företag lät kunden betala för dubbla installationskostnader trots att första varmvattenberedaren var trasig. Du kan läsa artikeln här: "Kunden får stå för det själv"
0 svar · 1,2k läst
Redaktionen
Redaktionen: Det finns många fallgropar att trilla i när du bygger hus, men också möjligheter du bör ta vara på. Här listar vi chanserna du inte får missa och fällorna du bör undvika när du är i planeringsstadiet att bygga ett hus. Du kan läsa artikeln här: Möjligheter och fällor när du planerar att bygga hus Välkommen att kommentera den här guiden! Ange nummer på den del av guiden du
0 svar · 1,0k läst
Claes Sörmland
Claes Sörmland: Det är de antikoagulerande ämnena som inte får användas av privatpersoner i högre halter än 0,003% i produkten p g a att de klassats som reproduktionsstörande. Så tillverkarna säljer istället alfakloralos till oss vilket är godkänt för inomhusbruk mot möss (tråkiga kramper och medvetandestörningar om husdjur och barn får i sig giftet).
3 svar · 1,8k läst
jonastroms
jonastroms: Oj hamnade i fel tråd med inlägget av misstag. Det skulle till ROT tråden. ' Det var lika bra det jag blev lite förbannad när jag skrev efter ha läst om fusket . :crysmile:
2 svar · 970 läst
Redaktionen
Redaktionen: SBAB har frågat mäklarna vad de tror om prisutvecklingen på bostadsmarknaden den närmaste framtiden. Du kan läsa artikeln här: Mäklarnas bild av prisutvecklingen
0 svar · 928 läst
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Jag kan inte lista ut hur SCB hade tänkt med diagrammet så jag raderade det helt enkelt.
2 svar · 971 läst
Redaktionen
Redaktionen: Det byggs mindre och antalet beviljade bygglov minskar. Du kan läsa artikeln här: Vikande småhusmarknad påverkar inredningsföretagen
0 svar · 518 läst
Jonatan79
Jonatan79: Allt detta enbart för att det kanske blev en lgh mer än DP tillåter?
2 svar · 1,6k läst
N
Nilsson i Boda: Kan det vara avundsjuka grannar som sladdrade til myndigheten. Eller ligger de ute och kollar var folk sover?
38 svar · 4,6k läst
·
M
MinimalistWannabe: [citat] Det är mycket att tänka på när man äger en fastighet genom ett aktiebolag; https://makeit.seb.se/expertartikel/ar-det-smart-att-lata-foretaget-aga-bostaden/ På senare år har det blivit vanligt att byggföretag har fusionerat bostadsrättsföreningar med aktiebolag och därmed fört över en latent skatteskuld till föreningarna som byggföretagen följaktligen slipper betala;
26 svar · 6,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.