F
Rakentajat asettivat kipsilevypinot taloon viime viikon lopussa, kun he pystyttivät kattotuolit. Kipsi seisoi käytännössä lattialla pienen kipsipalan tukemana (1 cm). Pinojen päällä oli pala rakennusmuovia, mutta se peitti vain noin 20 levyä. Viikonloppuna satoi kunnolla, ja alimmat levyt ovat kastuneet kokonaan, ja pinon yläosassa sivut ovat kastuneet kunnolla.

Onko syytä olla huolissaan? En halua märkää kipsiä seiniini.

Vinkkejä kenelläkään?
 
Ne eivät vahingoitu siitä, että ovat kastuneet, jos ne saavat aikaa kuivua. Sen sijaan ne voivat olla vääntyneitä, koska näin kipsilevyt muotoillaan. Kysymys on, kuinka vääntyneitä ne ovat. Uskon, että se on marginaalista, mutta näette sen tietenkin parhaiten itse.
 
Tavallinen kipsi, joka on kastunut ja kuivunut, muuttaa kai paksuutta? En haluaisi näitä levyjä talooni.

/M
 
F
Joten levyt ovat ehkä paksumpia? Sehän tarkoittaa vähemmän asuintilaa. Yök :)
 
enemmän kuin vinot seinät ja todennäköisesti paperit, jotka lohkeilevat...

hävittäisin henkilökohtaisesti läpimärät ja katsoisin, mitä voi pelastaa
 
F
Jos se olisi minusta kiinni, koko pino lähtisi ulos heti. Minun täytyy kuitenkin mennä talofirman kautta ja pyytää heitä heittämään kurjuuden ulos. Mielestäni asiakkaana pitäisi voida asettaa tämä vaatimus.
 
Niin kauan kuin pahvi ei ole vaurioitunut tai irronnut (se on paljon se, mikä pitää kipsilevyt koossa) ja ne eivät myöskään ole tulleet todella kieroutuneiksi, ei ole varmaan vaaraa. Olen kuitenkin samaa mieltä siitä, että se oli hieman kömpelöä, jos se olisi voitu suojata yksinkertaisella tavalla. Tarpeetonta, mutta se tuskin merkitsee paljon.
 
F
Nyt olemme käyneet KA:n kanssa katsomassa laattoja ja hän sanoo samalla tavalla kuin doge. Jos papi on irronnut kipsistä, se on vain heitettävä pois, muuten ei ole hätää.

Kiitos vastauksistanne!
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.