Menetän Kinglace-ehdotuksen mukaisesti vaakasuorilla 45-säännöillä cc600 (tai 450 riippuen levyn koosta) ja sisempi levy on OSB. Ulompi levy on Kipsi.

Onko väliä, asennanko OSB-levyn pystyyn vai vaakaan? Pitäisi toimia molemmilla tavoilla, sama koskee kipsilevyä.
Jos OSB on alla, voiko lyhyiden päiden antaa olla ilman tukea (pitkä sivu, jos asennan ne pystyyn)?
 
Jos sinulla on pystysuuntaisia 145 ja vaakasuuntaisia 45 ja olet ajatellut laittaa raakapontin kipsilevyn sisäpuolelle, asetetaanko raakapontti silloin pystysuoraan? Se täytyy tehdäkki, jotta ne saadaan yhteen, mutta "päässäni" olen aina nähnyt raakapontin vaakatasossa...
 
Pär, varastat keskustelun ;)
Raakapaneeli pitää tietenkin olla pystysuorassa vaakasuorilla rimoilla, koska laudat ovat kapeita. OSB taas on suuria.

Voiko joku vastata kysymykseeni?
 
  • Tykkään
inspectah44
  • Laddar…
Yksi tapa yhdistää levysaumat on leikata noin 50 mm leveitä paloja ohuesta vanerista, jotka asennetaan pystysuoraan vaakapuiden väliin. Näin voit ruuvata levyt yhteen ilman kojeita, jotka tässä tapauksessa aiheuttaisivat kylmäsiltoja.
 
Tarvitaanko sitä todella, kun alimpana kerroksena on OSB ja sen päällä siirretty kipsilevy?
 
SittinDuck sanoi:
Tarvitseeko todella, jos on OSB alimpana kerroksena ja sen päällä siirretty kipsi?
Ei, en huomannut, että sinulla olisi OSB kipsin alla.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.