Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
styrman1: Tässä on todella hyvä linkki! http://www.moelventoreboda.se/index.asp?menuItem=L9 Siellä voit itse laskea minkälaisen liimapuupalkin tai kerto-palkin tarvitset.
OlaF: Wow, se vaikuttaa todella siistiltä pystyä taivuttamaan kipsilevyjä sillä tavalla. Erittäin käyttökelpoinen vinkki ja ehdottomasti kokeiltava, kun aiomme rakentaa meidän "hullut kylpyhuone" kaarevalla seinällä ja vinokatto... tulee todennäköisesti muutama kilo tasoitetta :) En oikein osannut lukea, tarvitaanko erityisiä kipsilevyjä vai toimiiko tavalliset. Ola
Immobil: [citat] Meillä on käytössä Windy, kuten voit nähdä kotisivulta. Mielestämme se on helposti käsiteltävä ja vahva. 1 rulla 2,74 x 62,5 m maksoi meille 1 573,50. ;)
poppgubben: Se on erikoistuote, jota käytetään paljon Etelä-Euroopassa. Nalen Tukholmassa on tehty tällä Larsson & Örnmarksin maalausyrityksen toimesta. Kysy heiltä.... Luulen, että Caparolilla on myös tuotteita tähän, mutta niitä ei luultavasti ole varastossa. Onnea :)
ama: Kokeile soittaa esimerkiksi Timber Tradingille tai jollekin muulle suurelle puutavaratukulle/tuojalle ja tarkista, miten voi saada sen tuotua maahan, sen ei pitäisi olla mahdotonta, vaikka joutuisikin menemään paikallisen rakennusmarkkinan tai puuyrityksen kautta. Puuyritys on kenties parempi valinta muuten, ne, joissa olen käynyt, vaikuttavat tietävän paremmin kuin rakennusmarkkinat, miten
MrMagic: Mikä laatu on normaalisti Villaplatta:lle? Pitäisikö olla toinen laatu vahvistusten alla esimerkiksi palkkien tuentakohdissa ym?
Norre: jos mahdollisuus on olemassa niin valitsisin ehdottomasti poksauttaa sen paikoilleen dyckertillä
Kruger: Ajattelen asentaa PAROC-tuulensuojan julkisivun alle laudoituksen tuulensuojaksi. Se on suurikokoinen, joten se peittää melkein koko julkisivun korkeussuunnassa :-* Olisin erittäin kiitollinen kokemuksistanne, näkemyksistänne ja hinnoistanne tämän tuotteen suhteen!
Hans_Nordstrand: Hei! Olen myös siirtämässä hirsitaloa Insjönistä Ljusteröhön Tukholman pohjoispuolelle. Suunnittelen tekeväni melkein kaiken työn itse. Perustuksen osalta se tulee todennäköisesti olemaan luonnonkiveä nurkissa ja näiden alla betonipaalut routarajaan asti. Tämä perustaminen on kuvattu kirjassa "Flyttning av gamla hus" Gysingen rakennussuojelukeskuksesta. Sen jälkeen voidaan
casado: Hei, Aikaisemmassa keskustelussa oli vinkki yrityksestä Virossa, ARTIKA Trepid (www.artika.ee). Heillä on todella hieno kotisivu, jossa on erittäin tyylikkäitä tammirappuja. Olen kirjoittanut heille useita kertoja englanniksi, mutta en ole saanut vastausta. Onko kukaan ollut yhteydessä heihin? Heidän ilmoittamansa hinnat ovat erittäin mielenkiintoisia, joten haluan todella saada yhteyden
ab-cd: [citat] Ei, en huomannut, että sinulla olisi OSB kipsin alla.
MathiasS: On olemassa ketju tästä. Puhuin kiinniteaineen teoreetikon kanssa tästä kesällä. Etsi! EDIT: Minun täytyy olla hyvällä tuulella tänään: http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Isolering;action=display;num=1087120029;start=8#8 EDIT taas: Luin niin nopeasti, etten huomannut, että puhuimme lattiaregleistä. Miksi ne pitäisi kiinnittää niin paljon? Toivottavasti ne eivät
hempularen: 10-kertainen hinta kuulostaa hieman liioitellulta, tarvitsin lasiseinän suihkuun vapaa-ajan asunnolle, silloin sain lasimestarilta hintoja noin 2000 60x200 cm:n palasta mukaan lukien kiinnikkeet, listat jne. mitä tarvittiin. Mielestäni se oli liian kallis vapaa-ajan asunnolle. Sen sijaan kylpyhuoneyritys halusi noin 7000 samasta palasta. Tein yksinkertaisemman (ja rumemman) ratkaisun.
