GoForIt
GoForIt: Ja, spontant lät det ju högt men sedan vet vi ju inta alla förutsättningar.. Ta in fler offerter!
1 svar · 1,4k läst
M
Mikael St: Hur ser det ut på undersidan av skivan?
15 svar · 8,6k läst
H
huggan: Du kan aldrig få anslutningen mot det nya taket och din fasad att bli tät om du inte gör infästningar i fasaden. Normalt sätter man en plåt i fasaden som skyddar anslutningen tak/vägg.
1 svar · 1,3k läst
A
Arne999: La du bambugolv? Funderar på det själv och vill gärna höra hur det gick
4 svar · 1,7k läst
GoForIt
GoForIt: Ja, montera Wakaflexen ovanpå plåtarna.
7 svar · 5,8k läst
·
F
Frebbe: Jag har också Cosa 45 och kan rekommendera dem. Har lyst iaf ca 3000 timmar per år i 5 år hitintills utan minsta problem. MEN de har utgått från julas sortiment, så åk inte dit och leta i onödan. Finns på (fanns iaf) på nätet för samma pris som hos jula.
9 svar · 2,3k läst
M
MrBear99: [citat] Jo men jag har inte nån förväntan på längre hållbarhet än 10-15 år. Man vill nog iaf byta trall o dyl om man är 5m upp. Och en 80cm stubbe i en hyggligt torr sluttning håller lätt den tiden. Så bomba på med positivt hållna ideer!
2 svar · 1,8k läst
S
sune73: På skenan jag monterade i somras var profilen sådan att den lutar utåt samt har dräneringshål mellan varje dörrskena (har fyra dörrar på varsin skena)
3 svar · 5,4k läst
J
jostsweden: Sent svar men nu kommer det iallafall. Fungerat problemfritt, haft det så i 4 år nu.
10 svar · 10,3k läst
·
kenneth5828
kenneth5828: Så Ilva menar att man skall ta in utemöblerna, för att skydda dom, det låter ju seriöst,
2 svar · 1,1k läst
leby
leby: Priset avgör nog inte om du hittar duktiga eller klåpare, tyvärr. Jag har betalat 550 ink moms (440 ex) för jättebra snickare, referenser av nån du känner är nog viktigast.
3 svar · 2,0k läst
pacman42
pacman42: Ett litet tillägg till Leif i Skåne också, vi valde vikdörrar istället för skjutdörrar av två anledningar, dels att de är tätare och håller värmen bättre, dels att de går att öppna upp mer. Det är ett val vi gjort som vi inte är missnöjda med. Så något kalldrag vid dörrarna upplever vi inte alls. Sedan lär man ju sig varje gång och inser i efterhand hur man borde gjort.
10 svar · 7,0k läst
·
GoForIt
GoForIt: Jag hittade inte måtten för själva pergolan vid en snabb koll på bifogade dokument.. Jag hade försökt att bygga hela konstruktionen i tryckimpregnerat konstruktionsvirke och undvikit limträ. Ger betydligt längre livslängd på konstruktionen.
1 svar · 2,0k läst
L
Liteavvarje: Det här är lite special , gå till smeden har gör en galge som går ut från väggen med en krok på och håller .
1 svar · 1,5k läst
BirgitS
BirgitS: Om du menar billigt med vettiga priser så har Ikea en del, ett större sortiment har Plantagen och de brukar inte vara dyra jämfört med en del andra som Zetas Trädgård.
1 svar · 856 läst
L
Lenza: [citat] Ok, jag håller med om att stenbeläggning är betingat med vissa fördelar gällande det du skriver. Men jag trivs bra med trall och vill fortsätta med det fast överbrygga nackdelarna gällande tillgång till fasaden.
4 svar · 6,1k läst
·
L
Lenza: Som sagt bara att jobba ner stenen till rätt nivå. Seriös filminspelning i andra tråden, men jag rekommendrar 16-20mm borr med snigeldynamit. Bra att ha minst 3st borr till hands när man är igång med borrhammaren. Borren måste få vila efter varje hål ingen nedkylning med annat än luft. Sen är det bara att följa instruktionen på förpackningen. Vänta ca 2 dygn då ska det hända
2 svar · 1,2k läst
GoForIt
GoForIt: Att man använder tryckimpregnerad furu har ju med kravet på hållbarhet utomhus i vårt klimat, till en rimlig prisbild. Samtliga de du länkar till skulle mycket väl kunna vara byggd av det, och sedan ytbehandlats på olika sätt. Sedan ska man naturligtvis ta hänsyn till att vårt klimat har en större påverkan på materialet än i andra klimat. Alla material blir dyrare, och svårare att
1 svar · 3,4k läst
JustDoIt
JustDoIt: Hej! Lite sent men sitter med samma fråga inför framtiden gällande garage som senare ska isoleras, byggas däck runt och dras el till och sånt. Kan inte se skillnad mellan garage, Attefallshus och andra komplementbyggnader eller komplementhus. Hittar detta hos Skatteverket som enligt mig ger rätt till ROT på alla arbeten som utförs på en färdigställd komplementbyggnad så länge
3 svar · 7,6k läst
K
Keld: [citat] Man tar bort dom, o vips kan man sätta i plankor till hängmatta. Jag får ta nån bild på det nån dag.
14 svar · 5,3k läst
·
GoForIt
GoForIt: En lösning brukar vara att man lägger en större sten, typ "mursten" som förhöjning runt kanten.
1 svar · 1,9k läst
S
stedt: Klättrande väster ger ju också lagom skugga. Vinranka är fin,eller blåregn som växer snabbt.
2 svar · 6,0k läst
·
S
Sir Duke: Ok stort tack, då skruvar jag på!
5 svar · 13,6k läst
Z
ZekeG: [citat] Det här sättet att fästa en överliggare tycker jag är snyggast, och mindre jobb än att fräsa eller såga ur klossar.
8 svar · 24,0k läst
·
Buildgates
Buildgates: [citat] Tackar ödmjukast! Något man fick lära sig under projektets gång var att ställa in kap-/geringssågen noga. Minsta vinkel- eller längdavvikelse på ett ställe fick man äta upp på andra ställen. Så det var tur man köpte hem lite extra virke om man säger.. [bild]
12 svar · 7,6k läst
·
ZNK
ZNK: Jo, kan bekräfta det, mitt uterum står helt på altan och har alltid fukt inne på trallen på våren längs glaspartierna.
2 svar · 8,4k läst
·
M
Markus P: [citat] Tänkte råspånt, papp, plåt.
5 svar · 2,9k läst
·
Fairlane
Fairlane: Ja, servicens är rätt bra. När jag köpte min grill så var det fel ben till. Jag förklarade att det inte fanns hål där de skulle finnas enligt beskrivningen så det gick inte att montera grilldelen på benen. De skickade direkt nya ben, men de var lika som de jag hade. Jag fotade och mailade och då ringde de och berättade att de monterat ihop rätt ben och skickat. De hade missat att det
25 svar · 16,4k läst
·
T
Tjusju: Är det någon som vet något om uterum från johab hur är dom i kvalitet och så. Var inne på deras sida www.johab.se och dom hade en smart uterumsbyggare där man kunde mata in de flesta parametrar men det säger ju inte så mycket om partierna i dig själv.
0 svar · 3,7k läst
F
folkeorg: 5,5m (vägg) och 3,5m utstick. Utan extra tillbehör dvs tak, fasta sidoväggar samt öppningsbart fram ca 80k om jag minns rätt.
4 svar · 12,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.