R
roli: Nej, det blev Ventana system 33 istället då deras system gick att få "bättre" måttanpassat.
6 svar · 5,0k läst
B
Benny_Steen: På länken nedan kan man beräkna dimensionen istället för att gissa. 11mm spel är det faktiskt i uterumsglas. Dom "hakas" ju fast ovanifrån. http://www.iat.inadire.se/WebLagerbalk/Lagerbalk.aspx Jag gjorde en snedhörn för att får ena pelaren där och därigenom kunna gå ner lite i dimension. /B
4 svar · 6,4k läst
H
Henke1975: Putsad fasad på trästomme. Ska försöka hålla koll. Ingenting har gått snett hittills och det har varit grävt sen maj. Det är ett flytande däck så inte mycket hjälp från det. Tack för svaret
2 svar · 3,4k läst
J
JanneSjo: [citat] ok förstår principen att taket skulle kunna bågna ned och trycka på regeln som sitter mitt på balken och mot taket. Vet dock inte hur jag kan bedöma ifall det är någon risk för "nedbågning" känns dock som stabilt tak och i Norrbotten så vi har ju en del snö - brukar vara knädjupt innan jag skottar bort snön. måste nog upp och känna om det sviktar.
15 svar · 5,1k läst
·
timmelstad
timmelstad: Jag vet inte om det här är en fråga lämplig för det här delforumet eller kanske el eller värme-forumet, men jag provar här. Jag funderar på att sätta upp en terassvärmare av den nyare modellen, med quartz-värme som det så fint heter. Har tittat på t ex en Wilfa THW-2000. Jag har via idogt sökande lyckats hitta bruksanvisningen på Wilfas norska hemsida, där det står vad det
0 svar · 1,9k läst
N
Noseone: Då missförstod jag nog, jag trodde att han även skulle ha veden 3 meter upp....
18 svar · 36,5k läst
9
9-5: Bra idé, det har jag funderat lite på, nackdelen är ansvaret om någon inte blir nöjd, typ reklamation, har mycket kundkontakter i jobbet så jag vet vilka galenskaper folk kan hitta på... Annars har jag inga problem med upplägget.
6 svar · 2,7k läst
estwing
estwing: du skall endast använda A4 klassad trallskruv. har klistrat en tråd högst upp. läs där !!! mvh snickare estwing
2 svar · 2,3k läst
estwing
estwing: hej igen... kikat å tja funkar väl till viss del men man får som sagt ej storlek på den bilden man tar på huset för att sedan bygga sitt uterum med deras mått. men tanken med denna site va mycket bra, men klart lättast om nån kommer hit å jag talar om hur stort jag vill ha så kan dom måtta in å göra en skiss... måste väl finnas firmor som vill ha sålt produkter??? mvh snickar
20 svar · 4,6k läst
blackadder
blackadder: verkar inte som du måste flytspackla. http://www.lksystems.se/sv/LK-Systems-Sverige/Golvvarme/LK-Golvvarmesystem/Pa-barande-golv/LK-Sparskiva-XPS-30-50/
3 svar · 2,9k läst
Jante
Jante: Berka81 d^_^b toppen, får fram med verktygen och justera när jag kommer hem. Tack för hjälpen ! Mvh Jante
4 svar · 1,9k läst
R
roli: Mindz: Skall du ha partier som är 2,1 m höga så sticker priset direkt, kan också bli specialbeställning. De flesta partier är 1990 mm höga för att passa i en öppning som är 2,0 m.
4 svar · 8,6k läst
J
JanneSjo: jag ska välja dörrar och fönster till min inglasning, jag ska ha 4 st dubbelfönster 150cm bred 120 hög , ett trippel fönster 270cm och en trippeldörr 270 cm. jag kollar dels på http://www.skanskabyggvaror.se/produ...m/optimal_s30/ dels på http://www.willabgarden.se/uterum.asp , där kollar jag på WG25 eller WG40 Willab har rabatter just nu så WG 40 hamnar i samma prisnivå som
0 svar · 5,6k läst
G
gaia: gissar att försvagat asfaltyta fanns innan och därför kunde mossan växa där
1 svar · 1,2k läst
R
resmadde: Hej Jag går och funderar på att köpa ett spabad för utomhusbruk. Min kompis som bor i Florida har ett sånt och vi var där i somras och det var bara så härligt. Men min man delar väl inte riktigt min entusiasm utan tycker att det blir en massa jobb. Vad jag undrar är hur mycket ni som har spabad egentligen använder dom? Går man verkligen ut och sätter sig i en grådassig höstdag med
0 svar · 3,5k läst
Peter2400
Peter2400: Mina föräldrar har en pergolamarkis Senator som dom satte upp för 3 år sen ungefär lika stor som du skall ha och dom är väldigt nöjda med den. Det som brukar avskräcka folk att köpa en är priset, 63000:- betalade dom inklusive montering.
