Har frågat lite tidigare hur man ska göra med takets anslutning mot fasad men funderar nu på hur man ska göra om man bygger mot en vinkel på huset. Syftar nu på den gröna inringningen på bilden. Hur gör man i detta hörn??

längs med panelens sida (röd ring) kommer jag antingen sätta en Plåt bakom fasad eller bara kapa läkt, peta upp en plåt bakom läkten och spåra in den 5mm i fasadbrädorna. i bakkant väljer ja samma lösning

• 3D-modell av hus med uterum och tak, gröna och röda cirklar markerar diskussionspunkter på anslutning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser ju ut som en riktigt bra produkt men hur menar du att ja ska sätta denna?

Det finns flera monteringssätt.
Den är perfekt i svåra hörn och övergångar där det annars är svårt att få tätt.

ok men ge mig ett :) antar att denna är ett komplement till någon form av plåtbeslag som sitter i bakkant och som går ut längs väggen

Jag tolkade det som att du redan hade lösningen klar med plåtanslutningar mot väggpartierna, och att frågan rörde det med grönt inringade hörnet?
Wakaflex kan ersätta plåtbeslag på många ställen.

Nja det har ja väll förvisso men ser inte hur man gör med plåtarna i hörnet men där kanske denna duk får vara backuppen ifall det inte blir 100 med plåtarna

väger ju iof fortfarande på om ja ska kapa bort panelen helt och sätta plåt bakom panel eller låta plåten ligga utanpå panelen i ett spår...

Ja, montera Wakaflexen ovanpå plåtarna.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.