8 541 lukukertaa ·
19 vastausta
9k lukukertaa
19 vastausta
Portaiden vinkit
Sivu 1 / 2
Hei!
Tähän talon portaikkoon meidän täytyy tehdä jotain!
katso kuvat http://www.extendit.biz/trapp2.jpg ja http://www.extendit.biz/trapp1.jpg
Portaikko on kapea, askelmat ovat pienet ja se menee olohuoneeseen hieman liian pitkälle.
Seinä, jossa portaikko on, voidaan siirtää tarpeen mukaan.
Toiveeni on tehdä portaikosta tyylikkäämpi, ei niin pitkälle olohuoneeseen menevä ja ei niin kallis. Ehkä rakennetaan itse piirustusten mukaan tai tilataan ja kootaan itse.
Joitakin vinkkejä, ehdotuksia?
/IceBall
Tähän talon portaikkoon meidän täytyy tehdä jotain!
katso kuvat http://www.extendit.biz/trapp2.jpg ja http://www.extendit.biz/trapp1.jpg
Portaikko on kapea, askelmat ovat pienet ja se menee olohuoneeseen hieman liian pitkälle.
Seinä, jossa portaikko on, voidaan siirtää tarpeen mukaan.
Toiveeni on tehdä portaikosta tyylikkäämpi, ei niin pitkälle olohuoneeseen menevä ja ei niin kallis. Ehkä rakennetaan itse piirustusten mukaan tai tilataan ja kootaan itse.
Joitakin vinkkejä, ehdotuksia?
/IceBall
Hei kaikille!
Siirrettävän seinän takana on keittiö, ja sinne en suunnittele laittavani mitään keittiökaappeja tai muuta sellaista.
Olen myös ajatellut ajatusta, että olisi kaareva tai taivutettu rappu, mutta en ole löytänyt monta sellaista valmista rappua netistä. Luulen, että mittatilaustyönä tehty kaareva rappu tulisi myös todella kalliiksi...
Löysin kuvan sisustuslehdestä, joka antoi minulle idean (jota ei ehkä voi toteuttaa kohtuullisin kustannuksin). Ajattelin, että voisi löytää jonkin yrityksen, joka voisi hitsata palkin askelmien kiinnikkeillä ja ehkä saada sen hieman kaarevaksi. katso kuva http://www.extendit.biz/trapp4.gif. Sitten nikkaroisin omat askelmat. Olen itse ainakin vähän kätevä.
immobil: yritän saada piirustuksen torstaina, sitten voin laittaa kuvan, jotta näette...
Kiitos vinkeistä!
/IceBall
Siirrettävän seinän takana on keittiö, ja sinne en suunnittele laittavani mitään keittiökaappeja tai muuta sellaista.
Olen myös ajatellut ajatusta, että olisi kaareva tai taivutettu rappu, mutta en ole löytänyt monta sellaista valmista rappua netistä. Luulen, että mittatilaustyönä tehty kaareva rappu tulisi myös todella kalliiksi...
Löysin kuvan sisustuslehdestä, joka antoi minulle idean (jota ei ehkä voi toteuttaa kohtuullisin kustannuksin). Ajattelin, että voisi löytää jonkin yrityksen, joka voisi hitsata palkin askelmien kiinnikkeillä ja ehkä saada sen hieman kaarevaksi. katso kuva http://www.extendit.biz/trapp4.gif. Sitten nikkaroisin omat askelmat. Olen itse ainakin vähän kätevä.
immobil: yritän saada piirustuksen torstaina, sitten voin laittaa kuvan, jotta näette...
Kiitos vinkeistä!
/IceBall
Jos sinulla on pieniä lapsia, tuo portaitten kuva on ehdottomasti vaarallinen - sekä askelmien että kaiteen osalta. Katso, mikä on lisähinta erikoistilaukselle - ei ole varmaa, että se tulee niin mielettömän paljon kalliimmaksi!
Olen ajatellut samaa ja juuri samaa rappuaLöysin kuvan sisustuslehdestä, joka antoi minulle idean (joka ei ehkä ole toteutettavissa kohtuullisin kustannuksin). Ajattelin, että löytyisi yritys, joka voisi hitsata palkin askelmien kiinnikkeillä ja ehkä saisi sen hieman kierretyksi. katso kuva [linkki]. Sitten veistelen omat askeleni. Olen itse kuitenkin vähän kätevä.
