En tiedä tarkalleen mihin tämä kysymys kuuluu, mutta kokeilen tässä.

Meillä on klinkkerillä päällystetty parveke, jossa kosteussulku ei enää ole sitä mitä sen pitäisi olla pakkasrapautumisen ym. vuoksi.

Poistimme katoksen parvekkeelta ennen kuin huomasimme, kuinka huono kosteussulku oli. Sitten alkoi sataa ja sataa ja sataa...

Nyt kosteus on mennyt seinään aiheuttaen tapetin irtoamisen, ja tapettiliima on homehtunut.

Olemme järjestäneet peltisepän tulemaan laittamaan peltiä piakkoin, ja sen jälkeen luultavasti laitetaan puuritilä.

Olemme yrittäneet suojata parveketta pressulla, mutta sateinen talvi on silti päässyt sisään aiheuttaen tilanteen, jonka kuvasin yllä.

Pitäisikö minun olla huolissaan?

Olen repinyt tapetin sieltä mistä se on irronnut ja yrittänyt kuivata homeen pois. Kuinka kauan voi kestää ennen kuin seinä kuivuu niin, että voi tapetoida uudelleen?

Se on rappukäytävässä, eikä se ole paras paikka pitää rakennuslämmitintä.

Oletan, että se on suunnilleen sama tilanne kuin kellarissa, kun salaojitus on huono.

Olen eniten huolissani homeesta.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.