Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Sonander: Tämä ketju on siirretty [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=verktyg;action=display;num=1119428301;start=0]Verktyg och maskiner[/link] MathiasS:n toimesta.
daniellindholm: Samoin! Kerro mielellään, kuinka menee ja milloin ilmestyy jokin mielenkiintoinen 'projekti' :)
dax: Seinään, joka juuri rakennetaan, ei tule ovea. Kylpyhuonetta ei tehdä nyt, joten odotan sen puolen kanssa.
Ploppan: Immobil: Mikä mahtava gif-kuva sinulla onkaan. Todella hyvä juttu muiden hyvän-juttu-juttujen joukossa kiintolevyllä. Kiitos!!! ;D
drx: Olen myös lopettanut Molly-pluggien käytön, koska ne ajavat minut hulluuteen. Käytän hyviä muovitappeja ja ne toimivat erinomaisesti.
frenil11: Aion rakentaa uutta syksyllä ja julkisivun pitää olla rappaus (puurungolla). Valitsen Finja Iso-fin ja Sto Classic välillä, molemmat värjättyjä. Olen saanut viitteitä siitä, että Sto on hieman halvempi, mutta samalla hieman ohuempi. Onko kenelläkään kokemuksia / neuvoja ?? Mitä valitsee? /Fredrik
Fredrik.Aj: Nyt olemme käyneet KA:n kanssa katsomassa laattoja ja hän sanoo samalla tavalla kuin doge. Jos papi on irronnut kipsistä, se on vain heitettävä pois, muuten ei ole hätää. Kiitos vastauksistanne!
Millimetermannen: Puhu kunnan ja tieviraston kanssa. Jos he tekevät jotain lähistöllä, he voivat olla hyvinkin iloisia saadessaan kaataa ylijäämämateriaalia lähelle työpaikkaa, ja tämä on yleensä ilmaista.
Lurvnos: Ehdotan talonkorjausta. Puree hyvin, helppo hioa ja vaikuttaa säänkestävältäkin. Helppo työstää, tulee hieman "sitkeä", joten se ei valu pois. Sitä voi jopa naulata, kun se on kuiva, ilman että se halkeaa. Ei kuitenkaan halpa.
valter53: Etuna lastulevy on, että se on helpompi kiinnittää tauluja ym. Haittana lastulevy on, että on riski, että tapetit halkeavat saumoista.
Framerate: Kysymys on, onko positiivista vai negatiivista, että siellä on enemmän vainoharhaisia ihmisiä? Etuja ja haittoja koskien vastaus on yksinkertainen: Riippumatta siitä, minkä julkisivun valitset, haitat ovat hallitsevia. :)
Maskot: No, vastaan itse kysymykseeni sitten..... ;) Jos joku (todennäköisesti ei kukaan) on kiinnostunut, niin sitä on itse asiassa varastossa Beijersillä Vallentunassa. ;D
kenneths: Hei, Olen harkinnut Hagmans-kattomassan ja vahvikematon käyttöä vanhan huopakaton elinkaaren pidentämiseen. Onko kenelläkään kokemusta tästä? Miltä se näyttää muutaman vuoden kuluttua? /Kenneth
BAS: HE on palkin muoto A tai B tarkoittaa paksuutta Voit vilkaista vähän täällä ja oppia lisää eri profiileista: http://www.edstrand.se/Application/User/default.asp Jatka eteenpäin "produkter och tjänster" sekä "stål och rör" kautta
ruthblad: Hei Opelhenke, On olemassa vain yksi tuote, joka poistaa homeen pysyvästi. Valitettavasti sitä ei laiteta itse, koska se on lämmitettävä 70-140 asteeseen Celsius-asteikolla käytön aikana. Monet luulevat, että se on homeen tappamiseksi, mutta niin ei ole. Korkea lämpötila on tarpeen, jotta kapillaarivoimat imevät aineen materiaaliin ja siitä tulee pysyvä. Tuote on nimeltään
Gutte: Olemme itse palkanneet yrityksen, joka ruiskutti talomme julkisivun. Meillä oli talossa sekä rappaus että tiili, kun ostimme sen, ja mielestämme se näytti typerältä. Joten yritys tasarappasi tiiletyn osan ja sitten he ruiskumaalasivat koko talon vapaasti valitulla värillä. Ei maksanut erityisen paljon. Bonus oli, että he jättivät rakennustelineet paikoilleen noin 1,5 kuukaudeksi,
louise-malmsten: minulla on 6-7 metriä kattooni. Olen rakentanut hirvitornin isompaa mallia, jonka aion siirtää sivusuunnassa ja ankkuroida taloon sekä turvaköyden taloon! ystävällisin terveisin klättermusen
Haagbard: Täällä 8) http://www.blocket.se/view/5199875.htm?caller=obl_s&l=0&c=1&city=0
Hobbit: Tämä ketju on siirretty [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=El;action=display;num=1121842133;start=0]El[/link] MathiasS:n toimesta.
hempularen: Koskien paperinauhoja (tai kuitunauhoja) ei-upotettuihin saumoihin. Se toimii hyvin, eikä möykkyjä näy. Olen käyttänyt todella leveää kittiä viimeisessä kitissä, ja levittänyt sen molemmille puolille siten, että kummallekin puolelle tulee 20-30 cm leveä kittiraita. Heti kitin levityksen jälkeen nauhan keskellä näkyy heikko "harjanne". Mutta kevyeen hionnan jälkeen se tasoittuu
BAS: Hei. Olen rakentanut Melnox-kattopaneelilla ja tarvitsen täydentää 4-5 pakettia. Onko kukaan, joka tietää mistä niitä voi saada? Ne olivat saatavilla Byggmaxissa noin 1/2 vuotta sitten, mutta valitettavasti he näyttävät lopettaneen Melnoxin kanssa. Paneeli on 153x8 mm ja 2,6 metriä pitkä. Vaihtoehtoisesti, onko kenelläkään ehdotuksia vastaavanlaisesta kattopaneelista ja mistä
Silur: Pientalot: Betoni, jossa on solumuovi eristys, versus kevytbetoni? Mitkä ovat edut ja haitat? Onko muita vaihtoehtoja? Ajattelemme energiatehokkuutta, sisäilmastoa ja kantavuutta kaksi kerroksiselle talolle sekä kestävyyttä iskuja/kulumista/vuorokoukkuja/tauluja yms. vastaan.
styrman1: 45x245 on suurin mitä olen nähnyt. Ei löydy niin monesta paikasta.
zankan: Puuseinä, sanotaan kantava 45*170 puutavaraa. Kaksinkertainen kipsilevy maksaa noin 500-700 euroa neliöltä, joten se tekee hmm ja vähemmän palkkiota noin 900 euroa juoksumetri. Sisäseinä 70 sääntö kaksinkertainen kipsilevy maksaa noin 350 euroa neliöltä... joten 475 kuulostaa kohtuulliselta...
Schwingen: Löysin vähän enemmän tietoa samanlaisesta kysymyksestä VP-foorumilla... http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php/topic,3164.0.html