Hej,

Är i färd med att byta plank, tillsammans med tre grannar.
Planket skall vara 185 cm högt och 26 meter långt, med lockpanel på båda sidor samt en täckplåt på toppen.
Har fått en offert på ovanstående i tryckt virke som ligger på 73000:- inkl. material och arbete före ev.rot. Plintar finns redan på plats.

Jag tycker det känns hyggligt ok, vad tycker ni?

K
Jag tycker det låter dyrt, vet en som fick ett liknande staket byggt för ca 50 000 kr innan rot.

Gör det själv!
Jag har nyligen gjort ett liknande, med material från Byggmax. Kostade ca 10000 kr. Jag har ingen plåt på toppen.

EDIT: grävaren hann före

Tack för snabba konstruktiva svar! Kan återkomma med mer detaljerad matrial.spec. Räknar man på att köpa virke etc borde det inte bli så dyrt. I offerten är det räknat på färdigkapade bitar i rätt längd, vilket säkert påverkar priset. Att bygga det själv är en god idé, men det är inte alla inblandade med på, vilket skulle göra uppdelningen av arbete lite komplicerad...

bygg du det själv då å be få en slant från dom andra. alla tjänar på det.

mvh
snickar estwing

Bra idé, det har jag funderat lite på, nackdelen är ansvaret om någon inte blir nöjd, typ reklamation, har mycket kundkontakter i jobbet så jag vet vilka galenskaper folk kan hitta på...
Annars har jag inga problem med upplägget.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.