Hei kaikki jotka ovat rakentaneet Sävsjö Trähus -taloilla.

Olen juuri hyväksynyt tarjouksen ja allekirjoittanut kauppakirjat. Kaikki tuntuu hyvältä myyjän kanssa, joka vaikuttaa sekä erittäin asiantuntevalta että luotettavalta, toivottavasti se jatkuu näin.

Kysymys teille: Sisäseinissä on ulkopuolella ohut kipsilevy, sitten raakapontti ja sen jälkeen tyhjää...
Riittääkö mielestänne tämä vai suositteletteko joko paksumpaa kipsilevyä tai eristystä seinän sisään, tai molempia?

Haluan hiljaisuutta huoneiden välille enkä missään tapauksessa halua äänekästä taloa.

Kiitos vastauksista
 
Luulin, että Sävsjö:ssa oli aina eristys sisäseinissä.
Se ei voi maksaa monta kruunua lisätä se, kysy hintaa.
Vaihtoehtoisesti, tarkista urakoitsijalta, mitä maksaa, jos he huolehtivat eristyksestä ja työstä, se voi ehkä olla edullisempaa kuin hankkia materiaali Sävsjö:stä.
 
Jos sinulla on raakapontatut seinät, sinulla on vakaa seinärakenne. Kipsilevy ulospäin on tarkoitettu paloturvallisuuteen. Joten sen ei tarvitse olla paksumpi. Sen sijaan sinun tulee ehdottomasti valita eristys seinään, jotta saat hiljaisen talon.

titanium
 
Seinissä ei ole eristystä vakiona Sävsjön taloissa.
Se maksaa meille noin 15 000 kruunua ylimääräistä.
Urakoitsija on Sävsjö itse, he ovat ne, jotka kokoavat seinät ja toimittavat ne.

Sävsjön myyjä väittää, että äänenvaimennuksen takia ei ehdottomasti tarvita eristystä, ne ovat markkinoiden hiljaisimpia puutaloja, vaikka seinissä ei olisikaan eristystä, sanovat he.

Mitä minun pitäisi tehdä?

jokainen seinän puoli koostuu 9 mm kipsistä ja 16 mm raakapontista.
 
Jotta voitte tehdä päätöksen, teidän täytyy melkein kuulla se todellisuudessa. Menkää esittelytaloon ja koputtakaa seiniä, kolistakaa niin paljon kuin voitte ovien ollessa suljettuna ja kuunnelkaa. Ottakaa mukaan bergsprängare ja soittakaa bassoa, juoskaa vettä hanoissa, vessoissa ja kuunnelkaa seinän toiselta puolelta.

/ama
 
Totte_S
Olen periaatteessa samaa mieltä ama:n kanssa siitä, että paras olisi, jos voitte "kuunnella seiniä". Meillä on sisäseinät, jotka koostuvat vain 2*15mm raakalautaa, eli ei kipsiä tai eristystä, mutta ne ovat 240 mm paksuja raakalautojen vuoksi liukuovilla. Emme koe, että näiden seinien läpi kuuluisi erityisen paljon ääntä, erityisesti koska meillä on vanhat raskaat ovet, jotka auttavat pitämään äänen ulkopuolella, kun ne ovat kiinni. Jos te olette sellaisia, jotka uskovat, että seinien läpi mahdollisesti kantautuva ääni häiritsee, niin kannattaa harkita, uskallatteko ottaa riskin vai haluatteko maksaa ne 15000, mistä näyttäisi olevan kyse, mikä tekee noin 50 euroa kuukaudessa lisäkorkona ;)
Ehkä on jokin muu asennus, jonka haluaisitte mieluummin taloon, kuten keskuspölynimuri tai sauna tai jotain...
 
Tietenkin panostaisin seinien eristykseen, jälkikäteen on vähän vaikea korjata asiaa. Meillä oli myös harkinnassa, pitäisikö meidän tehdä se, mutta valitsimme eristyksen.

PS. Olemme myös rakentaneet Sävsjö kanssa.
 
Eristämällä seinät voi välttää kitaralaatikon äänen, kun joku lyö seinään.

Se muuttuu enemmänkin mykäksi *foopph* sen sijaan, että olisi *bommmmmmmmm*.

Mitä tulee varsinaisiin äänenvaimennusominaisuuksiin, en uskalla sanoa mitään. On vähintään yhtä tärkeää, että lattian ja seinän sekä katon ja seinän välit ovat tiiviit.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.