Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
jcfolke: Etsin keskusrenkaita (liitoksia) ja mutkia muovista 3" (75 mm id) tiilirumpuputkille. Vaikuttaa vaikealta löytää. Beijer täällä kaupungissa oli paljon 4" osia lojumassa, jotka voisin ostaa melkein ilmaiseksi, mutta se ei auta, kun on väärä mitta. Onko kenelläkään hyviä vinkkejä jollekin paikalle, jossa olisi 3" tavaroita lojumassa? //Johan
ichigo: Tulin töiden jälkeen kuitenkin, mutta tulin sinne (Hornbach) aikaisin perjantaina, noin puoli neljän maissa. Siellä oli todella tyhjää, mutta silti jouduimme odottamaan tosi pitkään, että meidät palveltiin, mutta kun yksi kaveri lopulta tuli paikalle, kaikki meni hienosti. Todella halpaa myös! Todellakin. Ja niin tarkasti sahattu en olisi koskaan saanut myöskään. :) Hauskaa,
Lurvnos: Kiitos David! Tosiasia on, että olen jo käynyt lautojen myymälässä ja tulin kotiin 36 jm 28x110 ponttauksella. Lisäksi tilasin 90x90 liimapuun tolpaksi, sen pitäisi saapua 5 päivän kuluttua. Budjetti tähän asti; 620 kruunua puutavarasta ja 300 liimapalkista. Pitäisi pärjätä alle 2000, jos vähän yhdistelen asioita. Parhaillaan hakkaan läpi tretexistä ja vanhasta helmipontista
andreashj: Kevytbetoniseinää on romahtanut molemmin puolin ovenkarmia lattian alapuolella. Vahinko tapahtui, kun piikkasimme lattian kellarissamme. Lattia on nyt kaivettu, eristetty ja asennettu lämmityskaapelit. Uudesta huoneesta tulee kylpyhuone/pesutupa. Nyt seinä pitäisi korjata ja mm. sähkö pitäisi vetää ovenkarmia pitkin kytkimen ja jakorasian asentamista varten. Nykyinen seinä on 6 cm
pappskallen: Jos et halua gira ihop det niin voit laittaa kvarts-stav sisänurkkiin ja L-list ulkonurkkiin.
jokkmokk: David, Osta Schiedel isokern hormi, se on todella hyvä ja halpa. Tyyppihyväksyntä löytyy ruotsalaiselta verkkosivulta.
Immobil: [citat] Se vaihtelee sen mukaan, oletko pyytänyt kokonais- vai eriteltyä hintaa. Itse kirjasin ylös, kuinka paljon tarvitsin projektiin yhteensä. Sen jälkeen erittelin eri mitat ja materiaalit taulukkoon, jonka myyjä pystyi täyttämään. Tein tämän Word-dokumentissa, jonka sitten lähetin sähköpostitse. Tällöin myyjälle oli helppo täyttää hinnat ja palauttaa se. Tämän taulukon
mattiasp: En ole peltiseppä, mutta leikkaa 45 asteen kulmassa noin 5-6 cm päällekkäisyydellä ja kaksoissauma?
zankan: Koputa pois se, mikä on irti. Sitten kastella seoksella ja länttää levy siihen. Naulaa tämä 75 naulalla saumoihin. Taivuta naula ennen kuin lyöt sen sisään myös...
trocomare: man voi käyttää tavallista seinäkipsiä katossa saadakseen sileän pinnan tai voi ostaa 600 leveitä kattopaneeleita, jotka on viistetty rakenteen saamiseksi kattoon
CarMan: Kiitos kattavasta vastauksesta. Talossani on 3 poutapilven kattotuolia peräkkäin. Talossa on 3 puolikerrosta & ulkokatto on yhtenäinen pinta, jossa on noin 7 asteen kaltevuus. Talo on rakennettu vuonna 69 & kattotuolit näyttävät käsintehdyiltä. Koska minulla on 3 kattotuolia peräkkäin, talossa on myös 2 kantavaa seinää + 2 ulkoseinää. Näistä 3 kattotuolista keskimmäistä
jessica: Minulla on itse kaiteessani..joten on kyllä :D Meidän näyttää siltä kuin mitä Immobil näyttää. Onnea matkaan!
