Harkitsen rakentavani terassin Siperian lehtikuusesta. Etuina näyttäisi olevan kestävyys lahoamista vastaan ilman kyllästystä. Haittapuolena on hinta. Mielestäni se on subjektiivisesti tarkasteltuna tyylikkäämpi kuin painekyllästetty.

Olen saanut hintatiedon terassilaudasta: 28 x 120mm 25,00 kr lpm ja 28 x 145mm 30,00 kr lpm. Tämä vastaa noin 200 kr/kvm.

Kun googlaa lehtikuusta, löytyy joitakin sivuja, jotka ylistävät sitä, mutta myös eräitä puuteollisuuden toimijoita, jotka väittävät, että on harhaa uskoa, että se kestäisi yhtä hyvin kuin painekyllästetty.

Onko jollakin käytännön kokemusta? Ovatko saamani hinnat hyviä?
 
Jos katsot painekyllästettyä, näet, että kyllästys harvoin tunkeutuu sydänpuuhun asti, koska siellä on jo täynnä puun omia lahonsuoja-aineita! Lehtikuusen etu on, että siinä on niin paljon sydänpuuta ja niin vähän pintapuuta! Eikä sen tarvitse olla siperialainen ollakseen sellainen! Ehkä siperialaisella lehtikuusella on muita etuja, joita en tunne.

Kun kyseessä on terassilauta, lahonkestävyys ei kuitenkaan yleensä ole suurin ongelma. On todennäköisesti tärkeämpää, että punainen lehtikuusi on kauniin näköinen!
 
On olemassa uusi tuote nimeltä ECO IMP.
se on kuumalla pellavaöljyllä painekyllästetty.
todella tyylikäs ja hinta on suunnilleen sama kuin lehtikuusella.
Minusta se on parempi, mutta makuja on monia.
 
styrman1 sanoi:
On uusi tuote nimeltä ECO IMP.
painekyllästys kuumalla pellavaöljyllä.
hienon näköinen ja suunnilleen sama hinta kuin lehtikuusi.
Minusta se on parempi, mutta makuja on erilaisia
Hmm, ei mitään osumaa Googlesta, kun etsin sitä. Missä olet nähnyt sen?
 
se valmistetaan Setra:n tai Norlida:n toimesta kuten heitä ennen kutsuttiin.
voin katsoa myöhemmin mitä löydän, en ehdi nyt.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.