27 650 lukukertaa ·
11 vastausta
28k lukukertaa
11 vastausta
Aaltopahvi ilmarakojen luomiseen
Näin sen jollakin rakennustyömaalla jokin aika sitten, siellä se ei ollut kovinkaan hyvä koska aaltopahvi oli imeytynyt kosteutta ja vääntynyt.
Joten ilmarako ei ollut enää paljon ilmarako
Joten ilmarako ei ollut enää paljon ilmarako
masonite ja läkt ovat ne, joita käytetään. 10-15 vuotta sitten remontoinimme ullakon, silloin oli jonkinlainen papista tehty tuuletusväli, kinkkisellä paperilla, jossa oli 2 kerrosta ja "v" näiden välissä, noin 50 mm. Jos tämä on yhä paikallaan tänä päivänä, jätän sen sanomatta.
Minulla on aaltopahvi + läkt. On hieman väärin kutsua sitä aaltopahviksi, sillä se on "aaltopahvia", joka on vahattu tai käsitelty vastaavalla tavalla.
Kutsutaan tuulensuojaksi (Paroc art. nro 8442-00)
http://www.paroc.se/channels/se/building+insulation/solutions/roofs/nr602.asp
Parocin tuulensuojan etuna on, että asennuksessa voi säästää muutamia minuutteja sen sijaan, että käyttäisi kuusilevyt. Kuitenkin käyttäisin kuusilevyä, jos rakentaisin itse.
Kutsutaan tuulensuojaksi (Paroc art. nro 8442-00)
http://www.paroc.se/channels/se/building+insulation/solutions/roofs/nr602.asp
Parocin tuulensuojan etuna on, että asennuksessa voi säästää muutamia minuutteja sen sijaan, että käyttäisi kuusilevyt. Kuitenkin käyttäisin kuusilevyä, jos rakentaisin itse.
Olemme myös käyttäneet Parocsin tuulensuojia ja niiden asentaminen oli erittäin helppoa. Toimiiko, jää nähtäväksi, mutta ajatus on, ettei tuulensuojiin pääsisi vettä.
Naurettavan kalliita ne olivat myös, mutta olivat halvemmat kuin board. On myös ostettavissa viikattuna styroksina.
Naurettavan kalliita ne olivat myös, mutta olivat halvemmat kuin board. On myös ostettavissa viikattuna styroksina.
Hei
Rakennan taloa juuri nyt, ja mielestäni parasta, mikä on myös hyväksytty rakennusnormien mukaan, on tehdä rako pystyasentoon laitettujen rimojen avulla ja käyttää kangasta nimeltä windy, ja kiinnittää se niittipyssyllä. Se on polyeteenikangas. Ja jotta voisin olla todella varma siitä, että se ei liiku tulevaisuudessa, olen asettanut muutamia poikkirimoja ylijäämäpuusta. Näin voit olla varma, että se on tehty oikein.
Rakennan taloa juuri nyt, ja mielestäni parasta, mikä on myös hyväksytty rakennusnormien mukaan, on tehdä rako pystyasentoon laitettujen rimojen avulla ja käyttää kangasta nimeltä windy, ja kiinnittää se niittipyssyllä. Se on polyeteenikangas. Ja jotta voisin olla todella varma siitä, että se ei liiku tulevaisuudessa, olen asettanut muutamia poikkirimoja ylijäämäpuusta. Näin voit olla varma, että se on tehty oikein.
Jos käytät Masonitea, valitse öljytty (joka ei ime kosteutta ja vääntyile samalla tavalla kuin käsittelemätön).
On selvää, että tuuletusaukkoon ei saa päästä vettä kuten joku kirjoitti, mutta puhun ilman kosteudesta.
On selvää, että tuuletusaukkoon ei saa päästä vettä kuten joku kirjoitti, mutta puhun ilman kosteudesta.
1. En osaa sanoa, mikä hoito on kyseessä. Yritä tarkistaa mtrl-ilmoitus Parocin verkkosivuilta.
Sinun ei tarvitse rimoitusta kiinnittääksesi tuulensuojan, mutta minun kirvesmiehet ajattelivat, että paperi oli vähän "sunkig", joten he tukivat rimoilla sivuille ja keskelle kattotuolien väliin.
Ohjeiden mukaan tuulensuojat kiinnitetään mukana tulevilla muovirahoilla (1-kruuna koko) ja pappinauloilla.