Bokholmen: Kumma vertaus autoon... minusta... En ostaisi mitään autoa, jonka tietäisin säteilevän p*sk*... Tietenkin katson ainakin minä, millaista turvallisuutta auto tarjoaa, kun valitsen autoa... En tarkoita, että olisin ylitietoinen turvallisuudesta, mutta kohtuullinen on varmaankin paras...
CarMan: [citat] minulla on sisäovi deg:issä & se on yksi, jonka haluan poistaa. mutta voidaan sanoa, että ero on kuin päivä ja yö, kun se on kiinni tai ei ei voi oikeastaan tulla huonommaksi kuin tänään. Minulla on ulko-ovi, joka koostuu 40% lasista (vanhaa kunnon yksinkertaista lasia) & sitten sisäovi, joka koostuu 80% lasista :-X
bo: Lyhyemmällä aikavälillä puutavarahinnat voivat hieman laskea, mutta muutaman vuoden kuluttua hinta nousee.
GoForIt: Kiitos kaikista vinkeistä! Aion aloittaa levyn tekemisen pian. Olen ajatellut uhrata palan levystä testatakseni paras mahdollinen tulos teidän antamilla ehdotuksilla.
mikael72: En tiedä tarkalleen mihin tämä kysymys kuuluu, mutta kokeilen tässä. Meillä on klinkkerillä päällystetty parveke, jossa kosteussulku ei enää ole sitä mitä sen pitäisi olla pakkasrapautumisen ym. vuoksi. Poistimme katoksen parvekkeelta ennen kuin huomasimme, kuinka huono kosteussulku oli. Sitten alkoi sataa ja sataa ja sataa... Nyt kosteus on mennyt seinään aiheuttaen tapetin
Fasting65: Eristämällä seinät voi välttää kitaralaatikon äänen, kun joku lyö seinään. Se muuttuu enemmänkin mykäksi *foopph* sen sijaan, että olisi *bommmmmmmmm*. Mitä tulee varsinaisiin äänenvaimennusominaisuuksiin, en uskalla sanoa mitään. On vähintään yhtä tärkeää, että lattian ja seinän sekä katon ja seinän välit ovat tiiviit.
MathiasS: sillä tavalla nimeltään ne ovat olen nyt oppinut: http://www.kgcverktyg.se/v2/showpage.asp?page=lux_1
VONBRAUN: Riski, että se pullistuu sisäänpäin, on olemassa riippumatta siitä, minkä tuulensuojaimen valitset. Sinun täytyy olla tarkkana, kun asennat kangasta tässä tapauksessa. Keskellä kattotuolia ja molemmin puolin sitä on yleensä rimoitus. Sitten on tietysti tärkeää olla varovainen, kun eristää. Tämä on tärkeää myös kartonkiversion kanssa. Masonitilla on etuna, että on helpompi
pont: Hei! Onko joku, joka voi kertoa, mitä Bender Labyrint Antik -tyypin kiveys maksaa Puolassa? http://www.benders.se/mark/produkter/labyrintantik.asp?bild=01 Ehkä jopa tunnet joitakin hyviä yrityksiä Gdansk alueella?! /P
xztraz: Ok, ei niin kosteudenkestävä kuin olin kuvitellut. Minireit-levy on varmaankin paras levy, jonka voi laittaa ylös, mutta ne ovat niin kalliita... Luulen, että rakennan pienen seinäosan tiilistä. Minulla on iso kasa tiiliä ja laasti on halpaa. Kiitos tiedosta.
Magnus_Nordmark: [citat] Se on myös ajatus, joka on tullut mieleeni... Näyttää siltä, että se ratkaisu saattaa olla se... Ellei peruskonsepti pysy ennallaan... Saa nähdä.. ;-)
Magnus_Nordmark: [citat] Miten käy kondenssin kanssa, en uskalla vastata, ei ole minun alaani. Koska platon laitetaan ulkopuolelle, veden tilanne ulkopuolelta on sama, riippumatta käytetäänkö tavallisia blockeja tai isoblockeja.
morsan: Autolasikeskus, Arödin teollisuusalue (Hisingen) tekee sen...
Linska: http://www.bta.se/Kakel_&_Klinker.htm Mutta se on ehkä vähän pitkä matka Åreen...