Jag har en Outback Omega 250 gasolgrill där brännaren har rostat sönder. Finns det något universal brännare eller något att sätta dit? Den köptes på Plantagen för ca 2år sedan och dem sa att det inte finns att få tag på brännare längre.

Måtten är: 370x95x20 mm. 2st brännare i en.

316357-gasol1.jpg 316358-gasol2.jpg

Klickbara bilder.

Jocke

Bilderna fungerar inte...

När brännaren i min grill rostade sönder så rev jag ut resterna, la en plåt i botten och så blev den förvandlad till en kolgrill.

Efter två byten av sönderrostade brännare på min Landmanngrill insåg jag att den skulle bli himla dyr och den fick enkel biljett till återvinningen... Ny grill med rostfria brännare köptes in i stället...

Scout skrev:
Efter två byten av sönderrostade brännare på min Landmanngrill insåg jag att den skulle bli himla dyr och den fick enkel biljett till återvinningen... Ny grill med rostfria brännare köptes in i stället...
När vi köpte vår Landmann grill för knappt 5000:- fick vi höra att det funkade precis lika bra med gjutjärnsbrännare, dom håller lika länge som rostfria, fast dom är mycket billigare.. nja.. våra är snart slut efter 3 år med rätt sparsam användning :(
Dessutom så finns det en mängd skruvar på grillen som inte är behandlade så snart ramlar väl locket av när man öppnar det, så nästa sommar blir sista sommaren för den grillen :(

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.