Ajattelen myrskyä ja kaikkia puita, jotka täytyy (vai?) saada markkinoille? :-/
Mietin, voisiko siitä olla meille hyötyä rakennussuunnitelmissa. :-X
 
On epävarmaa, koska kaatunut metsä soveltuu vain sellun tuotantoon. Vaikka puu olisi katkennut alhaalta, runkoon on muodostunut halkeamia, jotka tekevät puusta käyttökelvottoman sahatavaraksi...
 
Olen samaa mieltä Magnus_Nordmarkin kanssa. Sen sijaan tuotteiden, kuten boardin ja lastulevyjen, hinnat voivat vaikuttaa oikeaan suuntaan,
 
En ole samaa mieltä! Paljon myrskyn kaatamaa metsää on täysin kunnossa. Järeä metsä kaatuu usein juurineen, niin sanottuja juurakkoja. Nämä tukit ovat yhtä hyviä kuin tavalliset! Pienemmät puut, jotka ovat katkenneet, olisivat joka tapauksessa menneet massa- ja sellupuuksi. Toki on myös järeää metsää, joka on vaurioitunut, mutta paljon on kunnossa, jos he vain onnistuvat kuljettamaan sen ajoissa… En myöskään usko, että rakentajat hyötyvät siitä. Rahat päätyvät puunostajien jo ennestään hyvin täytettyihin taskuihin. Ne, jotka todella ansaitsevat hyötyä, ovat metsänomistajat, joilla on suuret lainat tiloillaan ja jotka ovat menettäneet koko metsänsä saamatta siitä yhtäkään senttiä voittoa...
 
B
Lyhyemmällä aikavälillä puutavarahinnat voivat hieman laskea, mutta muutaman vuoden kuluttua hinta nousee.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.