Janne
Så det funkar alltså med vanliga bänkskivor av den tjockleken?Immobil sanoi:
Säg att det handlar om 14 steg, och att man kan få ut två steg per löpmeter bänkskiva och att bänkskivan kostar 3000 kr metern, då skulle vi hamna på 21000 kronor för trappstegen. Tänker jag rätt Immobil, för du är väl förutom forumgud även trappgud ;D? Är detta det billigaste sättet?
Janne
Älä osta työtasoja, osta tavallista puutavaraa sen sijaan. Niillä rahoilla, joista kirjoitat yllä, saat sekä halkaisusaha että tasohöylä tehdäksesi työn sitten. Olen tehnyt 3,06 m korkean portaan, jossa on 45 mm askelmat, 300 askelsyvyys ja 1x1,4 m taso ylimpänä sekä käsijohteet. Kaikki massiivista vaahteraa, kustannus noin 6500:- puutavaralle. Sitten lisätään työ, öljy, lakka jne. Sivukappaleet ovat terästä eikä niitä ole laskettu mukaan hintaan yllä.
Se on juuri sellaista, mitä haluaa kuulla, vihdoin jotain, joka tulee halvemmaksi kuin on ajatellut
.
Kuulostaa mahtavalta. Ehkä tyhmä kysymys, mutta mistä ostetaan sellaista puutavaraa, onko se saha, joka on oikea paikka vai toimivatko tavalliset rakennustarvikeliikkeet?
Etkö voisi näyttää kuvaa portaistasi?
Janne
Kuulostaa mahtavalta. Ehkä tyhmä kysymys, mutta mistä ostetaan sellaista puutavaraa, onko se saha, joka on oikea paikka vai toimivatko tavalliset rakennustarvikeliikkeet?
Etkö voisi näyttää kuvaa portaistasi?
Janne
Ostin puutavaran ovi valmistajalta/tukkumyyjältä. Mutta paikallinen kauppias voi myös järjestää sen. Hinnoittelu on yleensä per m3 puutavaraa, minun tapauksessani meni noin 0,4 m3. Jos ostat sahattuna, eli ei sahattuna sivuilta, hinta on alhaisempi, mutta saat enemmän hukkaa. Aion asentaa sen huomenna, voin ottaa pari kuvaa sitten... Muuten, portaissa on 16 askelmaa + tasanne, eli 180mm askelkorkeus.
:-[ Ursäkta min sena ankomst.JanneH sanoi:
:
8) Till sist, vill jag tacka allra ödmjukast för komplimangen. :-[ ;D
Jäsen
· Östergötland
· 2 144 viestiä
Sen tunnemme....uusin Plaza Interiör -numero uudisrakennuksesta Karlstadissa ilmeisesti? Plaza-lehdessä autetaan yleensä toimittajien kanssa, voit vain soittaa sinne.IceBall sanoi:
Sopii hyvin Calle Anka! Löysin sen Plaza-lehdestä. Jotkut lukiolaiset olivat hitsanneet portaikon yhteen. Olen kiertänyt näyttämässä portaita muutamissa hitsauspaikoissa kaupungissa, ja he veloittavat 25 000 - 35 000 kr vastaavan hitsaamisesta, ja sitten teen porrasaskelmat itse! Tuntuu kalliilta mielestäni....
Minulla on toinen idea: http://www.snickarlaget.se/ heillä on tyylikkäitä portaita. Klikkaa "nya trappor" ja "Balk" esim. Katso kuvia sieltä: http://www.snickarlaget.se/nyatrappor/balk6.jpg http://www.snickarlaget.se/nyatrappor/balk2.jpg
Eikö voisi itse rakentaa sellaisen liimapuupalkilla tai jollain?
/IceBall
Minulla on toinen idea: http://www.snickarlaget.se/ heillä on tyylikkäitä portaita. Klikkaa "nya trappor" ja "Balk" esim. Katso kuvia sieltä: http://www.snickarlaget.se/nyatrappor/balk6.jpg http://www.snickarlaget.se/nyatrappor/balk2.jpg
Eikö voisi itse rakentaa sellaisen liimapuupalkilla tai jollain?
/IceBall