8 541 lukukertaa ·
19 vastausta
9k lukukertaa
19 vastausta
Portaiden vinkit
Moderator
· Stockholm
· 57 806 viestiä
Loistava,
Mitä voidaan sanoa sivukappaleista?
Miten, kustannukset, materiaali jne?
Mitä voidaan sanoa sivukappaleista?
Miten, kustannukset, materiaali jne?
No, mitäpä tähän sanoisi... KKR-putki 200x100x5, 12 metrin pituudessa, hitsatut kulmateräkset sisäpuolella, joihin tikkaat lepäävät. Käsijohteet ovat 12mm pyörötankoa 100mm välein, päätetty 40mm litteällä raudalla. Kaikki teräs portaita varten, taustalla oleva teline, 9 metrin kaide yläkerralle (Vähän näkyy yläreunassa) maksoi 10´+ alv. Sain lisäksi hieman ylimääräistä sekä 50 m 40mm neliöprofiilia toiseen projektiin.
Rakennelmasi näyttää hyvältä! =)MrMagic sanoi:No, mitä voi sanoa.... KKR-putki 200x100x5, pituus 12 metriä, sisäpuolelle hitsatut kulmaraudat, joilla tikkaat lepäävät. Kaiteet ovat 12 mm pyörötankoa, joiden välimatka on 100 mm, ja ne päättyvät 40 mm lattarautaan. Kaikki portaisiin tarvittava teräs, taustalla oleva rakenne, 9 metriä kaidetta ylätasolle (näkyy hieman yläreunassa) maksoi 10´ + alv. Sain hieman ylimääräistä ja 50 m 40 mm neliöprofiilia toiseen projektiin.
Yksi kysymys sivupalkeista vain.. Miltä portaat tuntuvat noilla palkeilla? Ovatko ne heiluva vai vakaa? Spontaanisti ajattelen, että se kuulostaa hyvin mitoitellulta palkilta.. Vai mitä ajattelit? Olisiko pienempi riittänyt?
Kiinnostavaa kuulla, miten se toimii..
Se on kaikkea muuta kuin huojuva !! **fnys**
Leikki sikseen, se on todella vakaa, täysin ylikokoinen. Kestää taatusti useita tonneja! Mutta halusin välttämättä 200 mm leveät palkit, jotta portaat eivät ulkone liikaa. Ja silloin leveys on vähintään 100 mm, ohuempaa 5 mm:ä ei olekaan. Kuitenkin voin kokea, että jos kulkee kovilla kengillä ja "jyristelee" (Minun hienoilla portaillani, häpeäisitte!), voi tuntea tietynlaista "laatikko-fiilistä" palkkien suuren tilavuuden takia. Olisi ehkä pitänyt laittaa vähän kivivillaa ennen kuin hitsasi päät kiinni. Täytyy lisätä, että se sijaitsee yrityksessä, ei asuinympäristössä.
Mukava saada vähän "krediä" tyypiltä kuin sinä, olen lukenut kaikki kirjoituksesi "Mark..." otsikolla ja olen syvästi vaikuttunut! Olet arvokas voimavara täällä!
Tulen varmasti pian esittämään kysymyksiä, aion aloittaa maanrakennustyöt uuteen rakennukseen keväällä. Olen juuri ostanut kaivinkoneen sitä varten...
Leikki sikseen, se on todella vakaa, täysin ylikokoinen. Kestää taatusti useita tonneja! Mutta halusin välttämättä 200 mm leveät palkit, jotta portaat eivät ulkone liikaa. Ja silloin leveys on vähintään 100 mm, ohuempaa 5 mm:ä ei olekaan. Kuitenkin voin kokea, että jos kulkee kovilla kengillä ja "jyristelee" (Minun hienoilla portaillani, häpeäisitte!), voi tuntea tietynlaista "laatikko-fiilistä" palkkien suuren tilavuuden takia. Olisi ehkä pitänyt laittaa vähän kivivillaa ennen kuin hitsasi päät kiinni. Täytyy lisätä, että se sijaitsee yrityksessä, ei asuinympäristössä.
Mukava saada vähän "krediä" tyypiltä kuin sinä, olen lukenut kaikki kirjoituksesi "Mark..." otsikolla ja olen syvästi vaikuttunut! Olet arvokas voimavara täällä!
Tulen varmasti pian esittämään kysymyksiä, aion aloittaa maanrakennustyöt uuteen rakennukseen keväällä. Olen juuri ostanut kaivinkoneen sitä varten...
Hei,
Aikaisemmassa keskustelussa oli vinkki yrityksestä Virossa, ARTIKA Trepid (www.artika.ee). Heillä on todella hieno kotisivu, jossa on erittäin tyylikkäitä tammirappuja. Olen kirjoittanut heille useita kertoja englanniksi, mutta en ole saanut vastausta. Onko kukaan ollut yhteydessä heihin? Heidän ilmoittamansa hinnat ovat erittäin mielenkiintoisia, joten haluan todella saada yhteyden heihin, mutta en osaa viroa, vinkkejä?
Aikaisemmassa keskustelussa oli vinkki yrityksestä Virossa, ARTIKA Trepid (www.artika.ee). Heillä on todella hieno kotisivu, jossa on erittäin tyylikkäitä tammirappuja. Olen kirjoittanut heille useita kertoja englanniksi, mutta en ole saanut vastausta. Onko kukaan ollut yhteydessä heihin? Heidän ilmoittamansa hinnat ovat erittäin mielenkiintoisia, joten haluan todella saada yhteyden heihin, mutta en osaa viroa, vinkkejä?
Klikkaa tästä vastataksesi