stenhus05: Katso se, joka on nimeltään vitpeppar Starkan värikartasta heidän verkkosivustollaan. Ehkä se on jotain sellaista, mitä etsit? En ole katsonut niin tarkasti, mutta heillä on varmasti jokin lista jälleenmyyjistä siellä, missä asut. http://www.starka.se/fargkarta.asp Terveisin stenhus05
drx: Jos voit nimetä ne levyt, joita olet aiemmin käyttänyt, uskon, että me muut ymmärtäisimme, mitä etsit. Minä, aivan kuten fasting65, arvaan huntonitskivor, ja niitä et todennäköisesti saa 40 kr/kvm. Edullisin, mitä olen nähnyt huntonitista, on juuri Bauhausissa, ja joskus K-rauta järjestää myös kampanjoita näistä.
djpa: Valinta riippuu hyvin paljon siitä, mihin muuria aiotaan käyttää. Esim. leca-tukimuuriin tulee raudoittaa enemmän, mahdollisesti käyttää suurempia lohkoja jne. kuin esim. erilliseen muuriin. Joka tapauksessa olen saanut seuraavat hinnat (n.): Lock-Block XL: n. 1300:-/m[sup]2[/sup] Leca sis. rappaus: n. 1000:-/m[sup]2[/sup] L-tuki: n. 2000:-/m[sup]2[/sup] Hinnat koskevat tukimuurina
pitan: Ovi tulee olla yläkiskoon kiinnitetty. Olen ostanut liukuovijärjestelmän De Jongilta, jonka pitäisi kestää 80 kg:n ovilevy.
niclasella: Eräs naapuri, jonka kanssa puhuin, oli ostanut mexi-tiiliä 4 kr kappalehintaan. En tiedä mistä, mutta se on varmasti tutkimisen arvoista. Jossain Saksassa se kuitenkin oli. Mutta katso myös Puolasta, täällä on joitain ketjuja, jos etsit täältä. Stena-line tarjoaa jonkin verran tietoa rakennustarvikkeiden ostamisesta Puolasta. Onnea matkaan. Terveisin, Niclas
mattiasp: [citat] Joo, totta kai, mutta se on myös melko helposti taipuvaa. Seinät tulevat edelleen olemaan kuoppaisia. Minulla on sama ongelma, ja olen miettinyt, pitäisikö oikaista kuitulevyliuskoilla. Minulla ei ole saviklininkiä kuitulevyn alla, luulen. Epäilen, että se on rapattu kaislamatolla ja koko baletilla.
Shrek: Jatkaakseni tätä keskustelua, voin nyt kertoa, että olen "roiskuttanut" tai "spritatunut" muurin Serpo Sockelputsilla erinomaisin tuloksin. Vain yksi asia meni täysin pieleen. Väri (verho....) :-X Mutta, epäonnistumista ei kannata hävetä (varsinkaan niitä pienempiä ;D). Kokonaan väärän valinnan syy oli se, mistä olin lukenut aiemmin, mutta mitä ei huomaa ennen kuin on siinä
Haagbard: Sahasin juuri joitakin kanttaamattomia 2 & 3 tuuman mäntylankkuja, leveydeltään jopa 450 mm........mietin tehdä pukkipöytiä ja kutsua viikinkijuhliin simalla ja kärpässienellä, ehkä extremtröskel-alan voisi olla tuottoisampi [bild]
Froggy: ;D Nyt tiedän, miten teen ;D Mineritskiva, stålregel ja stenullisolering.
EARTH22: Erittäin hyvä vastaus "brasse". Olisin myös ostanut Isokern-savupiipun...hiton hyviä tavaroita!
EARTH22: Derome Byggvaror on... sen tiedän, koska olen ostanut sieltä!! www.deromebyggvaror.se
KnockOnWood: Naula: 5 tuumaa (125 mm) on vakiokoko Esiporaa rimoihin, muuten se halkeaa! //KoW
zankan: [citat] Mutta eikö se olekin pikku ongelma oikeastaan.. Jos aikoo tehdä sen kunnolla, niin katkaisee 5-10 cm päästä pois :-)
svemark: Tämä keskustelu on siirretty [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=verktyg;action=display;num=1119428239;start=0]Verktyg och maskiner[/link] MathiasS:n toimesta.
MathiasS: [citat] Ok, olen nähnyt vain yhden koon paksuudessa, kaksi leveydessä.... Oppii niin kauan kuin elää!