Sinun ei tarvitse rimoitusta kiinnittääksesi tuulensuojan, mutta minun kirvesmiehet ajattelivat, että paperi oli vähän "sunkig", joten he tukivat rimoilla sivuille ja keskelle kattotuolien väliin.
Ohjeiden mukaan tuulensuojat kiinnitetään mukana tulevilla muovirahoilla (1-kruuna koko) ja pappinauloilla.
Hei, halusin vain lisätä, että myös öljytyt masonit-levyt taipuvat voimakkaasti. Leikkasin trossbotten-levyjä sellaisesta, ja ne saivat olla irrallaan pari viikkoa. Ne olivat taipuneet voimakkaasti sen jälkeen.
Ainoa tapa, jonka näen ongelman korjaamiseksi, on laittaa läktit tiheämmin. Minä asensin omani cc40 (4 kpl jokaiseen kattoristikko-osastoon cc120)
Terveisin, Tommy
Ainoa tapa, jonka näen ongelman korjaamiseksi, on laittaa läktit tiheämmin. Minä asensin omani cc40 (4 kpl jokaiseen kattoristikko-osastoon cc120)
Terveisin, Tommy
Hei,
Koskien kysymystäsi muovikalvon poistamisesta, tässä on joitakin väitteitä Carl-Eric Hagentoftin kirjasta "vandrande fukt strålande värme". Carl-Eric Hagentoft on tutkinut ja opettanut rakennusfysiikkaa 20 vuotta.
Selluloosapohjaisia eristysmateriaaleja ilman sisäistä höyrynsulkua voidaan kyseenalaistaa voimakkaasti.
Hän kirjoittaa lisäksi, että kosteusvaurioita syntyy, jos sisäpuoli ei ole vähintään 5 kertaa ilmatiiviimpi kuin ulkopuoli.
Sen ei tarvitse olla muovikalvo, mutta on kuitenkin vaikeaa saada esimerkiksi levypohjaiset höyrynsulut toimimaan.
Diffuusiolle avoimilla rakenteilla on erittäin vähäinen vaikutus rakennuksen kaasu- ja kosteusvaihtoon verrattuna siihen vaihtoon, joka saadaan ilmanvaihdon avulla, tekijä 1/100.
Terveisin
Johan
Koskien kysymystäsi muovikalvon poistamisesta, tässä on joitakin väitteitä Carl-Eric Hagentoftin kirjasta "vandrande fukt strålande värme". Carl-Eric Hagentoft on tutkinut ja opettanut rakennusfysiikkaa 20 vuotta.
Selluloosapohjaisia eristysmateriaaleja ilman sisäistä höyrynsulkua voidaan kyseenalaistaa voimakkaasti.
Hän kirjoittaa lisäksi, että kosteusvaurioita syntyy, jos sisäpuoli ei ole vähintään 5 kertaa ilmatiiviimpi kuin ulkopuoli.
Sen ei tarvitse olla muovikalvo, mutta on kuitenkin vaikeaa saada esimerkiksi levypohjaiset höyrynsulut toimimaan.
Diffuusiolle avoimilla rakenteilla on erittäin vähäinen vaikutus rakennuksen kaasu- ja kosteusvaihtoon verrattuna siihen vaihtoon, joka saadaan ilmanvaihdon avulla, tekijä 1/100.
Terveisin
Johan
Hei Käytin isovers Lufta -nimistä tuotetta. Sitä oli todella helppo käyttää, siinä on valmiit puolat. Se vain niitataan paikalleen niittipyssyllä. Se on myös tehty aaltopahvista, joka on käsitelty estämään kosteuden imeytyminen. Katso http://www.isover.se/sw12524.asp
Riski, että se pullistuu sisäänpäin, on olemassa riippumatta siitä, minkä tuulensuojaimen valitset. Sinun täytyy olla tarkkana, kun asennat kangasta tässä tapauksessa. Keskellä kattotuolia ja molemmin puolin sitä on yleensä rimoitus. Sitten on tietysti tärkeää olla varovainen, kun eristää. Tämä on tärkeää myös kartonkiversion kanssa. Masonitilla on etuna, että on helpompi eristää, kun se on jo sen päällä. Rimat + kattonaulat en ole laittanut kiinni, koska pelkään, että ilmanvaihtorako puristuisi kasaan. Ne ovat olemassa siltä varalta, että jos puristimet joskus tulevaisuudessa mahdollisesti ruostuisivat pois, kangas pysyy silti paikallaan.
Klikkaa tästä vastataksesi