1 svar · 5,7k läst
D
Daniel78: [citat] När vi köpte vår Landmann grill för knappt 5000:- fick vi höra att det funkade precis lika bra med gjutjärnsbrännare, dom håller lika länge som rostfria, fast dom är mycket billigare.. nja.. våra är snart slut efter 3 år med rätt sparsam användning :( Dessutom så finns det en mängd skruvar på grillen som inte är behandlade så snart ramlar väl locket av när man
4 svar · 12,3k läst
M
Marc E: Kommer med största sannolikhet att rosta sönder, om det inte är rostfria. Dessutom så är dom antagligen inte speciellt bra isolerade mot väta, utan risken är att det blir en duktig kortslutning om du släpper på ström fram till dom... Men så länge ingen slår på strömmen dit är dom ofarliga, förutsatt att det sitter en kapslad brytare före infravärmen. (Hur länge det nu kan gå
1 svar · 2,6k läst
M
MickeK: Ok! jag ska testa och böja till den i morgon.
4 svar · 20,4k läst
titanium
titanium: Du skall skarva över plint om det går och du behöver inte ha någon extra plint på mitten av 45-gradaren.
1 svar · 6,1k läst
·
B
Benny_Steen: skånska byggvaror, köpte allt därifrån.
5 svar · 2,4k läst
pason_67
pason_67: Tips om man är från uddevallatrakten och behöver en weber fireplace. På plantagen mittemot bauhaus tar dom för tillfället 999 för en fireplace. Fota detta och knalla över till bauhaus så får nu webern för 875:- bra pris tycker ialla fall jag.
0 svar · 2,5k läst
N
norrbottenstorpet: Nog kan du väl lägga klinker, men du bör väl bygga upp under så att du har ett stabilt underlag. Golvspån, 15 mm armerat flytspackel och klinker på det? Eller anser du att du har för klent bjälklag för att bära detta (du har inte skrivit om hur stora spännvidder vi talar om).
1 svar · 1,7k läst
H
Hajhaj: Hejhej Är ute efter en snygg grillplats att köpa i närheten av Linköping. Har tänkt mig något som den som finns här: http://www.avanstimmerman.se/ Alltså är jag mest inne på timmer för tillfället, men länka gärna om ni vet något annat snyggt! Söker även tips på snygga bänkar till grillplatsen, behöver inte vara timmer. Vad har ni för underlag till era grillplatser? Hur
0 svar · 3,7k läst
ZNK
ZNK: Missade visst svara, nej vårt rum funkar inte på vintern.....
2 svar · 4,2k läst
schenjon
schenjon: [bild] Nu är den iaf fylld till den nivå den ska och än sålänge håller konstruktionen. Jag har varit under och kikat på reglarna under tiden och ser ingen svikt i de som belastas. Så jag hoppas att det fortsätter på den inslagna vägen :-) Den lär väl stå uppe under september, men inför nästa säsong så gjuter jag nog ner och gör en kortare bärlina som löper under poolen för
2 svar · 5,9k läst
·
FredrikR
FredrikR: För mig känns det naturligare att jacka ur stolparna och låta dom vila på bärlina eller golvreglar. Alltså bärlina i plinten.
1 svar · 3,1k läst
M
Maxen: Ja, det är ett bra alternativ. "Allt" 45 virke verkar finnas i NTR/A. Jag misstänker dock att skillnaden, i rötskydd, inte är så stor mellan NTR/A och NTR/AB för så små dimensioner som 34x120 och hoppades att nån skulle veta. /M
4 svar · 5,0k läst
Totte_S
Totte_S: Jag har byggt med ca 50 cm överhäng med 45*170, c/c 60 och det fungerar bra, fast jag har 28*120 trall. I ditt fall blir det ännu stadigare.
2 svar · 1,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.